1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Het Xbox One importeer topic

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marno14, 9 aug 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Even wat vraagjes m.b.t een soort 'what if' scenario zeg maar...

    Zoals we allemaal weten moet MS nog steeds de releasedatum voor de overige landen aankondigen. Stel ze kondigen uiteindelijk aan dat het pas april of zelf mei zal worden, fat chance.., maar stel. Dan ga ik denk ik over tot importeren. Maar niet zonder zekerheid over wat dingen:

    1- Garantie. Heeft MS Nederland nou duidelijkheid gegeven? Stel ik koop een X1 bij een van deze shops:

    http://www.xboxonematch.nl/xbox-one-kopen/

    En ik krijg er gekut mee. Moet ik hem dan zelf terugsturen naar Amazon of gaat hij wel naar MS Nederland? Kortom...wie hier had een defecte X1 en hoe is dit allemaal gegaan?

    2- Zijn er verder nadelen aan het importeren t.o.v een Nederlandse X1 te kopen?

    Oh en nog een andere vraag...

    Een vriend van mij heeft een X1 geimporteerd. Hij mag altijd graag in chatparties zitten met ons op 360, maar hij zou vooral zo graag willen X1'en met zijn gamertag en praten via de 360, met dezelfde gamertag....maar dat is gewoonweg niet mogelijk he?

    En wtf is up met dit?

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694...t-Nederlandse-consument-Duitse-Xbox-One.dhtml

    Lopen garantie en ondersteuning mis en kunnen geen content en games op Live kopen?

    De mensen die geimporteerd hebben....ben je hier allemaal ok mee?\

    http://www.pu.nl/artikelen/feature/xbox-one-importeren-hoe-werkt-het/

    Vooral over DLC enzo.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Volgens de Europese regelgeving is MS in Nederland verplicht je te helpen. Echter zeggen ze zelf van niet dus je zult eerst een hele discussie met ze hebben. Europese regelgeving zegt dat je in ieder land van de EU recht op de garantie hebt, zelfs als dat bedrijf het product niet levert. Het bedrijf moet dan zorgen voor reparatie of vervanging. De voorwaarde is dat het wel hetzelfde bedrijf moet zijn, maar in dit geval gaat het om MS.

    Enige nadeel wat ik hoor is dat je geen creditcard uit Nederland kunt koppelen aan je console. Je zult dus iets zoals PayPal moeten gebruiken.
     
  3. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem koopt om games te spelen werkt hij 100% nu in Nederland. Er is niets wat wij niet kunnen en wat in een launch land wel kan. En ook DLC kan je gewoon zonder problemen kopen, alles werkt. Dit moet dan wel met paypal.

    Die vriend van je kan tegelijk op de xbox one en de xbox 360 inloggen. Hij kan dus gewoon bij jou in de party en spelen op de one.
     
  4. inasi69

    inasi69 Active Member

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    14

    Ik snap niet wie zulke BS verhalen kan verzinnen, koop je een Xbox One in Duitsland/Frankrijk/Spanje of Italië, het is gewoon de zelfde console die ook uit gaat komen hier in Nederland! Er is helemaal geen verschil, je hebt geen voordeel maar ook geen nadeel.... ja je hebt hem wel eerder, that's it.

    Xbox Live - Ik heb zelf mijn console op US staan en tot nu toe 2 spellen via Xbox Live Marketplace gehaald (Dead Rising 3 en CoD Ghosts voor 45 euro) En paar andere spellen uit amazin.co.uk. Nog geen problemen en dat zal ook zo blijven.

    En over de Gamertag, je kan gewoon op Xbox One inloggen en op de 360 te gelijke tijd, volgens mij...
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Meeste vragen zijn er m.b.t. de garantie. Hier iemand op het forum had de console kapot en MS reageerde daarop dat ze niks konden doen totdat de console hier op de markt was.
     
  6. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de X1 zelf ook geïmporteerd (uit Frankrijk).

    Garantie moet zoals eerder al aangegeven is goed zitten (EU regelgeving), maar bij defect zal ik eerst amazon vragen naar de te ondernemen stappen. Het bedrijf waar je hem gekocht hebt als eerste vragen om een oplossing.

    Enige nadeel aan het importeren is dat er in NL geen games te verkrijgen zijn nog, en dat alles in het Engels moet (voice commands), maar vind dit zelf niet echt een nadeel.

    Qua aanschaffen van games en DLC, heb de console zelf op US staan, US Marketplace, en heb een game en DLC gekocht, zonder problemen. Ik deed dit niet via PayPal, maar via prepaid kaarten gekocht via cardscodes (wel die in dollars nemen dan). Werkt perfect.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ok duidelijke antwoorden mensen. Mocht het zo ver moeten komen om te gaan importeren zal het dus geen ramp zijn. Maar ik kan echt wel tot maart wachten en ik verwacht ook echt wel dat Nederland hem dan heeft.

    Hoe gaat dat tegelijn inloggen dan? Want die vriend zegt dat het niet kan.
     
  8. Plop1978

    Plop1978 New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt alles werkt perfect om te game! Nadeel is idd dat je niet meer kunt chatten met 360 gamers. Veel van mijn vrienden zitten nog op de 360 en is wel handig als je kunt chatten met elkaar...al kan ik altijd overstappen op mijn 360. Verder games kopen via america is goed koper en sneller. Heb cod besteld bij gamer.cu.uk daar heb ik 63euro betaald... Had ik gedaan voor dat ik de xbone had.als ik via de Amerika's stor koop en je koopt op internet slim de punten heb je al een game voor 43 euro.....vraag mij af hoe lang mircosoft hetsteeds omschakelen van regio goed blijft vinden... Want ook als de xbone in Nederland uit komt blijf ik ze kopen via america....;)
     
  9. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik wacht rustig af tot hij hier uit is...ik hem geen zin in touw trekken met M$ voor een eventuele garantie of gekloot om dat ding al terug te moeten sturen naar Duitsland of waar hij maar weg mag komen
     
  10. Plop1978

    Plop1978 New Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom is Duitsland handig....kun je altijd zelf naar toe rijden;)
     
  11. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zet je xbox 360 aan en daarna je xbox one. Of andersom, de volgorde maakt niet uit. ;)

    Dit moet gewoon kunnen zonder problemen.
     
  12. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Volgens de Europese wetgeving is de verkoper je verplicht te helpen. MS Nederland staat hier dus gewoon van buiten omdat Microsoft de fabrikant zijn van je product.

    Als jij je xbox bij Microsoft Duitsland koopt heeft Nederland hier alsnog niets mee te maken omdat NL jou het product niet heeft verkocht maar Microsoft Duitsland. Als jij iets van Amazon.de koopt ga je toch ook niet naar Amazon.fr om je garantie te halen? :+
     
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Xbox One heeft nog een ander groot nadeel op het moment vind ik. De Xbox Music app doet nogal moeilijk. Heb er al eens wat over gezocht hier, maar volgens mij is dit nog weinig besproken. Deze app gebruik je dus ook als je films en muziek wil streamen van laptop naar Xbox One als je op hetzelfde netwerk zit. Bij het openen van de app geeft de X1 echter aan dat m'n console dezelfde regio moet hebben als m'n account en dat dit Nederland is. Nou heb ik m'n account omgezet naar US, maar de X1 geeft het nog steeds aan. Onbruikbaar dus. :'-( Misschien dat er toch nog een oplossing is die ik niet heb gevonden, maar tot die tijd vind ik het best wel jammer.

    Anders dan dat: Geen nadelen! Creditcard vind ik niet eens noemenswaardig omdat je Paypal er in 2 minuten aan kan koppelen en je dan goedkoop games kan downloaden van de US store. Om garantie maak ik me ook niet zo druk, want zie het probleem niet zo om iets naar Duitsland op te sturen. Mocht daar een tientje verzendkosten bijkomen, heb ik er dat wel voor over. Is ook wel het lot van een early adopter. ;)
     
  14. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gewoon mij Nederlandse CC toegevoegd maar een Amerikaans adres aangehouden. geen enkel probleem.... Heb al een spel via US store gekocht. staat netjes op mijn credit card. 45 euro voor een compleet spel! (AC Black Flag)
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  15. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    AC: Blag Flach :D
     
  16. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    oops... aangepast... dikke vingers ;)
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    De wettelijke garantietermijn is twee jaar en geldt in de hele EU. Er zijn echter enkele uitzonderingen.
    De wettelijke garantie dekt alle gebreken die bij de levering al bestonden en binnen twee jaar aan het licht komen. Van cruciaal belang zijn hierbij de eerste zes maanden na de aankoop:

    • van ieder gebrek dat binnen zes maanden wordt ontdekt, mag worden aangenomen dat het bij de aankoop al bestond. In dat geval moet de verkoper uw telefoon gratis repareren of vervangen (of u terugbetalen als reparatie of vervanging niet kan).
    • Na die zes maanden kunt u de verkoper nog wel anderhalf jaar (tot het einde van de wettelijke garantieperiode) aansprakelijk stellen voor defecten. Maar als de verkoper dit betwist, moet u kunnen aantonen dat het defect al bij de levering bestond. Dat is vaak erg moeilijk en u zult waarschijnlijk een technisch expert in de arm moeten nemen.

    Twee jaar garantie

    Als u een product koopt in de EU, hebt u twee jaar lang recht op reparatie of vervanging als het gebreken vertoont of verschilt van de reclame. Als reparatie of vervanging niet binnen een redelijke termijn gebeurt of veel ongemak veroorzaakt, krijgt u geheel of gedeeltelijk uw geld terug.

    De garantieperiode van twee jaar begint op het moment van levering. Als het gekochte product niet goed werkt moet u de verkoper dat binnen een termijn van twee maanden laten weten.

    De verkoper staat altijd garant voor door hem verkochte producten, en in sommige EU-landen kunt u ook de fabrikant aanspreken op gebreken.


    Dus kortom; Micorosoft Duitse store moet wel degelijk garantie verlenen aan een product wat kapot is en binnen de garantie valt.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
  18. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Je zegt het zelf al Microsoft Duitse store (als daar gekocht) moet hulp verlenen. Microsoft NL staat er nog steeds buiten in dit geval. :+
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Alle stores zijn het zelfde volgens mij enkel taal is anders. Want MS Store in NL kon mijn Duitse order annuleren of veranderen.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarom moet ik dan met een defecte console / controller direct met bv Sony contact onnemen? Sterker nog mijn defecte Elite kwam uit de UK, maar is gewoon vervangen / gerepareerd in Nederland. Ik geen enkele van de gevallen moest ik het via de verkoper regelen. In alle gevallen kon het direct bij de fabrikant. Zelfs als het uit een ander land kwam.
     

Deel Deze Pagina