FAQ over de locale switches. Ik kon niet alles vinden, maar wel een hoop. Als er als nog dingen missen, vraag het maar ff.
Hoe verander ik mijn Xbox One console Locale?
De juiste manier om je console locale te veranderen is gewoon in de settings in het Home scherm. Hierna moet je je Xbox One opnieuw opstarten
Wat gebeurt er met mijn geld als ik van console locale verander?
Geld wat op je account staat vóór de locale switch is niet te gebruiken in de store van de locale na de switch.
Is er een verschil tussen de Xbox One console locale en de Xbox One stores locale?
Nee. Microsoft heeft de 'experience' tussen de console en Xbox Live gestroomlijnd. De Xbox Live service gebruikt altijd de locale van de console om zo de correcte marketplace te laden.
Voorbeeld. Kies Frankrijk als console locale, Je Xbox stuurt dat door naar Xbox Live en jouw marketplace zal de franse inhoud tonen.
Maar wat is dan een Xbox Live account locale?
Xbox Live account locale had vroeger te maken met de marketplace op de Xbox 360. Maar met de Xbox One is de Marketplace helemaal geregeld door de console locale.
Hoe vaak kan ik van console locale veranderen?
Zo vaak als je wilt. een Xbox Live
account locale switch kon 1 keer per 3 maanden. Maar die switch heeft niks meer met de Xbox One en de marketplace te maken. een
console locale switch kan zo vaak als je wilt.
Ik kan niet betalen met Paypal op de marketplace, hoe kan dit?
Je billing address and payment options moeten overeen komen met de locale van je console.
Als je bijvoorbeeld je Xbox One insteld op Frankrijk, maar je Creditcard is Duits, dan gaat het niet werken omdat de landen niet overeen komen. Een fix hiervoor is:
1 - Ga naar
http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/DisplayHomePage en log in met je gamertag.
2 - Ga naar Payment en kies voor PayPal.
3 - Vul een fake amerikaans adres in en klik op confirm.
4 - Log in met je PayPal account en ga akkoord.
5 - Ga naar de Amerikaanse Xbox.com site en log in met je gamertag.
6 - Ga naar je profiel en dan naar billing & payment en daar zou je PayPal account moeten staan.
Kan ik games gekocht in 'locale 1' ook in 'locale 2' spelen?
Ja, er zijn geen playback restricties voor gekochte en gedownloade games. Games die je gedownload hebt kan je na een locale switch dus spelen, maar het lijkt er op dat je een game uit 'locale 1' niet opnieuw kan downloaden in 'locale 2'.
Als je nu dus bijvoorbeeld FIFA14 download van de engelse markt, je verandert je locale naar NL en je verwijdert FIFA14, dan moet je terug naar de Engelse locale om FIFA te downloaden. (Er staat niks over DLC, maar dat werkt waarschijnlijk hetzelfde)