1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben het ook aan het proberen maar ik kan de trail versie van iWork niet installeren. Krijg steeds deze melding:


    Hoe werkt dit?
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    In systeemvoorkeuren onder Beveiliging & Privacy, tabblad Algemeen, Elke willekeurige bron aanklikken :)
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Top!

    Meteen iLife ook bijgewerkt. Mijn iPhoto dateerde nog van 2009.
     
  4. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    sinds ik mavericks geupdated heb heb ik opeens dit probleem:confused::confused:

    iemand die me daarbij kan helpen ik kan niks meer openen in finder wel internet en andere dingen zoals itunes.
    [​IMG]
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Finder opnieuw opstarten?
    Naar activity monitor en dan finder / dock (force) quiten.

    Heb zelf ook zo nu en dan dat finder vastloopt (vaak als ik verbonden ben met m'n nas).

    Dashboard met die widgets (sinds Mavericks met geruitte achtergrond) laadt bij mij ook super traag. Duurt kneiterslang voordat iStat Pro en Weather geladen zijn. :confused:
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Permissies hersteld via Disk Utility?
     
  7. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je iets duidelijker uitleggen wat ik moet doen :emo:*)
     
  8. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Herstart je Mac en houd de cmd⌘ + R toets ingedrukt.
    2. Na enige tijd verschijnt het Lion herstelprogramma, klik in de menubalk op Utilities ▸ Terminal
    3. Typ in het commando: resetpassword
    4. Klik nadat de ‘Password reset utility’ is gestart op het harddisk icon en selecteer in het dropdown menu het gebruikersaccount waarvan je de disk-permissies wilt herstellen.
    5. Onder in het venster heb je de optie ‘Reset Home Directory Permissions and ACLs’, klik op de knop ‘Reset’ om het herstellen te starten.


    Moet ik dit doen?
     
  9. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben hem nu aan het terugzetten naar mountain lion via timecapsule backup
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat had ik gisteren ook op mijn Mac mini.
    Finder bleef hangen in de linksboven in het scherm en kreeg later de foutmelding.

    Finder via Activiteitenweergave laten stoppen en toen ik de Mac opnieuw opstartte werkte alles weer.
    Alle rechten terug laten zetten en nu werkt alles normaal.

    Ik met mijn grote mond :mad:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2013
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Fock. Finder.... Gebruik al vrij lang PathFinder....

    Veel meer tweak opties en dergelijke. Heerlijke programma!

    De updates voor Finder in Mavericks zijn naar mijn weten gewoon gekopieerd van Path Finder.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb zelf al ruime tijd dat ik niet alle files kan openen op mijn NAS. Probeert de file dan vaak te kopieëren, een of ander vaag permissie probleem denk. Echter krijg ik permissies van de mounted NAS drives niet gereset oid. Zou toch wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
     
  13. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik word toch wel wat gestrest van al die discussies over het RAM geheugen in de nieuwe MacBooks.
    Lees overal dat 4GB echt niet kan, en dat je minimaal 8GB moet hebben.

    Nu kom ik zelf van een early 2011 MacBook Pro, ook met 4GB RAM en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

    Zwaarste programma's die ik draai zijn Office, iWork of een film in HD. Daarbij komt natuurlijk het simpelere werk zoals een beetje browsen/vervelen/muziek luisteren etc.

    Moet ik nu serieus mijn aankoop in twijfel nemen en toch terug gaan naar de Apple store? De persoon die hem mij verkocht garandeerde mij dat 4GB zat was, begin daar nu toch aan te twijfelen op een of andere manier.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2013
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ligt er gewoon aan hoe je de laptop gebruikt en welke apps je open hebt staan en laat staan. Office en iWork zijn niet zo intensief. Echter, heb je veel tabs open in Safari dan slurpt dat al aardig wat geheugen op. 4GB is nu echt het minimum, 8GB is aan te raden.

    Heb zelf 16GB en dat is héérlijk.
     
  15. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Kon het niet laten toen in de Apple Store in Tokyo was en heb een MacBook Pro Retina 13 inch met 256 gb opslag gekocht.
     
  16. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Tsja... Ik zou zelf voor 8GB gaan puur omdat ik er ongeveer 4 jaar wil mee gaan doen. Beetje futureproof. Als je er 2/3 jaar mee wilt doen is 4GB zat.
     
  17. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die mij kan helpen met het opzetten van VPN verbinding? Heb een AirPort Extreme als router en wil mijn Mac mini als server gebruiken. Ik zou alleen niet goed weten welke stappen ik moet doorlopen om een goede vpn verbinding op te zetten. Heb al veel gegoogled, maar het lukt mij nog steeds niet!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je moet OS X Server installeren.. Daarin zit een VPN server. Vervolgens moet je portforwarding aanzetten in de AirPort Extreme naar de server met de juiste poorten.
     
  19. Sjarrl NL

    Sjarrl NL De Sjarrl

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb idd OS X server geïnstalleerd. Wijst het portforwarding zichzelf?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  20. Wildsurf

    Wildsurf Echoes.

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie ook last van random beach balls na het updaten naar Mavericks? Het gebeurt tijdens het surfen op internet of als ik dingen aanklik. Het maakt mijn Mac niet langzamer of loop vast. Het is er gewoon in een fractie van een seconde en dan weer weg.
     

Deel Deze Pagina