1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Wolf Among Us: A Telltale Games Series

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 9 okt 2013.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik heb hem gisteren aangeschaft erg leuk spel .. Inderdaad is het combat systeem een beetje irritant, maar het verhaal is weer top :D
     
  2. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    goede eerste episode, de wereld en karakters worden fenomenaal neergezet in zo'n korte tijd. Jammer dat de performance op de 360 hier en daar dramatisch is.
     
  3. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Volgens mij kan je in deze game juist wel met inverted look spelen. Je zou voor de zekerheid de demo kunnen proberen. Kleine recensie over de game:

    Toen Telltale het point and click genre nieuw leven inblies was ik daar erg content mee maar naar na een heel seizoen Sam and Max was ik er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Vroeger toen je nog geen smartphone met oplossingen in de hand had kon ik veel meer geduld opbrengen voor games als dit en het genre kwam eigenlijk een beetje in de ijskast ook omdat de moderne sam and max gewoon een stuk minder waren dan de oude games.

    Toen kwam telltale echter met de walking dead, een game die mij niet echt trok omdat zombies niet mijn kop thee zijn maar de lyrische verhalen deden mij toch besluiten om de demo te proberen. Verslaving was het gevolg en daarna heb ik alle episodes met veel plezier doorgespeeld.

    De ervaring van de walking dead zorgde er voor dat ik het nieuwe project van telltale met veel interesse volgde en nu is daar 'the wolf among us'. Telltale houdt zich vast aan het principe van the walking dead door de nadruk te leggen op (sociale) keuzes en dat is wat mij betreft een goede zaak. Het universum is dit keer echter heel anders want Telltale heeft er voor gekozen om een comic als uitgangspunt te gebruiken waar van ik nog nooit gehoord had.

    Een sprong in het diepe dus qua karakters en ondanks het maffe gegeven zat ik er wel gelijk in. Het is nogal een prestatie om karakters uit sprookjes 'volwassen' en geloofwaardig te maken. Na een half uur zit je echter geconcentreerd naar je scherm te staren en
    probeer het pratende varken wat op je bank ligt niet boos/zo boos mogelijk te maken.
    Dit zijn de momenten waarin de game uitblinkt. Nergens wordt de gameplay verfrissend maar de dialogen en het verhaal zijn dermate goed dat er ook geen gameplay nodig is. Het draait om keuzes en ondanks het hoge fantasy gehalte is Telltale er in geslaagd om die keuzes gewicht mee te geven. Dat en de toevoeging van een boeiend verhaal zorgen ervoor dat ik enthousiast ben en gelijk een season pass heb aangeschaft. Ik kan niet wachten op de volgende episode.
     
  4. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik TWAU op de Telltale-site bestel voor de PC. Krijg ik dan een code voor Steam of hoe werkt dit?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de Telltale-site kost hij maar €18 nog wat en je krijgt na de release van alle episodes een Collectors-DVD met de game en nog wat behind-the-scenes materiaal.

    EDIT: Ik heb op Google gevonden dat alleen mensen die een pre-order voor de game hebben geplaatst op de Telltale-site een Steam key kregen. Dan koop ik hem dus maar gewoon op Steam.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm oke. Vraag het even daar op het forum? :)
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb genoten van Beyond Two Souls hoor, maar de keuzes die je maakt in The Wolf Among Us doen er wel toe. Ik heb de eerste episode twee keer doorspeelt, en het verhaal is dan toch wel anders. Je hebt hier het gevoel belangrijke keuzes te maken, terwijl dat bij Beyond niet zo is. Toch wel knap van Telltale. Een paar jaar terug was het maar een matige ontwikkelaar. Nu zijn ze voor mijn gevoel Quantic Dream al voorbij.
     
  9. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Geniaal spel dit. Dat sfeertje is zo dope.
     
  10. arma22

    arma22 Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben vandaag begonnen met deze game en vind hem echt geweldig. Heb hem in 1 keer uitgespeeld.
    Is er al bekend wanneer episode 2 ongeveer komt?
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "after the holidays"
     
  12. Seh

    Seh Guest

  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Jezus, en ik heb hem net 3 dagen terug gekocht. Nu gratis, lekker dan..
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Pwend. Je kan proberen je geld terug te vragen.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ook gedownload. Blij dat ik hem nog niet gekocht had.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    aah dat is echt zuur zeg :p ook wel eens gehad.

    Ik ben iig blij dat ik gewacht heb :) even ep 1 spelen en dan kijken wat ik ga doen.
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nou ja, zoveel moeite ga ik niet doen voor 5 euro. Maar het is wel zonde. Had nooit verwacht dat het spel na 2 maanden al gratis zou zijn.
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk om mensen te trekken en zo geld te verdienen aan de andere episodes. Op zich wel slim
     
  20. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Net epi 1 in één ruk uitgespeeld, zit er weer helemaal in :D

    En nu maar wachten op de volgende episodes...
     

Deel Deze Pagina