1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  2. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Hopelijk binnen 2 weken
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het blijft tech he....is altijd afwachten wat er dan gebeurd. Maar als het straks blijkt te komen omdat het gewoon teveel spul in een te klein kastje is...dan is dat niet best en dom van Sony dat ze daar niet goed naar hebben gekeken. Ik hoorde van iemand dat het schijnbaar nog meevalt, de failure rate.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Kan me ook gewoon niet voorstellen dat een bedrijf als Sony of Microsoft nog echt zulke fouten zou maken. Natuurlijk verwacht je problemen bij een launch en dat zul je ook altijd blijven houden, maar nu elke halve zool en je moeder een internetconnectie heeft en gamers een stuk actiever zijn op social media en fora, zie je dan ook iedereen direct reageren. Ik denk (en hoop) oprecht dat het allemaal wel meevalt als je kijkt naar het totale aantal verscheepte PS4's.

    Ik las ergens dat de failure rate bij de PS3 tijdens launch iets van 3% was en de Xbox 360 16%... In vergelijking valt .4% (waar ik nu van uit ga tot er nieuwe cijfers bekend zijn) dan enorm mee. Gamers zijn tegenwoordig online veel mondiger wat misschien de indruk wekt dat er een structureel probleem is. Laten we hopen dat zowel de PS4 als de Xbox One gewoon een prima launch kennen en gamers kunnen doen wat ze het liefste doen, lekker gamen :)
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Amen my brother! 100% :)

    Ik begrijp al die mensen op de Sony community ook heel goed, dat absoluut. Heb je net je gloednieuwe console...en binnen de kortste keren heb je er niets meer aan. Hoppa kan hij terug naar Sony. Zelf afgezien van de Amerikaanse PS2 nooit meer zoiets meegemaakt gelukkig.

    Een pechvogel op Gamersyde chat zegt dat zijn console behoorlijk warm wordt ook...PS2-slim warm.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  6. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Tja berichten van Sony dat het maar een laag percentage is geloof ik weinig van :+ Die sticks van de controller schijnen toch ook niet al te best te zijn, en wie weet wat nog meer. Sowieso zullen die sticks niet lang meegaan, nu maar hopen dat wij een latere lading krijgen :+

    [​IMG][​IMG]
    Best erg dus maar zover maar 3 gevallen van bekend.

    Denk zelf dat het eerder door chemicaliën of olie aan aan hun handen het rubber sneller heeft opgelost.



    En nog dit:

    Assassin’s Creed IV Black Flag in Native 1080p on PlayStation 4

    Marking yet another milestone for the killer franchise, Assassin’s Creed IV Black Flag on the PlayStation 4 is the first Assassin’s Creed game to be rendered in true native 1080p. In other words, the already gorgeous game will be, well… even more gorgeous when it sets sail on the PS4.

    One small caveat: players will need to download a title update (available shortly after release) to enjoy the full 1080p native resolution.

    Even without the title update, the game is undeniably stunning on next-gen consoles. Indeed, as Associate Producer Sylvain Trottier suggests, some players might not even be able to tell the difference. That’s because the game, as shipped, is being rendered on next-gen at a resolution that’s very close to 1080p (900p, if you’re curious), and the upscaling process barely adjusts the image.

    “If it’s running at 720p vs 1080p, you’re going to notice the difference, by far,” Trottier explains. “But if it’s set at a resolution that’s very close, where most of the pixels are already there in internal processing, most people won’t see any difference.” Those who can spot the differences might note that the game would be, in some very subtle ways, slightly less crisp but a tiny bit smoother.

    But why ship at 900p in the first place? To meet an essential goal: deliver a visually brilliant game at a steady 30 frames per second (the industry gold standard for open-world games). Finishing the game at 900p gave the development team the extra room in terms of the GPU and CPU usage to ensure the framerate never dips below 30 frames per second. The team then used the time between the ship date and the release to focus on a title update that could deliver native 1080p resolution on the PS4.

    But they didn’t stop there.

    “The most important part of this title update is not necessarily 1080p native resolution,” Trottier smiles. “It’s the fact that even when we were done with the project, even when we were finished with the certification and everything else, even when most of the engineers had started to work on other projects – like we always do at Ubisoft – some of my engineers continued to work on Black Flag and they even developed a brand-new anti-aliasing technique.” (Anti-aliasing is a technique used to diminish the occasional appearance of jagged edges in computer-generated graphics.)

    Indeed, along with the full 1080p native resolution, the visuals have been improved even further, simply because the engineers knew that with the additional time they could do even more. So they did
    . And now, not only will you see every single miniscule pixel in glorious 1080p native resolution on the PS4 – exactly as the artists rendered it – but you’ll also see an even cleaner, clearer and more brilliant moving image than anyone even imagined. (Pay special attention to finer details like the ropes on the ships if you want to get an eyeful of what we’re talking about.) And the best news for gamers on the latest next-gen systems? This anti-aliasing technique will be available for both PS4 and Xbox One.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    :lol:
     
  8. Remy669

    Remy669 Active Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch blij dat ik m'n PS4 pre-order gecancelled heb. Ik zal hem evengoed later kopen, maar er is op het moment toch niets voor te krijgen. Ik wacht wel fijn tot InFamous en Destiny uit zijn!
     
  9. ZeroDarkFive

    ZeroDarkFive Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG, das geen goed begin voor de PS4 wat ik allemaal lees
    die slimline zal er wel niet zosnel komen, als er althans heating problems zijn

    het kan toch bijna niet anders zijn dat o.a de ingebouwde voeding daar ook mee te maken heeft.

    en wat betreft Amazon, consoles worden niet goed verpakt etc. bij verzending.
    dat moet toch niet kunnen.

    nu gaan de mensen al denken hoe komt strks mijn X1 aan.

    [​IMG]

    nog een nieuwtje

     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk ook dat het probleem grotendeels is dat de release gelijk is met CoD en BF4. Niet dat CoD niet slecht is, maar als shooter zullen toch veel meer mensen voor die game gaan.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat is dat spel op 42 seconden? Dat lijkt op de hoofdpersonage van Watchdogs, maar dat stuk er na ziet er stukken beter uit dan dat ik me kan herinneren.

    Verder erg matig dit, maar ook te verwachten. Een day one patch is altijd een groot risico. Zorgwekkender vind ik de controller en de paar ps4's die oververhitten.

    Gisteren de NFS gamespot videoreview gezien. Ik snap niet dat dat spel niet meer aandacht krijgt. De SP is totaal verweven met de MP in de zin dat de missies nu steeds met real life players zijn en dat die gewoon 'gebeuren' terwijl je speelt. Verder brute graphics en heerlijke gameplay.

    edit: en Warframe kan je beter ook niet spelen :/

    http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=716312

    edit2: dit is dan wel weer super. Remote play via het internet op de Vita

    [yt]r1ko7EjYuX4[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
  12. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Is het echt viainternet of wordt het beeld naar je handheld gepoort zoals bij de WiiU?
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    [​IMG]

    [​IMG]

    Toch leuk dat het ook gewoon zo kan. :)
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Kan geloof ik allebei. Heb niet veel er in verdiept, maar volgens mij werkt het zowel via een directe port als je binnen een dichte afstand zit als via internet als je bijvoorbeeld op school zit. Maar dan is stabiele wifi wel nodig lijkt me. :p
     
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  17. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Tja als je gaat rekenen hoeveel er binnen een jaar stuk waren dat kom je een eind idd. Het bizarre is nu dat er dan zoveel echt om en nabij launch stuk zouden zijn bij de ps4. Van de meer dan 1000 verkochte 360s toen ik de launch meemaakte kregen we er in de eerste 2 weken nog geen 3 terug als ik het me goed herinner. Bij de ps3 idem. Het probleem met beschadigde disks werd een half jaar na launch wel opzichtig en ik heb zelf ook 3 xbox360s op mogen sturen van mezelf.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beschrijving wel gelezen?

     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heel nice! En eindelijk iedereen een headset!
     

Deel Deze Pagina