1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Que? Je vraagt om het artikel waarin de microtransactions worden bekritiseerd en vervolgens 'volg' je het niet helemaal. Beetje constructiever dan 'blablabla' mag wel eerlijk gezegd. :emo:

    Het gaat om de microtransactions. Het feit dat je het spel al gekocht hebt, en vervolgens bijna gedwongen wordt te betalen voor virtueel geld en day one DLC, dat je nu misschien nog lekker credits snel verdient, maar over 3 maanden dat teruggeschroefd wordt om de verkoop van die credit packs te bevorderen.

    Steeds meer games lijken dit te hebben. Het zijn donkere tijden voor gaming. =(
     
  2. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Als je eerste alinea het artikel samenvat, vind ik het een berg blabla. Kritiek is per definitie niet gelijk aan dan wel correct is. Dat heet een oplossing. Die komt hopelijk in fm6, want het is idd te bekrompen voor woorden dat je als lce bezitter nog een berg moet kopen om het te hebben.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Is dit echt waar??

    Kan iemand wellicht wat meer over puntje 5 vertellen?
    Ik moet bekennen, dit wist ik niet... Maakt me wel wat aan het twijfelen hoor...

    Ik vind die maandelijkse DLC-packs echt de allerallergrootste afzetterij die er is. Of je biedt je klanten, zoals vroeger, gewoon een compleet product aan voor de complete prijs, ipv een half product voor de complete prijs waarbij je de andere helft er nog bij mag/moet (moet als je een rol van betekenis op de leaderboards wil spelen) kopen.
    Dat ze nu twee keer geld uit die auto's/DLC proberen te slaan, door ook nog via micro-transacties geld uit je zak te kloppen voor die schandalig dure auto's, die bovendien schijnbaar niet te rijden totdat je ze echt bezit, zoals ik het hierboven lees/geen Free Play??), gaat gewoon te ver naar mijn mening. Zonde.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2013
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Precies het tegenovergestelde van wat ik van een duitse reviewer begreep. Buiten dat er geen autos cadeau worden gedaan in SP wist hij te melden dat de credit rewards ook minder waren.
    Eurogamer gaf aan dat voor een SP event van 1 uur je 110k credits verdiend. Jij verdiend dus beter dan dat? want 110k per uur is niet veel. Mag je 60uur racen voor de lotus F1.
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Triest zo'n instelling.. Helaas lijkt dit tegenwoordig bij meer en meer games zo te gaan.

    Die dynamische zaken waar we al zolang naar uitkijken maken een game naar mijn idee niet eens direct meer hardcore of lastiger. Wel realistischer en met meer opties voor de gamer wat de game veel langer leuk zal houden.

    Lazy 10 _0/
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Kwantiteit boven kwaliteit is helaas heel normaal.

    Met levellen gaat credits nog altijd vrij rap. Voor je drivatar krijg je ook credits. Ben benieuwd of dat veel oploopt naarmate de game meer gespeeld wordt.

    Qua career is er weer flunk veel te doen. Te veel vrees ik.

    Tunen kan volgens mij wel gewoon tender! Ik zal kijken of ik een filmpje kan maken. En met jouw staat van dienst heb je verschijningsplicht in FM 5 :)
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @Tender:

    1) No Public lobbies

    - public en private lobbies zitten er gewoon in

    2) No gifting of cars or paints (say goodbye to collabs)

    - klopt

    :cool: Free Play has been stripped. Free Play no longer allows you to drive any car in the game. Before, while some cars were quite expensive, it didn't stop people from the enjoyment of driving them if they wanted to. You just wouldn't own the car, couldn't customize it or race it in career. This was a fantastic compromise, as you could test drive anything you wanted and even if you couldn't afford an expensive car you really liked, you could still get to experience it out on-track. With that gone, it really pushes at the car collector types to pay real money.

    - In free play kan je nu kiezen uit een kleine selectie auto's. Je moet dus specifieke auto's eerst kopen om te rijden.

    4) No Auction House or Storefront.

    - Auction house weg, maar storefront is er gewoon. Je kan liveries, vinyl groups en tunes delen.

    5) Tuning has been dumbed down to an extent ( engine and drive swaps )

    - Niet waar, tuning gewoon het zelfde.

    6) No community leaderboards. ( offset somewhat by rivals leaderboards )

    - Niet helemaal waar. In rivals heb je voor elke class een rival challenge voor elke baan. Je hebt daar dus gewoon complete leaderboards per classe per baan.

    7) No affinity for car parts. ( WTF )

    - Vind ik een goed ding. In Forza 4 waren door de affinity na een paar races al al je upgrades gratis. Nu krijg je gewoon geld bonus. #winning

    8 ) Intrusive monetizing offers which are eight times more expensive than FM4. Buying cars and upgrades, the game definitely treats 'car tokens' as an equally viable way of bartering. Every step of the way, prices are given in credits and tokens, with equal font size and all, even going as far as having a little pop-up menu to 'confirm' whether you're going to buy with credits or tokens.

    - Bullshit als iemand hier om klaagt. Je hebt zelf de keuze om het te gebruiken of niet. Credits verdien je rap zat als je een beetje kan rijden.

    En nog en ding. Benzine en bandendlijtage zitten er beide in en gaan beide sneller op.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Volgens mij krijg ik het idee dat het een beetje tegenvalt, of is mijn gedachte totaal verkeerd? :+:)
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bedankt Flavour, het lijkt dus wel mee te vallen. Die quote van mij was dus gewoon onzin (gelukkig!).
    60u voor een Lotus F1 is toch knap lang..
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ligt eraan of je assists uit zet, welk niveua drivatars je doet enzo. Rivals verdient ook lekker.

    Ik maak nu een filmpje waar ik een oude skyline bouw, en daar kom ik ook ff kort in tuning gedeelte.
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oeh ja, dat ging hard in FM4 ja. 2-3 rondjes rijden en 250.000 credits verdiend. Terug naar het hoofdmenu, opnieuw starten, en dan weer 250k :b: etc. etc.
    Ben benieuwd naar je filmpje!
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    De huidige V8-Supercar cup lijkt je op het lijf te zijn geschreven. Vanavond rijden we op Road Atlanta! Geen zin om mee te rijden (FM4)?
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=171448
    EDIT: Dubbelpost; sry
     
  13. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Welk niveau Drivatars kiezen jullie meestal? Ik ga voor Expert (35%), dan lukt het me meestal wel bij de gouden plaatsen te komen.

    Die 110K van Eurogamer lijkt me trouwens wel realistisch, en ja dan zijn de dure wagens VEEL te duur.
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het ook niet zo dat naarmate het spel vordert, je in hogere klassen terechtkomt en automatisch meer gaat verdienen?
    Het geld dat je in het begin verdient is toch hoofdzakelijk om wagens (golf gti, seat leon, ...) in de beginnende klasse aan te kopen en te tunen. Dat vind ik ook leuk dat je niet meteen met een lamborgini avantador kan rijden, maar iets hebt om naar uit te kijken.
     
  15. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Forza 5 is echt een maffia game. Het is een volledig uitgekleed spel, met zeer weinig opties. En veel DLC met hoge prijzen. Wat een belachelijke game is het, serieus.

    Ik zat de review op Gametrailers te kijken. Wat een smerige geldwolven. En die Greenawalt moet ook maar eens opbokken met zn paprikahoofd.
     
  16. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Lol, ze hebben zelfs de Nürburgring eruit gehaald :+
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oud nieuws. :+
     
  18. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Check Forza 5 videos nu pas voor het eerst...
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    @ Tender, op 4:40 ga ik het tuning scherm in. Je ziet nu ook een dyno test naast het tune scher, best handig.

    [yt]UJ6QhryzTdY[/yt]
     
  20. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Die Dyno Test is top!

    Toch jammer dat Turn10 zoveel heeft geschrapt :mad: Maar het blijft alsnog de beste optie voor een beetje leuk competitierace.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina