1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is de exacte reden waarom ik toen (een paar jaar geleden) een ps3 gekocht heb. Hij was toen iets van € 250,- en dat was goedkoop voor een blu-ray speler. Tegenwoordig zijn er genoeg alternatieven voor mediaboxen en blu-ray, het is alleen wel chill dat je console dit ook kan.
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan zomaar kloppen dat Witcher 3 op Xbox one niet over ryse heen kan, maar witcher 3 is dan ook echt open world en Ryse niet. Witcher 3 op PC vgl met Ryse is ofc ander verhaal, mits je goed systeem hebt staan ;).
     
  3. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik zit bij dit filmpje even te twijfelen of dit echt is...
    Check die gast (Marc) zijn handen op het moment dat hij verder gaat naar Forza.. heb niet het idee dat hij echt zelf speelt
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909

    Ik zie het zo:

    De PS4 is de betere gamingconsole
    De X1 is de betere all-in-one multimedia systeem

    Ik vind het prima zo.

    PS4 is krachtiger
    Xbox One heeft uitgebreide multimedia functies die de PS4 niet heeft.

    Ik ben onder de indruk van al die multimedia functies van de X1. Maar voor mij is het bijzaak ! Daarom haal ik ook een PS4.

    Heb wel respect voor de visie van Microsoft.
     
  5. ZeroDarkFive

    ZeroDarkFive Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0

    waarom is de ps4 krachtiger ??
    omdat ie toevallig 1080P games kan draaien?
    dat kan de X1 ook

    waarom is de ps4 de betere gamingconsole ??
    van het online gedeelte moeten ze nog heel, heel veel leren

    wordt maar lekker gelukkig met jullie ps4's
    op den duur krabbelen jullie toch wel trg

    echte gamers spelen alleen maar op de xbox _0/
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Echte gamers spelen alleen maar op de xbox... :lol:

    Denk dat het weinig zin heeft om met jou in discussie te gaan !!!
     
  7. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    lol.. echte gamers spelen op een game pc of ps4 , degene die wat meer naar de toekomst kijken en meer willen dan alleen gamen zijn beter af met de X1.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zulke opmerkingen zijn hier niet op zijn plek en mag je dus voor je houden. 'Echte gamers zijn geen hersenloze fanboys die uit zijn op flamethreads'.
     
  9. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    wie zegt er dat de ps4 krachtiger is, op papier mss!
    maar in het verleden hebben we het heel anders mogen ervaren, ik bedoel iedereen stond te roepen dat de ps3 zoveel krachtiger was dan de xbox 360!
    ik heb dit NOOIT gemerkt, integendeel de xbox 360 kwam er altijd beter uit!

    wie beweerd dat de ps4 een meer gameconsole is??

    Ik vind de ps4 gewoon een opgefokte ps3 met zeer weinig vernieuwing!
    de enige console die vernieuwing brengt en zich een waardige next-gen mag noemen is de xbox one! ( voice control,verfijnde kinect, ingame kinict, multimedia enzo....) dan spreek ik nog niet over de geweldige line-up van de xbox one! met games als dead rising 3, killer instinct, forza 5 .... en dan durf jij beweren dat de ps4 meer game console is! ik zou echt niet weten waar jij dat vandaan haalt!
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het mag wel met iets minder uitroeptekens. Het lijkt alsof je bijna een hartaanval krijgt als ik zo je reply lees. Relax :b:

    Het rondje: maar de vorige gen zou de ps3 ook sterker zijn! Hebben we onderhand al heel vaak gehad. De architectuur van de ps3 was niet generiek genoeg (vanwege Cell) en het interne geheugen was de bottleneck. De komende generatie hebben beide consoles een pc-like opstelling en kan je ze dus redelijk goed vergelijken. De PS4 wint die vergelijkingen op zijn sloffen.

    Het is nog even afwachten hoe dat zich verder gaat ontwikkelen, maar BF4 en CoD draaien beide beter op de PS4 (al moeten we de beelden van CoD nog naast elkaar zien).

    Ik lees overigens overal dat de X1 ook goed zou zijn in 'multimedia', beter dan de PS4. Ik snap niet wat hiermee wordt bedoeld. De PS4 krijgt ook DLNA en verder heeft de PS4 dezelfde features.

    De UI van de X1 is inderdaad erg nice gedaan en ondersteunt multi-tasking op een mooie manier.

    Mbt voice en gestures: Die komen ook op de ps4:
    http://www.gamespot.com/articles/ps4-voice-and-gesture-control-confirmed/1100-6414680/

    Wat blijft er dan nog over qua inovatie? Kinect? Kinect is een toffe gadget, maar ik zie nog steeds geen toegevoegde waarde voor games.
     
  11. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Je zegt het zelf; voice control, multimedia, kinect etc etc... heb ik allemaal niet nodig.

    Blijkbaar kijk jij alleen naar de launch-titels !!

    Als je ooit een console op de launch heb gehaald moet je weten dat de meeste launch-titles nooit echt interessant zijn. Ik denk dat wij blij mogen zijn met games als Killzone, Ryse, Knack, Forza en Dead Rising. En dan heb je ook nog een aantal toffe multiplatform-titels.

    Ik kijk meer naar de toekomst.

    inFamous, The Order 1886 en Driveclub komen er aan. Daarnaast worden er volgende week ook een aantal game aankondigingen gedaan bij SpikeTV (misschien Uncharted 4 of wat anders ?)

    De PS3 had ook een hoop vette exclusives, dus dat gaat zeker goedkomen !
     
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat had een andere reden waarom de multiplats mooier op de xbox waren. Ga maar eens uncharted, tlou en beyond two souls spelen en je mocht willen dat de 360 dat kon
     
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Dat was mischien toch?
    En Cod heeft framerate problemen op de ps4 dus of die dan beter loopt zou ik ook niet willen zeggen:+
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt.

    Ik raad je aan in het verleden te verdiepen, waarom de meest krachtige console van de huidige generatie niet functioneerde bij multiplats.

    Exclusieve games van de PS3 zag je wel degelijk waarin de console toe in staat was.

    PS4 is meer gericht op games, Xbox multimedia en games.

    En dat is een minpunt? ging toch om de games met deze discussie?

    Voice control en multimedia enzo (mindere mate) heeft PS4 ook.

    Aha, dus wat jij zegt dat een console die 7 a 8 jaar mee gaat enkel bestaat uit de line up?
    Je kijkt niet verder dan dat?
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hele horde duikt erop. :+
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Trust me dude, ik kom daar nooit. Al die quotes kom ik tegen op UnionVGF, een over het algemeen zeer ok forum. Ik blijf me verbazen over hoe toegewijd ze zijn om een systeem te badmouthen.
     
  17. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Fair enough. Denk ook wel dat de DVD en Blu-Ray spelers bij de vorige generaties een veel grotere impact hadden dan de extra multimedia opties nu. Toch heb ik wel het idee dat de Xbox One met z'n interactieve layer over het tv kijken en het snappen/switchen van apps iets kan worden though. Voor veel gamers hier misschien niet echt boeiende opties, maar voor mij is het wel een (kleine) extra reden waarom ik de Xbox One graag wil. Vraag is of zoiets nog aan gaat slaan bij het grotere publiek. Misschien nu nog niet, maar denk dat dit meer teweeg kan brengen dan bijvoorbeeld die gare hype van 3D tv. :p

    Edit: De focus op multimedia ligt er bij PS4 gewoon niet op en ik denk dat dat een groot verschil is. Als je nu de UI van de Xbox One ziet, is veel ook op dat aspect afgestemd en het ziet er ontzettend gebruiksvriendelijk uit. Het feit dat iets als voice commands ook op de PS4 kan wil niet zeggen dat mensen het dan ook 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen imo. Denk dat bijvoorbeeld Siri (Apple) veel meer gebruikt is dan Iris (Android), terwijl er wereldwijd toch iets meer Android phones zijn.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2013
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat mij heeft overgehaald naar de PS4 zijn echt de afgelopen jaren. En tlou was de druppel. Na Gears op de xbox dacht ik dat er geen betere game zou zijn deze gen. Sinds 2006 geen betere ervaring dan gow1. Toen tlou ... toen wist ik het wel
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    *zucht*
    Waarom toch elke keer die games erbij halen? Eerlijk is eerlijk ... zo spectaculair zijn ze niet ;) Althans, voor mij niet.

    De 360 heeft deze huidige generatie gewonnen. De PS4 de volgende. Who gives a shit? Dat gebash en gehaat in dit topic is echt van lachwekkend niveau. Lijkt NeoGAF wel. En nee, ik doel dan niet op jou hoor UpInSmoke0611 :+

    Elk nieuwtje over de One word de grond ingestampt en een nieuwtje over de PS4 word aanbeden alsof het wiel opnieuw is uitgevonden. Begint echt droevig te worden. Hou het tenminste een beetje beschaafd en geef argumenten waarom je voor een PS4/XBOX One gaat ... komt beter over als elkaar aan te vallen.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Andersom is het precies hetzelfde, beste is geen aandacht aangeven.
     

Deel Deze Pagina