1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] [3DS] Pokémon X & Pokémon Y

Discussie in 'Games' gestart door Coentjuh, 11 jun 2013.

  1. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat is ook goed :)
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  2. ShadowSaiyan

    ShadowSaiyan Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    19
    Je krijgt altijd de eerste pokemon in de evolutie, in dit geval charmander.
     
  3. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die Growlithe heeft (dmv overzetten van Black/White 2)? Zo ja, wat wil je ervoor?
     
  4. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Overzetten van eerdere games gaat (nog) niet. Daar heb je de Pokemon Bank voor nodig.
     
  5. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Apart, want ik zie Growlithe wel gewoon op de GTS staan. Helaas vragen ze allemaal legendarische pokemons ervoor :mad:.
     
  6. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Daarom ja :+
     
  7. ShadowSaiyan

    ShadowSaiyan Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    19
    Je heb geen dex entry meer nodig om pokemon te vragen op GTS. Je kan gewoon de naam invoeren van de pokemon die je wilt, ook al ben je hem niet tegen gekomen.
     
  8. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is zeer spijtig. Dan maar even geen bazen Arcanine.
     
  9. ShadowSaiyan

    ShadowSaiyan Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    19
    Volgens mij is Growlithe wel te krijgen via Friend Safari. Ik ga ff kijken of ik wat voor je kan regelen, kan niks beloven ;)
     
  10. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Die zou ik ook wel willen! Arcanine was altijd 1 van m'n favourites!
     
  11. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Volgens Serebii zou die inderdaad via Friends Safari te vangen moeten zijn. Maar voor hetzelfde geld moet je daarvoor 80 friends hebben :).
     
  12. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    hee...sorry ik was gister nog wel pokemon aan het spelen, maar kwam er pas laat achter dat ik nog op het internet icoontje moest drukken.
     
  13. ShadowSaiyan

    ShadowSaiyan Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik zal er 1 voor je breeden!
     
  14. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand die een ongebruikte Ditto heeft? Als je me wat tijd geeft er mee, kan ik een Charmander, Growlithe, Larvitar, Eevee of een fossil pokemon voor je breeden :). Is het btw echt super lastig om een Pokemob met Pokerus te vinden?
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Pokérus was in voorgaande jaren echt onmogelijk te vinden. Enige uitweg was.. cheats. Bij deze Pokémon zou ik het niet weten, maar denk dat het weer erg lastig is om te vinden. Net als Shiny Pokémon..
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Iedereen heeft anders zowat shiny Pokemon.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    De shinie-rate is inderdaad wat aangepast in Pokémon X/Y, zodat je hem íéts vaker tegenkomt. In eerdere versies was de kans 1 op de 60.000 als ik me niet vergis.
     
  18. meneerjan

    meneerjan Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans op shinys was altijd 1/8192. Ik weetd niet precies wat het nu is eerlijk gezegd.
    Voor wat pokerus betreft is het zo dat dat zich vele malen sneller verspreid door GTS. Daardoor is er veel makkelijker aan te komen!
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Is nog steeds zoiets, maar je kunt nu de rating verbeteren door te 'chainen'. Even de uitleg van FOK! gestolen:


    Regels van het chainen
    Benodigdheden

    [*]Pokeradar (2e verdieping van de Pokemon Lab in Lumicose na de E4)
    [*]100-200 Super/Max repels
    [*]Geduld
    [*]Goede ogen
    [*]Pokeballs
    [*]Optioneel: Pokemon met False Swipe en/of Spore

    1. Zoek een groot stuk gras waar er geen omgevingsgerelateerde dingen zijn. Stenen en hekken zijn echt annoying.

    2. Pak altijd een stukje gras dat makkelijk te onderscheiden van anderen is (de eerste maakt niet uit waar je deze pakt). Ik pak altijd de hardst schuddende stukje gras. Deze vallen het meeste op. Loop hier binnen en kijk of je de Pokemon vindt die je wilt gaan chainen. Zo niet, ren weg en reset de radar (50 stappen lopen). Zo wel, kun je hem vangen of hem laten fainten.

    3. Nu wordt het moeilijk, let goed op je positie en welke stukken gras er bewegen.

    [​IMG]
    Roze ben jij.
    Paars zijn de stukjes gras die anders schudden.
    Groen zijn de stukjes gras die hetzelfde schudden.
    Bruin is hekwerk/stenen/einde van het gras (dus gewoon een lege spot)

    In dit geval, is er maar 1 stuk gras dat correct is.

    [​IMG]
    Degene zonder rood kruis.

    Waarom?

    De regels van het chainen zijn dat je stukje gras op EXACT dezelfde manier moet schudden als de eerste. De twee paarsen zijn dus al uitgesloten.

    De regels van het chainen zijn dat het stukje gras ook nergens tegen aan mag liggen. Dus hekwerk en stenen zijn dus dingen om van weg te blijven. Dit breekt niet altijd je chain, maar soms wel. Dus als je een lange chain hebt lopen, blijf weg van de stukjes gras die evengoed hetzelfde schudden, maar ze liggen aan een steen of hekwerk.

    Dus de groene zonder rode kruis is dus een patch waardoor je chain blijft doorgaan.

    Ander voorbeeld waarbij we nog een regel adresseren:

    [​IMG]
    Roze ben jij.
    Groen zijn de stukjes gras die hetzelfde schudden.
    Bruin is hekwerk/stenen/einde van het gras (dus gewoon een lege spot)

    Hier zijn twee stukjes gras die correct zijn. Dit heeft te maken met een regel die net ietsjes anders is dan in Pearl en Diamond.

    [​IMG]
    De regels van het chainen in X en Y zijn dat op het moment dat je zelf aan het stukje gras staat op het moment van de reset, je zelf een blokkade vormt. Ik zeg altijd, teken een Tetrisblok om jezelf heen. De stukjes gras die hierin vallen zullen ALTIJD je chain breken:

    [​IMG]
    De lichtblauwe vlakken zullen dus nooit je chain hoger laten komen en dan moet je opnieuw beginnen. Dus de "T-tetris" blok om je karakter.

    Degene die helemaar rechts in de bovenhoek ligt is de zogehete "Out of bounds/range" patch.
    Als een stukje gras meer dan 7 stappen nodig heeft om er naar toe te komen, KAN deze je chain breken. Ik zou hier zo veel mogelijk van wegblijven. Ook ligt deze tegen een hekwerk aan.

    Trivia:

    Roze ben jij.
    Paars zijn de stukjes gras die anders schudden.
    Groen zijn de stukjes gras die hetzelfde schudden.
    Bruin is hekwerk/stenen/einde van het gras (dus gewoon een lege spot)

    [​IMG]
    Welke van deze is juist?

    http://puu.sh/4VVvz.png[img]
    [b]Uitleg=(/b]

    De paarse is uitgesloten, want deze schudt anders.
    De linkse groene is uitgesloten, want deze ligt tegen een hekwerk aan. (Diagonaal tegen een hekwerk is ook uitgesloten... loop hier dus niet in)
    Rechtsboven groenen is uitgesloten want deze is out of bounds.
    De blauwe is correct. Kijk, als ik 4 T-tetrisblokken om mijn karakter tegen, zie je dat hij onder alle voorwaarden voldoet:

    [img]http://puu.sh/4VVEz.png

    Als er geen patch is waar je in kunt lopen... loop 50 stappen en reset de radar (gewoon nog een keer gebruiken). Dit zal altijd je chain behouden.

    Vergeet niet ten alle tijden een Max/Super repel aan te hebben... een wild encounter (non radar) breekt je chain.


    Ik heb met deze regels het meeste succes geboekt. Veelvuldig kom ik boven de 20 uit en vaker zelfs tot 40.

    Met 40 heb je de cap bereikt van het chainen. Je kunt nog door chainen maar hier zou ik beginnen met resetten van je radar om een shiny te forceren.

    Een shiny patch ziet er zo uit en maakt een kut geluid. Moeilijk te missen. :)

    [yt]yJzqnaj0Jtg[/yt]
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb er drie geloof ik, je mag er een van me hebben. Hoef er niks speciaals voor terug. Wat is je friendcode?
     

Deel Deze Pagina