[Discussie] Prijzen op Xbazar..........

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Panzer, 13 jul 2003.

1. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik weet het ik ben de beste :D

2. Indivi_Duel

Indivi_Duel Freetimewarrior.com

Leuk Bevonden:
    2
    gooi je deze opmerking dan wel ff in de prullebak, geen vuil op straat.

* (t einde van) de maatschappij dat ben jij*

( nu maak ik ff reclame voor mijn baas ik ben namelijk vuilnisman bij de gemeentereiniging :D )

Laatst bewerkt: 13 jul 2003
  3. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    ik woon in amsterdam... is al troep genoeg

(dit gaat echt nergens meer heen)

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    dan meot je minder vaak Posten, scheelt een hoop.

w00p!d00

5. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We moeten maar weer effe ontopic nu:

jermian zie je nu in dat mensen het niet leuk vinden dat jij in hun thread post.

En zal je t niet meer doen?

*voelt zich jermain's moeder.

6. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    * Lieve moraal riddertjes (including myself)

we hadden net bijna slaande ruzie over wel of niet on/offtopic...

zullen we weer Ontopic gaan, of als we uit gediscusiërd zijn gaan slapen ofzo :D

7. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik vind dus dat als jij een plaats weet waar het goedkoper is dan i n de thread je dat gewoon via pm aan die verkoper meld en niet in de thread. Je verpest daardoor niet zijn verkoop thread. Wat de verkoper uiteindelijk doet met jouw opmerking is zijn zaak.

8. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Jij spoort niet,de verkoper kan vragen wat ie wil,als hij een spel te koop zet voor 300 Euro dan kan hij dat gewoon doen,en jij hebt geen recht om dat in zijn thread te verkondigen.

Het is nog altijd aan de verkoper om te vragen wat ie wil.....marktwerking word dat genoemd.Als de prijs te hoog is dan koopt niemand het gewoon.

Als jij een spel verkoopt probeer jij toch ook om er zoveel als mogelijk uit te slepen?Waarschijnlijk wel en dus ben jij wel een beetje hypocriet.

9. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon lekker verder discussieren maar aangezien we gisteren ook al een pittig gesprek met scherpe randen kregen zou ik toch wel ff willen zeggen dat we gisteren de harde termen al achter ons hebben gelaten.

voordat er dus weer een pleurisje uitbreekt.

10. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap niet waarom de mods hier niet ingrijpen door te zeggen:

Wat Jermain doet mag niet, dat staat in de Faq, dus tread dicht en Jermain niet meer doen!

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Moeilijk.... Aan de ene kant denk ik van : Ik wil niet dat de koper zo wordt 'opgelicht' in de zin van dat hij nieuw goedkoper is maar aan de andere kant moet de koper ook gewoon op de hoogte zijn. Als iemand zegt van 30 exemplaren van fifa 2003 te koop voor 37,50 dan denk wel van: stiekem een handeltje beginnen: goedkoper inkopen, duurder verkopen...

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Mensen mogen zelf weten wat ze voor een spel vragen, qua geld qua ruil-spel..

Als iemand azurik tegen MM3 wil ruilen dan mag ie dat gewoon vragen, of je 't daar mee eens bent of niet.

Iedereen is vrij om te vragen wat ie wil. Al vraagt ie €200,- voor een spel.. Je loopt alleen het risico dat je er nooit van af komt :+

13. Indivi_Duel

Leuk Bevonden:
    2
    tja das wel vet, maar met de dichte draad krijg je nooit een deal.

En ik denk ook wel vaker van DAMN! wat een oplichter !
    zeker als je 2 games van 50€ nieuw en een dvd kit voor 200€ 2e hand prijs ziet staan. (lokaal prikbord)

maar ja, fingers crossed en hopen dat t mislukt voor em.

Laatst bewerkt: 14 jul 2003
  14. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke dat vind ik zelf ook overdreven. Maar je hebt ook voorbeelden van mensen die iets aanbieden voor 30 euro en het is te nieuw te koop voor 35 euro. Oke iemand heeft dan geen goede gemaakt als hij dat koopt maar ik vind niet dat je dan die thread mag volspammen met: "HET KOST MAAR 35 euor op play.com". Je moet dat gewoon vie PM aan die threadstarter melden.....en daarmee houden jouw verantwoordelijkheden gewoon op.

als iemand enorm de boel probeert optelichten zoals dat voorbeeldje van jouw met 200 euro dan kun je volgensmij beter de "report this message to a moderator" gebruiken. Die grijpt dan is als dat nodig is. Maar WIJ als gewonen members hebben gewoon totaal niet het recht om maar te beslissen dat we in een thread nieuw prijzen moeten roepen.

Bij het dvdforum hebben ze dit soort problemen opgelost door het noemen van nieuwprijzen te verbieden. Daarmee de verantwoordelijkheid om dingen te kopen bijk de koper te leggen. Je bent gewoon een rund als je je zuurverdiende geld uitgeeft zonder wat RESEARCH te doen van tevoren

15. Dead Angel

Dead Angel DOOM III

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat je het niet mag zeggen in een thread, er word al zo belachelijk laag geboden op xbazaar, als je het meld doe het dan via PM ofzo. Winkeliers mogen trouwens ook zoveel vragen als ze willen, maar ja. Daar is die koopjes thread toch voor?? kan je trouwens in xboxworld versie 3 ofzo nou zoeken in een thread zelf? dat zou wel makkelijk zijn dan

16. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Komop zeg,dit is toch niet normaal?

Ik heb net deze hele thread ff doorzitten lezen en wat mij betreft heeft die Jermain helemaal gelijk man.

Ook wat Dioga hierboven zegt klopt van geen kanten!

Dus ik mag gewoon al mijn games voor 300 euro per stuk gaan verkopen?
    Wetende dat sommige mensen niet bewust zijn van de huidige prijs in de winkel.
    Dat is en blijft gewoon pure oplichterij want je maakt gebruik van het niet bewustzijn van je medemens.
    Misschien duurd het wat langer om het spel teverkopen maar AlS ik hem verkoop,heb ik zo,n 240 euro winst man.

Xbw hamert overal op deze site erop dat het een eerlijke site is,en ze dat zo willen behouden.
    Er mag niet over omgeboude hardware etc worden gelult,maar er mogen wel games voor 300 euro per stuk worden verkocht?

Lekker eerlijk zijn we dan bezig mensen.
    Nee van mij mogen ze de regeltjes wel gaan aanpassen.

17. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He he, eindelijk deze thread uitgelezen en kan haast niet wachten om te reageren..

Xbazar is bedoelt als medium voor users van het product Xbox om alles wat met de Xbox te maken heeft te ruilen, verkopen en of te kopen. Dit heet handel.

han·del (de ~ (m.))
    1 het kopen en verkopen van goederen, diensten en energie => business, commercie, handelsverkeer, koophandel, negotie

Aangezien er op dit forum vrijwel alleen gamers komen en mensen die al reeds in het bezit zijn van een Xbox en games weet iedereen dat een nieuwe titel in de winkels kan liggen voor een prijs varierend tussen 50 tot soms wel 70 euro.

Mensen die op Xbazar op zoek zijn naar een game zijn op zoek naar "koopjes" en willen dus ook zo min mogelijk uitgeven. Mensen die hun games verkopen willen zo veel mogelijk terug krijgen van het geld dat ze in hebben gestopt.

Een verkoper kan dus zijn waar voor elke prijs die hij/zij maar wil vragen aanbieden. Een game van € 300 mag je aanbieden, maar heeft een vrijwel 0% kans van verkoop. Nu wordt er gezegd "Ja, maar dat is toch oplichterij!" Helaas, dat is het niet.

Oplichterij is het verkopen van goederen en of diensten met leugens en bedrog. Als de inhoud van het product : Azurik en de prijs € 300 duidelijk zijn is dit geen oplichterij. Het is pas oplichterij totdat een van deze gegevens niet meer klopt. BV: de verkoper stuurt een baksteen op i.p.v. Azurik of vraagt opeens €100 euro meer nadat de koper al de eerste €300 heeft over gemaakt.

Zolang de koper met het bedrag en het product akkoord gaat is het 100% zijn verantwoordelijkheid.

Verder lijkt het met heel handig om een soort van pricewatch idee (net als bij tweakers) te krijgen op xbw zodat er prijzen kunnen worden gesubmit en er een database is van prijzen en dealers. Men kan daar dan zien wat de laagste prijzen zijn voor games. Zo zullen ook automatisch normale gangbare prijzen worden gevraagd op de Bazar en hoeft er niemand zich te bemoeien met andermans zaken.

18. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, dat heb ik een paar maanden geleden ook al gevraagd ( http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?threadid=16020 ) . Dit zou ik echt zeer waarderen als het er komt _O_

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik zeg klopt wel :{

Maar lees ff de post van Netrab door, hij legt het perfect uit *) !!! Ik heb daar verder niks aan toe te voegen.

20. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    true, je mag er voor vragen wat je wil. Het lijkt me pas een probleem worden als xbazar wordt overspoeld met threads met dit soort onredelijke bedragen waar niemand op reageert.
    Maar zolang een idioot 60 euro voor een 2e hands spel wil geven, waarom niet?

Deel Deze Pagina