Te veel geweld?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 20 jul 2003.

1. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Vaak als er iets gebeurd in de vorm van geweld op een school of etc. waar jongeren bij betrokken zijn wordt dit geassocieerd met geweldadige games of films. Ik vind het soms terecht en soms vind ik het niet terecht dat deze vergelijking wordt gemaakt. Als een jongen iemand doodschiet dan heeft dit nog niet zo zeer met een film of een spel te maken, die jongen is dan niet goed bij zijn verstand. Alleen kleine kinderen die dingen na gaan doen uit games of films dan vind ik het terecht dat er naar de games en films wordt gewezen. Maar nu ff tot zaken, wat vinden jullie. Moeten ze geweld steeds meer gaan verbannen uit de games of wat moeten ze er aan doen volgens jullie? Beter opletten aan wie ze het verkopen heeft geen zin, dan haalt je broer t wel ofzo.

Maar wat vinden jullie van deze stelling, heeft geweld in games en films echt invloed op gedrag van mensen.

1: totaal mee oneens
    2: totaal mee eens
    3: twijfel
    en leg uit waarom

2. soadrulezzz

soadrulezzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit wel de goede plaats om dit te posten?

3. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    het gaat over games

4. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.158
    de taak van opvoeden ligt bij de ouders, en in iets mindere mate bij de school.
    Als ouders hun kids gewoon gezond verstand en respect voor zichzelf en anderen meegeven, dan zou alles gewoon goed moeten gaan. Helaas vergeten ouders nogw el eens uit te leggen dat geweld op tv en in games NIET ECHT IS en dus ook NIET ACCEPTABEL in het gewone leven. Ouders in japan voeden hun kids wel gewoon op, en hoewel die kids veel geweldadigere dingen meekrijgen door de media dan de westerse kids, hebben ze gewoon waarden en normen gekregen door hun ouders dus ze gedragen zich wel.

Je zult altijd gekken hebben die een of andere film zien en dhet daarna maybe 'leuk 'vinden om zoiets in het echt uit te proberen. die mensen zijn GEK. je hebt in de hele geschiedenis altijd al gekken gehad.. vroeger zei men dan gewoon dat ze bezeten waren door de duivel ofzo....
    Nu door Sony of Microsoft; same thing :)

5. nickyb

nickyb ...

Leuk Bevonden:
    0
    1: totaal me oneens.
    bijv. als er nu ergens een grote vecht partij is tussen 2 groepen met jongeren die toevallig videogames spelen dan zeggen ze dat het door die spelletjes komt.
    maar vroeger waren er ook wel eens groepjes jongeren die vochten en toen waren er geen videogames.

dus ik vind dat gelul over geweld door games en films gewoon bullshit.

6. Farting Bob

Farting Bob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet totaal mee eens, niet totaal mee oneens .... het is echt naief te denken dat het niet zo is, het kan echt iets triggeren in mensen. Ik denk ook wel dat we te makkelijk over geweld denken, het hoort erbij, we kicken er op (ik niet, maar je merkt het gewoon aan hoe mensen erover praten). Verder ga ik er niet te diep op in, geen zin in, mensen vinden vaak toch dat je je bek moet houden. Als harde dingen mogen en je mag er niets van zeggen, wij moeten altijd maar onze bek houden :).

Maar om nu te zeggen dat alle geweld van films, muziek, games komt .... onzin .... het draagt er wel een beetje aan bij, want het geeft echt aan hoe makkelijk we erover denken. Wel spel is nu niet geweldadig? En als er geen geweld of bloed in zit, is het voor kinderen. Dus .... volwassen zijn volgens sommige mensen, vooral wat betreft films en games, is dus eigenlijk verplciht minimaal geweld e.d. er in, anders is het kinderachtig. Daar denkne sommigen dan weer niet over na.

Laatst bewerkt: 20 jul 2003
  7. Keybern

Keybern Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ingewikkelde discussie eigelijk. Oké, allereerst ben ik niet zolang geleden tot het pijnlijk besef gekomen dat we tegenwoordig met een vreselijke normenverschuiving zitten. Niet enkel bij de jeugd. De jeugd - en ik wil ze echter niet allemaal over dezelfde kam scheren, ik behoor er immers zelf nog bij - wordt steeds meer 'oppervlakkig'. Plezier maken betekent tegenwoordig niet meer hetzelfde als vroeger. Disco, rock, 'echte' punk (wat je tegenwoordig hoort kan er niet meer aan tippen :p ) zijn ingeruild voor house, techno, trance, enz. waar kinderen zich eens op kunnen uitleven en hun zorgen vergeten. Ze weten zelf niet waarvoor ze staan, de jeugd heeft idealen die ze zelf niet begrijpt. Velen lopen met Che op hun t-shirt rond maar weten niet wat deze man heeft betekend in het verleden (ikzelf schuif hem bij de terroristen, maja kom, das een persoonlijke mening). De jeugd kan nog wel rationeel nadenken maar doet dat nog zelden omdat het altyd een zekere inspanning vereist en niemand er zich toch iets van aantrekt. Het is veel gemakkelijker om een idool na te doen en je gelukkig te wanen dan zelf te gaan uitvissen wat je werkelijk wil. Als mensen zeggen dat de jeugd nu meer dan ooit weet wat ze wil dan is dat dikke bullshit. XTC, LCD, speed, canabis, het kent tegenwoordig een groot succes...
    Nuja, en dan nu over het gaming-aspect. Ik denk dat het probleem een combinatie is met de voorgaande factoren. Verkeerde opvoeding, midder sociaal contact, normenvervaging, kunnen leiden tot grote drama's waarin videogames slechts een kleine rol spelen. Het vertogenwoordigt een beetje het mal-foutisme van deze samenleving: zoek maar snel een zondebok en we zijn ervan af. Kom nou, gamen is een vorm van entertainment en idd entertaining (film, games, pc, zelf communicatie, enz.) kennen een groeiend succes, deels ook omwille van hetgeen ik al besproken heb.
    Khoop dat dit zowat een antwoord was op je zeer interessante vraag ... O-)

8. Keybern

Keybern Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    om nog een voorbeeld te geven; overlaatst heeft men toch in het nieuws beelden uitgezonden van een exploderende ontmijner. Extreem schokkend en zelfs kleine kindjes konden op normaal tijdstip deze beelden meevolgen en een wegvliegend romp aanzien. Dit vind ik werkelijk een probleem!
    Vroeger was dit voorpagina-nieuws nu is dat 'voorval' slechts een klein artikeltje in de meest gelezen kranten. Geweld en terrorisme in dit geval, worden ongelooflijk gebanaliseerd en als 'normaal' beschouwd. Het banaliseren van geweld vind je overal terug, soms heel subtiel. In films (men schiet in het rond en doden vallen stomweg neer met slechts een klein beetje bloed), tekenfilms (Jerry slaat Tom bijvb. neer met een strijkijzer), en natuurlijk games... Overal zien we 'doden' maar niemand die echt weet hoedat het is werkelijk is om een stervende mens bloedend te zien neervallen...

9. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    ze zeggen dat t door films of muziek komt om er zelf beter van af te komen en minder lang in de bak te hoeven zitten, games maken je af en toe agressief, omdat t niet lukt ofzo, maar das met een paar minuten weer over en geen aanleiding tot geweld

11. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat gewelddadige gebeurtenissen niet alléén zijn toe te wijzen aan games
    ik denk dat er altijd wel meer achter zit, problemen thuis dat soort dingen, als je 'normaal' opgevoed wordt en je hebt geen grote problemen op school of andere problemen denk ik niet dat je door het spelen van een game iemand gaat vermoorden of zoiets

btw ik denk dat dit in het verkeerde forum staat, past het beste in ASEL denk ik (?)

12. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelf eigenlijk ook dat het vaak nergens op slaat, want je agresiviteit kun je juist bijvoorbeeld kwijt in games, ff iemand lekker afraggen. Maar daar tegenover staan films en ik denk dat je daar wel agressiever van wordt, want als ik bv een keer een actie film kijk, dan denk soms zelf wel eens nu heb ik ook zin om iemand flink te slaan. Ach ja het meeste is toch bullshit

13. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    gewoon een bokszak ik je kamer hangen als je denkt je niet meer te kunnen beheersen

Deel Deze Pagina