Laatst gingen er al wel wat lijstjes de rondte met bike set-ups voor de verschillende circuits maar dat was al een tijdje geleden - En daar ik gisteren nog met iemand reed die met totaal andere set-ups rijd dan ik vraag ik me af in welke 'richting' je de bike set-up moet zoeken per track. Ik heb het wel grotendeels in orde, maar ben benieuwd naar wat jullie voor bike set-ups gebruiken. Hieronder staat het lijstje zoals Tuur dat een dikke maand geleden hier op het forum pootte. Ben benieuwd of die 'opvattingen' over bike set-ups verandert zijn, en nog beter; Wat jullie de beste bike set-ups vinden. Zo las ik op PlanetMGP dat je eigenlijk altijd met High gears moet rijden, behalve op Valencia (low). Dat kan ik me echter niet voorstellen. Nougoed, ik ben niet helemaal retarded op dit gebied, maar gewoon nieuwsgierig naar jullie visie's Suzuka: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Phakisa freeway: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Jerez: Tire compound: hard Gear ratio: normal Front suspension: 8 Rear Suspension: 8 Wheelbase: 1400 Le mans: Tire compound: hard Gear ratio: normal Front suspension: 8 Rear Suspension: 8 Wheelbase: 1400 Catalunya: Tire compound: hard Gear ratio: normal Front suspension: 8 Rear Suspension: 8 Wheelbase: 1400 Mugello: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Assen: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Donington: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 9 Rear Suspension: 9 Wheelbase: 1400 Sachsenring: Tire compound: hard Gear ratio: normal Front suspension: 8 Rear Suspension: 8 Wheelbase: 1400 of 1420 Brno: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Rio: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Motegi: Tire compound: hard Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Estoril: Tire compound: hard Gear ratio: low Front suspension: 0 Rear Suspension: 0 Wheelbase: 1400 Sepang: Tire compound: hard Gear ratio: normal Front suspension: 7 Rear Suspension: 7 Wheelbase: 1400 Philip Island: Tire compound: hard Yamaha 500 Gear ratio: high Front suspension: 10 Rear Suspension: 10 Wheelbase: 1400 Valencia: Tire compound: hard Gear ratio: low Front suspension: 5 Rear Suspension: 5 Wheelbase: 1400 Sheridan: Tire Compound: hard Yamaha 500 Gear ratio: high Front suspension: 9 Rear Suspension: 9 Wheelbase: 1400
Als je op philip island uw wheelbase op 1400 zet kan je dan nog goed die eerste bocht powersliden??? En mijn setup is: hard, normal, 10-9,1440 of soms eens 1400 maar ik ben dan ook maar average speler é.
Niet veel bochten dus gaat het meer om de snelheid van de motor, de Yamaha of de Honda RC zijn beduidend sneller dan de Honda NSR vandaar.
Die yamaha is de snelste 2 stroke die er is en je hebt nogal veel rechte stukken daar dus daarmee vinden sommige die beter. Misschien zelf eens die moto uitproberen?
Je kan met die fiets toch wel de bochten halen, die zijn toch niet te moeilijk en je haalt er winst uit om harder te kunnen gaan. En overal high gear is echt zwets. Neem bijv estoril, als je 3 uur moet wachten totdat je een meter verder bent lijkt het me niet echt sneller. Maar ja wie ben ik. Binnenkort ga ik weer mgp2'en en dan ga ik wel weer experimenteren.
Ik heb daarnet weer mugello zitten racen en raar maar waar, ik ben sneller op normal gearbox :-s. Ik heb gvd 45min zitten racen en geen enkele keer mijn tijd verbroken Ik sta op iets van 1.30. ....Maar mijn probleem is: als ik in mijn begin sneller ben dan verneuk ik het gegarandeerd in een van de laatste bochten En king tuur ik ga dan wel duimen voor je want die andere zijn toch wel al een stukje sneller dan jou. GL!!
misschien is t ff overzichtelijker als je enters tussen de verschillende banen zet....want zo is t nogal onoverzichtelijk???
Check Overigens zie ik nu pas dat Tuur dat lijstje ooit al eens heeft geupdate, want het zit er behoorlijk anders uit dan het lijstje dat ik destijds had geprint
Je bent een entertje vergeten tussen Jerez en Le Mans. En waarom soms suspension 10 10 dan weer 9 9 dan eens 8 8??
Omdat er wel verschil zal zijn tussen 10 en 8 en aangezien jerez en le mans niet de hoogste snelheidsbanen zijn kan de suspension wel wat zachter. En de gear ratio op mugello hangt af van hoe je rijdt. Als je vaker wat slechter uit de bocht komt kun je beter normal pakken maar als je met veel snelheid overal uit komt kun je beter high pakken.
Heeft dat ook verschil omdat ik op automatic rijd en daarom mijn acceleratie ietsje zwakker is en omdat jij op manual rijdt jij uw trage acceleratie op high kunt compenseren door uw manual shifting??? En die suspension op 10 of op 8 hoeveel verschil maakt dat dan??1sec?2sec?
Nee, gaat echt hooguit om tienden.. (het suspension verschil) maar vooral om het 'gevoel' denk ik - én constantheid
Ja dacht ik ook. Wheelbase daarentegen... Als ik wil kan ik wel beter rijden maar ik mis gewoon zoveel bij sommige bochten. Zeker de laatste Ik zal me der wel eens op toeleggen als ik tijd heb. (Btw Wouter speel je nog vanavond???)
Ok ik wou je gisteren adden maar had je gamertag niet onthouden en internet zat in xbox Nu weet ik hem en kga je strax adden.
Deze setups zijn goed hoor. Alleen dat 9-9 of 8-8 slaat op stront. Ik ben begonnen met een andere setup dan die 10 10 1400 door op estoril em op 0-0 te zetten. Dat merk je wel goed dus het zal wel wat uitmaken. Puur beetje gissen. Maar als je niet zo goed bent is het zeer onverstandig om met 1400 wheelbase te rijden. dan kun je beter 1420 of 1440 nemen om de stabiliteit te verhogen. Ikzelf heb ook wat problemen soms met 1400 dus ik weet nog niet of ik in de competitie met 1400 of 1420 ga rijden. Aangezien constant rijden belangrijker is is 1420 mayB beter.
Yup of zet hem gewoon direct op 1440 Ik ben ook overgeschakeld van 1440 naar 1420 en soms 1400 maar daar durf ik wel eens te crashen.
Gelijk heb je alex v, ik had ook de boel eerst lekker op 1400 gezet, en dat kost me een hoop. Ik zwieber dan soms heen en weer, erg moeilijk dat dan nog te corrigeren. Kostbare seconden verloren. Dus op sommige tracks maar weer terug naar 1420 of 40, liever meer grip, dan ff de zijkant raken. mX
Ik ben nu weer een 1400 man. Heb het weer onder de knie. Maar het eerder geplaatste advies dat andere mensen als ze het niet kunnen beter met 1420+ kunnen rijden geldt nog steeds. Merk nu ook het verschil in suspension. De langzame bochten haal je makkelijker omdat je toch wat meer grip hebt op een lage suspension, maar de snelle bochten waar je ook veel stabiliteit moet houden vragen toch om een hoge suspension. Voor mij is het nog beetje testen wat t fijnst is.