[Discussie] Prijzen op Xbazar..........

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Panzer, 13 jul 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Precies, zo is het gewoon met handelen: Het is maar wat een gek ervoor geeft.

Heeft niks met oplichterij te maken. Als je 't zaakje niet vetrouwt, rijd naar de plaatselijke spellenboer, check de prijs. Sim-pel.

2. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tnx ! *)

3. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd je gaat toch niet iets kopen zonder dat je even zelf uitzoekt of het dat wel waard is......

Je bent een rund als je met je eigen geld stunt

4. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraag en aabod.
    Vrij simpel toch?
    In een vrije markt economie mag iedereen toch vragen wat hij/zij wil?

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Precies. Als iemand zo stom is om het te kopen voor een te hoge prijs is ie het zelf schuld. Je kunt altijd even checken op internet wat de algemene actuele nieuwprijs is.

6. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan nog iets, wat denk je van al; die verkloters op het forum die alles voor een dubbeltje willen hebben. als ik bijvoorbeeld midtown maddness voor 50 euro heb gekocht, en vraag daar dan 30-35 euro voor, dat er dan altijd eerst minstens 10 idioten komen die hem voor 10 euro of minder willen hebben, dat zijn pas topicverneukers, zeker als je erbij zegt dat 30 euro je uiterste prijs is.

veel kopen in de bazar zijn mensen die heel veel willen en er niets voor over hebben, dat zijn net zulke grote uitbuiters als de mensen die hun spullen voor een te hoge prijs aanbieden.

en mensen als jermain moeten zich gewoon niet met andermans zaken bemoeien, als je iets wilt kopen mag je reageren, als je weet dat de prijs van het pel ergens anders alger is, zet je het maar in de koopjes thread.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zeker iets dat we kunnen overwegen. Alleen zijn de lage prijzen vooral gebaseerd op actie's en aanbiedingen - Die uiteraard weer verlopen. Net als dat er lang niet zoveel 'dealers' zijn in Xbox-Games land. Tevens ben ik zelf bang dat men in X-Bazar dan teveel gaat lopen hakken op de laagste prijs voor een spel, terwijl dat misschien van een winkeltje uit een gehuchtje in Friesland (no offense :)) komt en nooit een geloofwaardig bedrag kan zijn voor geheel Nederland - En je dus gewoon niet van je tweedehands goederen af komt.

8. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb niet alles gelezen maar heb hier wel een mening over.

Punt 1: Nederlanders zijn over het algemeen gewoon gierig. Nu koop ik alles nieuw, maar vroeger kocht ik ook veel N64 spellen 2de hands. Dan keek ik op de Nederlandse Ebay, daar vroegen ze er vet veel voor. Dan ging ik naar de duitse Ebay waar de spellen stukken lager geprijsd waren. Natuurlijk is nederland een kleinere markt, maar toch....het is me altijd opgevallen.

Punt 2: Die mensen die in andermans thread gaan lopen posten vind ik gewoon flauw. Stel je koopt een spel voor € 59,95, daar heb je bijvoorbeeld vollop veel kranten voor moeten bezorgen of zo, dan hoop je er 2de hands nog ten minste € 25,- voor te krijgen. Als dan 1 van die grappenmakers gaat posten dat ie € 7,- bij de Mediamarkt in Amstelveen is slaat nergens op. Waarom? Degene die wilde bieden komt uit Geldrop en komt nooit in A'dam. Toch zal hij vervolgens onder of rond de € 7,- gaan bieden. Gevolg, aanbieder krijgt er geen ruk voor.

Zo probeerde ik laatst Kung Fu Chaos te verkopen voor € 25,-. Dan krijg je dus al die posts dat het in de winkel € 29,95 is. Dan denk ik: dan ben ik dus goedkoper dan in de winkel....
    Persoonlijk zou ik dan liever die € 5,- extra betalen voor een nieuw spel, maar goed op dit forum niet en wordt er vervolgens € 15,- geboden.

Kopers moeten zelf onderzoeken, koop je te duur pech, heeft de verkoper geluk.

Maar wat ik dus wel jammer vind is dat dit eigenlijk de enigste plek is waar je online kopers en verkopers kunt vertrouwen. Maar door die belachelijk lage biedingen wordt je toch gedwongen (als je je verlies niet te groot wil laten worden) naar bijvoorbeeld Marktplaats te gaan waar de risico's veel hoger liggen.

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Voor het verkopen van je games wel - Ik heb daar zelfs een keer Blade II voor 45 euro verkocht, had die jongen aan de telefoon, ik kreeg gewoon bijna spijt van dat ik dat spel aan hem ging verkopen. Ik ben echt te evil geweest toen.

10. APieSAi

APieSAi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoeze te evil, omdat het een bout spel is???, je had er zelf waarschijnlijk meer voor betaald, en als hij inderdaad uit een of andwer gehucht komt is hij al lang blij dat hij hem goedkoper heeft dan in de winkel, zolang de koper blij is, is er toch geen enkel porbleem.

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ha, ha, was jij ook niet 1 van die gasten die toen dat gare racespel voor € 10,- bij de Bart Smit kocht en 'm voor € 25,- op marktplaats zette?

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    *kijkt richting Netrabs post *)

Overigens kreeg ik toen de volle laag, terwijl hier gewoon wordt geaccepteerd dat het het risico van de koper is, en het de koper is die voor-onderzoek moet doen.

13. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Maar dat is gewoon de mens: niemand gunt elkaar een meevaller. Daarom erger ik me zo aan al die mensen die inbreken in een thread om te zeggen waar een spel goedkoper is....

Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  14. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    (Sorry voor de late reactie)
    Dus wat je eigenlijk zegt is dat je de (ver)kopers op xbazar een soort monopoliepositie wilt geven?... Ach ja, het is jullie forum zal ik maar zeggen :{

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee, niet alleen omdat dat niet de bedoeling is, maar ook omdat het gewoon niet mogelijk is. Ik vind Pacboyslims puntje 2 wel mooi;

Punt 2: Die mensen die in andermans thread gaan lopen posten vind ik gewoon flauw. Stel je koopt een spel voor € 59,95, daar heb je bijvoorbeeld vollop veel kranten voor moeten bezorgen of zo, dan hoop je er 2de hands nog ten minste € 25,- voor te krijgen. Als dan 1 van die grappenmakers gaat posten dat ie € 7,- bij de Mediamarkt in Amstelveen is slaat nergens op. Waarom? Degene die wilde bieden komt uit Geldrop en komt nooit in A'dam. Toch zal hij vervolgens onder of rond de € 7,- gaan bieden. Gevolg, aanbieder krijgt er geen ruk voor.

Ik ben niet voor te hoge prijzen in X-Bazar, maar tegen prijzen die worden gebaseerd op kleine actie's van een winkel waar je misschien nog nooit van hebt gehoord.

16. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, voor alles is wat te zeggen.
    Degene die een krantenwijk heeft wil zijn games zo hoog mogelijk verkopen, of zo laag mogelijk eentje kopen, dan telt elke euro. En ben ook zeker een tegenstander van lage nieuwprijzen roepen in een thread.

Maar bijvoorbeeld ik met een goede baan, creditcard e.d. koop bijna altijd nieuwe games en ben altijd op zoek naar waar (vooral op internet) het goedkoopste is. Dan zal ik veel meer in een "pricewatch" geintresseerd zijn dan in xbazar (maar dat is een andere discussie).

Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  17. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Xbazar is toch niet HET forum om de nieuwste prijzen neer te zetten, daar moet gehandelt worden.. imo hebben we daar niet eens een forum voor. Een pricewatch hoort op de main page, liefst gewoon bij elk spel ff de prijs erbij. Dit zie ik ook bij de reviews in XBM, kleine moeite om dit erbij te zetten :)

18. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij ligt het maar net aan de game die ik wil ruilen/verkopen. Ik doe al een jaar aan ebay, en weet in mijn achterhoofd dat ik daar veelal het meeste 'waar' voor mijn geld krijg. Meestal koop ik games in opwelling, zou ik ze verkopen, dan maakt die paar euro verlies ook niet uit. Ik weet een ding wel zeker, wanneer ik deze games op ebay zet, krijg ik er het meeste voor.

Misschien moeten we hier ook maar met een vrijblijvend opbod systeem gaan werken. Op veel fora wordt dat al toegepast en werkt ook best goed. Als niemand meer biedt, weet je als koper wat de waarde is, en is die te laag, dan helaas pindakaas, of de koop gaat niet door of de verkoper maakt verlies. Daarnaast maakt het bieden wel mogelijk dat heinz snikkelwitz uit friesland in sommige gevallen de hoogste bieder wordt, omdat hij niet naar de MM in a'dam kan. Hij heeft misschien dan nog wel een prima deal gemaakt, omdat zijn plaatselijke spellenboer nog nooit een cent omlaag is gegaan met zijn games.

vb. Ik kocht bloodwake bij de frs voor 9.99. Ik kocht de game direct met mijn xbox. Ik dacht ach, een beroerde game, maar we maken er wat van. Niet dus.... Ik wil die game hier ruilen of verkopen, zero reply...tja, wat wil je, iedereen is prima op de hoogte van de prijzen...Dus ik zet die game op ebay, en vang er uiteindelijke 21 euro voor. Tja, moet ik me rot voelen. Die sjozerd weet toch redelijk wat ie in huis haalt? Het mooie met bieden is, dat je soms net iets buiten je boekje gaat om toch de hoogste bieder te worden.

Ik vind dus ook niet dat 'derden' die de waarheid in pacht denken te hebben, anderen binnen de draadjes moeten wijzen op de prijzen. Wij worden geacht commercieel te denken, en dat betekent dat ik een game waarvoor ik 50 euro heb betaald niet twee weken later ga verkopen voor 20 euro, omdat de plaatselijke benzinepomp een korting geeft van 25 euro!

19. DA_richard_-

DA_richard_- Jaaa

Leuk Bevonden:
    0
    bij dixons is de game ghost recon island thuner afgeprijst naar 29,99. en wie het nederlandse xbox magazine nummer 3 heeft gekocht heeft vast gezien dat op de eerste pagina een bon in zat (die kon je uitknippen) voor dixons ter waarde van 7 euro (en nog wat centen) en die kon je tot eind september gebruiken. dus als je die gebruikt voor ghost recon word die game al helemaal goedkoop of niet? 23 euro!

kmoest het effe melden ;)

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Island Thunder al te koop? Of vergis je je gewoon :D

Deel Deze Pagina