1. Een chemistry-style blijft altijd, maar of hij geehel tot uiting komt ligt aan de chemistry die een speler heeft. Lees zometeen de rest van de post maar. Tip: koop spelers die al een chemistry-style hebben, want die zijn vaak niet eens duurder dan kaarten met een basis-stijl. Alleen Hunter, Catalyst, Hawk en Engine zijn vaak 1k duurder. Tip 2: zoek naar de perfecte chemistry-style voor jouw speler: Robben is al snel, dus probeer een chemistry-style eraan te koppelen die andere vlakken verbeterd!
2. Ja, er zijn allerlei verschillende chemistry-styles die allemaal verschillende uitwerkingen hebben op de stats. Lees ze hier: http://www.futhead.com/14/consumables/chemistrystyles/. Hier zie je ook hoeveel er bij de stats wordt gedaan bij geen maximale chemistry.
3. Bij koppen moet je niet inhouden, deed ik ook altijd. Gewoon de button-bashen, dus heel vaak kort klikken. Dan heb je ook het voordeel dat je speler de bal goed timed, omdat er vast wel één tussenzit die precies op het goede moment was .
4. Als je een CAM op RM zet, vergaat een deel van de chemistry. Dan speelt hij inderdaad minder fijn, maar nooit is echt bewezen hoe precies dit proces zit. Het is wel zo dat een speler dan minder goed speelt. Daarnaast heeft het ook invloed op de chemistry-style die je een speler toewijst. Lees hieronder verder.
Heb van de chemistry styles even een plaatje voor je gemaakt bij mijn fitness-squad:
Rechtsback Rafinha heeft een anchor-kaartje (+2 pace, +2 defending en +2 heading) en centrale verdediger Dede is gewoon basis (+1 alles). Beiden hebben ze 10 chemistry, omdat Rafinha meer dan 10 wedstrijden gespeeld heeft en alleen Brazilianen om zich heen heeft en Dedé omdat hij gelinkt is met twee Brazilianen uit de Braziliaanse competitie (goede link).
Wissel ik deze twee om, dus een RB naar CV en een CV naar RB, krijgen ze geen 10 chemistry meer. Ze staan dan op de verkeerde positie en krijgen dus max 6 chemistry (volgens mij).
Dit kan je ook zien aan de oranje bolletjes eronder = geen goede positie. Groene bolletjes = wel goede positie. Rood bolletje = positie slaat kant noch wal (een CV als linksbuiten zetten bijvoorbeeld).
Het effect op de chemistry-styles is..
Zoals je ziet hebben beiden 10 chemistry op het begin. En dan zijn ze ook in volle potentie. Rafinha met zijn anchor krijgt inderdaad +2 pace, +2 defending en +2 heading en Dedé krijgt met zijn basis-stijl +1 alles.
Wissel je deze van positie, hebben ze nog maar 6 chemistry. En dan gelden ook niet alle chemistry-stijl-upgrades, zoals je ziet. Bij Rafinha op CV gelden alleen +1 defending en +1 heading nog, van de 6 upgrades die hij zou krijgen bij 10 chem.
Hopelijk snap je het .
Laatst bewerkt: 27 dec 2013