1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 14 Ultimate Team

Discussie in 'Games' gestart door TAN UNITED, 8 sep 2013.

  1. PS360-gamer

    PS360-gamer Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nu buffon op doel staan, enkel ik vind hem een beetje wisselvallig spelen.

    Verstuurd van mijn GT-S7500 met Tapatalk
     
  2. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0

    Meestal informeren ze je daar over op hun Twitter account. Al is deze ook aan mij voorbij gegaan ;)
     
  3. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Buffon is dit jaar ook niet zo goed heb ik gehoord, Handanovic met Glove is daarintegen niet te passeren.
     
  4. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat FUT2014 nog meer scripted is dan 2013.=(

    Gisteren heb ik van de 9 potjes 1 wedstrijd gewonnen. Terwijl ik gewoon net als normaal speel maar nu gingen alle ballen er niet in maar op de paal, lat, net naast of 3x tegen de keeper en/ofverdediger. Aan de andere kant vliegen vervolgens onmogelijke ballen erin of komt sub zero kijken die mijn verdedigers bevriest bij een lopende aanval van de tegenpartij. :confused:

    Ik weet dat er veel mensen over klagen en in 13 merkte ik het zelf ook, maar in 14 is het nog erger.

    Een collega vertelde ook dat wanneer je rating boven de 82/83 uitkomt dat het spel nadelig gaat zijn. Gisteren kwam ik er achter dat me rating inmiddels 84 was na het kopen van Xavi en Toure. Slechts 1 van de 9 potjes winnen... rating van 84... 1+1 is 2 dacht ik.

    Bij fifa13 werd duidelijk dat door het 'scripted' spel veel wordt gescoord in de 45e en 90e minuut. En dat het spel dusdanig in elkaar is gezet dat een wedstrijd altijd alle kanten op kan gaan.

    In 14 herken ik dat opnieuw maar het is nog veel erger geworden. Soms win je 5 potjes achter elkaar en daarna kan je er zo weer 5 verliezen terwijl je niks verandert aan je speelstijl.

    Wat is jullie mening en in hoeverre herkennen jullie je in dit verhaal?
     
  5. Guido3bier

    Guido3bier Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. De ene keer speel ik de pannen van het dak en win ik zo 7 potjes achter elkaar.. daarna krijg ik ze om me oren..

    kan je mij vertellen wat je met "scripted" bedoeld?
     
  6. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik vond uit de BPL cech het fijnste keepen.. Uit andere competities courtois en neuer allebei zeer tevreden over..

    Ik hoorde dat diego costa aardig speelt en zeker zijn IF (102k)... (Jovetic als je BPL zoekt is een beter speler dan Negredo met 4* skills en 4*wf)

    Voor het dribbelen zou ik beginnen met (B)/(X) > (A) > (LS).. Is een beetje de begin move voor bal aannames of om spelers uit te kappen. Werkt het beste met 5* skillers maar 4* schillers doen het ook (alleen de hoek wordt wat kleiner). Gewoon veel oefenen als je bijv 2-0 of meer voor staat.. En in de tutorials met dribbelen.. Vanuit hier weer verder kijken. Vanuit de basis moves kom je echt al een heel eind alleen je moet ze even in je vingers krijgen en leren timen. Persoonlijk gebruik ik het eigenlijk nieteens zo heel vaak omdat je met goed passen en lopen zonder te sprinten al veel gedaan krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  7. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat het spel dusdanig gemaakt is om 'kleinere' tegenstanders ook een kans te geven. Ballen die opeens niet meer in het doel belanden, verdedigers die niets doen etc.

    Bekijk even dit filmpje ter verduidelijking.

    http://www.youtube.com/watch?v=z9nXD5JpV0s
     
  8. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik vind dit wel een beetje overdreven. Een rebound die in de voeten valt van een tegenstander die meteen in kan schieten... Dat is alleen scripted als je verliest! Als je wint dan denk je er geen twee seconde meer over na :b:
     
  9. Ligt

    Ligt New Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Will do!
    Bedankt :b:
     
  10. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat dan ook verder dan alleen een rebound. Opvallender is dat dit soort ballen er bij mij nooit meer ingaan nu mijn team een vrij hoge rating heeft.

    In het begin scoorde ik opvallend vaak via een rebound, nu bijna nooit meer omdat de ballen OPEENS? de hele andere kant opvliegen waardoor een rebound niet mogelijk is. Het gebeurd te vaak dat het geen toeval meer kan zijn. De tegenpartij daarentegen krijgt juist dit soort afvallende ballen, zie ook het filmpje.

    Verder hoef ik minder moeite te doen als ik met een team van 79/80 speel dan wanneer ik overga op me team van 84/85.

    Als een enkeling dit zegt of opvalt kan het nog toeval zijn maar het gebeurd te vaak, bij vele fifa spelers.
     
  11. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat je over FUT13 zegt heb ik geen mening over want ik had na 2 maanden me team al verkocht voor een mooi bedrag, maar ik reageer wel effe op wat je over FUT14 zegt.

    Wanneer jij een 84 Rated team hebt ga je natuurlijk anders spelen dan met een 76 rated team, alle spelers in het 84 rated team zijn natuurlijk erg goed en dan ga jij dus automatisch te veel van ze verwachten en doe je gekke dingen. Met een 76 rated team daarin tegen verwacht je veel minder van je spelers en ga je ook geen onmogelijke dingen uitproberen, je speelt simpel en je verwacht weinig van je team dus het kan eigenlijk alleen maar goed uitpakken.

    Wanneer jij 5 potjes achter elkaar hebt gewonnen ga je je automatisch goed ( misschien wel te goed ) voelen en ga je steeds gemakzuchtiger spelen, na 2 potjes de deksel op je neus te krijgen ga je stressen en in stress doorspelen is nooit goed want je zult geheid de rest ook gaan verliezen en dan worden het er inderdaad dus 5.

    In voetbal dwing je geluk nou eenmaal af en pech ligt gewoon aan jezelf. Wanneer Barca 25 keer op doel schiet en 26e keer scoort noem ik dat geluk afdwingen, je schiet zo vaak op doel dat je uit al die pogingen een keer het geluk mee heb. Wanneer Cacares zoals gisteravond een domme terugspeel bal geeft en Ronaldo die gelijkmaker scoort noem ik dat pech. Zo simpel is het en zo gaat het in fifa ook.

    Scripted, Momentum, Handicap, allemaal bullshit. Het is allemaal een mentaal spelletje en omdat gefrustreerde fifa spelers deze bullshit overal gaan posten ga je het nog geloven ook.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  12. nielzqqq

    nielzqqq Active Member

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    kan me ook helemaal vinden in je verhaal haha, ik speelde vorig jaar een tijdje met ronaldo, maar dat was drama, als ik met emenike en welliton speelde won ik alles :emo:

    Ik speel dan ook dit jaar vanaf het begin al met teams van rond de 80/81 en eronder, met soms maby 1 hoog rated speler, al is het alleen maar omdat het anders maby wel tussen me oren zit haha.

    Wat jij zegt over een aantal wedstrijden winnen en dan een reeks verliezen is ook zooo herkenbaar. Soms stoom je door 2 divisies heen, terwijl je de dag ervoor alles achter elkaar verloor (vaak onterecht, wat jij zegt, paal, lat, keeper is god van andere partij).

    Vind het erg jammer dat dit erin zit, want het kan nooit zo zijn dat ik het ene potje 4-0 van een vriend verlies en het volgende potje ik hem 5-0 inmaak.

    Ik hoop dat het bij next gen wat minder is, maar dat zeggen we allemaal al jaren. Ik erger me er nu wel minder aan moet ik zeggen. Ik geniet er meer van als ik een wedstrijd domineer met mooie skills hier en daar en gelijkspeel, dan dat ik win in een duel waar ik eigenlijk de mindere was.
     
  13. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, je gedachte begrijp ik maar je zegt is (deels) niet waar. Ik verwacht totaal niet meer van me team van 84. Speel ook precies hetzelfde als met een team van 76. Alleen met me team van 84 schiet ik veel vaker op de bal/lat of net naast. Of 2 a 3x tegen de keeper en verdedigers etc. Met me team van 76 (bijv) heb ik dat veel minder.

    Gebeurd dit 1, 2, 3 of 4x kan het toeval zijn, maar niet als het heel vaak gebeurd. Daarnaast krijg ik bij me team van 84 veel meer tegengoals, simpelweg omdat klutsballen en 2e ballen veel sneller bij de tegenpartij komen dan wanneer ik speel met me mindere team.

    En ja.. als je 2x verliest en je speelt verder om te winnen dan werkt dat vaak averechts. Helemaal mee eens. Maar als jij de ene dag de eerste 5 potjes wint en de volgende dag verlies je de eerste 5 potjes, terwijl je nog vol fifa energie zit en geen lamme handen hebt, dan is dat noemenswaardig. En dan heb ik het niet eens gehad over de manier waarop. Laatste minuut... klutsballen... zie het filmpje voor meer voorbeelden.

    En los van alles: Een EA medewerker heeft erover geblogd bij fifa13 dat het scripted is. Er stond zelf een tooltje online wanneer je de meeste kans maakt op een goal.

    Sta je 2-0 achter in de 45 of 90e minuut worden je kansen x3 groter. Sta je 0-1 achter in de 20e minuut (als voorbeeld) dan is de kans dat je scoort slechts x1,5.

    Ik heb zelfs nog een foto van fifa13 waarbij ik 4-5 won en waarbij er 4x ofzo in de 90e minuut werd gescoord.
     
  14. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Zoals ik al zei, mijn mening is niet gebaseerd op Fifa 13. Ik vond FUT13 echt ongelofelijk slecht om eigenlijk maar 1 reden: Het spel ging veeeeeeeelste snel en zelfs dat is nog zacht uitgedrukt. Ik had dus ook de eerste de beste kans me coins gelijk verkocht en ging over naar Career/H2H en andere games.

    Fifa 14 is veel beter en jij bent volgens mij de eerste die ik over Scripted zie klagen. Dat terwijl ik vrijwel elke dag zowel hier als op de EA forums ben. Het enige waar kwa gameplay over wordt geklaagd zijn die high pressure custom tactics en dat is inderdaad erg hinderlijk.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2013
  15. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist. Herken precies wat je zegt.
    EA heeft ongetwijfeld zo zijn redenen, die ik ergens nog wel kan begrijpen. Maar het maakt de spelvreugde er niet beter op.
     
  16. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker niet het filmpje volledig bekeken? :)

    En daarnaast, 2 users op dit forum herkennen het ook.
    Voordat ik aan fut14 begon waarschuwde me collega me al. Ik had een beetje me twijfels over zijn uitspraken maar nu maak ik het ook mee.
     
  17. PS360-gamer

    PS360-gamer Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou courtois beter zijn dan casillas?
    Spaart namelijk veel muntjes. Genoeg om ramos te kunnen kopen. (voor mij dan)
     
  18. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik heb het filmpje geopend en weer weggedrukt, want het gaat namelijk over fifa 13.
     
  19. Diamond3d

    Diamond3d Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Je beseft dat alles wat je nu post over fifa 13 gaat he, we zijn nu al een jaartje verder ;)
     

Deel Deze Pagina