1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Don't Starve

Discussie in 'Games' gestart door Dr0kz, 8 jan 2014.

  1. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou hij staat erop!


    Vanavond komt er een startpost, nu eerst zelf spelen :D


    Wat beginner tips: Bouw zsm een bijl en zorg voor materialen voor een kampvuur, met een Torch kun je lopen en dingen in de fik steken, bessen kun je koken voor meer health, spinnen komen vaak in groepen dus niet zomaar een nest inrennen :+
    Boomstammen stacken maar tot 20 en je hebt beperkte inventory ruimte dus hele bossen omkappen heeft geen zin.

    Je eerste doel is een Sciene Machine bouwen en vanaf daar verder, eenmaal een Prototype bij de Science Machine gebouwd en je kunt het voortaan overal in de wereld bouwen. Het is wel aan te raden deze machine bij een farm of veel harvestables te bouwen zodat je een soort van basis hebt waar je terug kan komen en makkelijk kan overnachten.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
  2. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
  3. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Geinig spelletje. Ben nu ook bezig met die Science Machine. Waar haal ik dat stuk goud vandaan?'

    EDIT: Nvm, zag net 2 Gold Nuggets liggen :+
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
  4. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo, net mijn eerste keer (na lange tijd) deze game weer eens gespeeld. Hiervoor de PC versie een keer of drie geprobeerd. Maar mijn eerste run was meteen dik een uur! Echt wel een heel leuk spel om lekker mee op de bank te hangen :D
     
  5. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Al 3 keer dood gegaan :+ Vermaak me er tot nu toe prima mee, stoel in standje snurk en gaan :)
     
  6. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Ik ben gameplay aan het kijken en het ziet er tof uit voor de remote play. Dit lijkt me wel echt zo een game die in co-op erg leuk zou zijn. Jammer dat er geen co-op aanwezig is.
     
  7. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Best geinig, in elk geval origineel. Maar ook niet meer dan een soort niemendalletje denk ik zo na een uurtje spelen.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vond het spel ook meer iets voor RP, maar op de Vita wordt alles wel erg klein. Leuk dat het gratis is, maar ik zal hem niet snel weer aanraken: niet mijn type spel.
     
  9. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Met een uur spelen heb je nog geen 5% van de hele game gezien geloof ik. :+
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zoals ik al dacht is de game niks voor mij. Verdorie, staat er weer een lelijke 0% bij in mijn trophy lijst. :+

    Wel nog eventjes pyromaantje zitten spelen
    [​IMG]
     
  11. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Gisteren eventjes opgestart, wel een aparte game. Alles zelf uitvogelen dus ging al vrij snel dood, had geen idee wat voor type game het was. Zal zo eens kijken of ik het iets langer volhoud.
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    ik heb het gisteravond even gespeeld maar het is denk ik een spel die ik niet meer zo vaak ga spelen.
    Het idee is leuk maar de game is niets voor mij.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Leuke game! Jammer dat er geen tutorial bij zit maar na een paar keer dood gaan en experimenteren wordt het al duidelijker. Ik ben tot nu toe tot level 7 gekomen, totdat ik een soort steampunk achtige monster plek tegen kwam en werd ik met één laser neergeschoten. :mad:

    Was het ook aan het streamen, toch 6 viewers gehad alleen jammer dat ze niks zeiden. Wellicht hadden ze nog tips of vragen, altijd leuk.
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Vind het echt een geniale game :D Aan het begin was het heel apart en vrij saai zelfs maar na 2 deaths snapte ik het principe en meteen hooked.

    Waarmee spelen jullie eigenlijk?

    Dacht eerst dat Woodie het helemaal ging worden maar ben nu al 3 keer dood gegaan omdat je als Werebeaver vaak net ff te ruig bezig bent zeg maar :+

    Nu Wickerbottom de Librarian, denk alleen niet dat ik ver kom want ze kan niet slapen... best lastig als de nachten 2 keer zo lang duren in de winter :+ (Je sanity draint s'nachts)
    Wel vette skills op haar met die Books.


    @Daz, maak een crockpot (charcoal krijg je door bomen te verbranden) en probeer een HoneyHam fabriek op te zetten dmv een Bijen farm en een paar konijnen + kikkers! Als dat eenmaal staat is heb je een goede vooraad food.

    Receptenlijst


    Hier is een mooie virtuele crockpot dan kun je de combinaties zien voordat je ze cookt :
    https://dont-starve-food.googlecode.com/git/html/index.htm
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2014
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Maar raak je nu bij een death alles kwijt? Ik zag Daz net het loodje leggen en volgens mij was zijn fort etc er nog. Ik dacht dat bij dit soort game het punt juist was dat je bij een death helemaal opnieuw kon beginnen?

    Anders maar eens opnieuw downloaden en proberen...
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Thanks!

    Klopt, ik ging dood maar ik had ergens in het begin een soort steen gevonden die in het midden van een cirkel van evil flowers stond. Als je dan dood gaat wordt je daar blijkbaar eenmalig tot leven gebracht. Was daarna al snel dood gegaan, uit mezelf omdat ik geen zin meer had en geen berry bushes kon vinden.

    Ik kwam dus tot level 22 met die tweede personage, maar kwam er net pas achter dat je poep nodig hebt om dingen te laten groeien. En ik had dus geen berries om aan die varkens te geven. Lastige game hoor pff.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
  18. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Eindelijk een iets langere run gehad in deze game, kwam tot dag 15. Helaas kwamen er ineens allelei monsters op me af. Zo zonde.
    Nu overnieuw met het 2e character!
     
  19. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Na het spel meerdere malen gestart te hebben en tot dag 5 gekomen te zijn, ga ik het nu links laten liggen. Niet mijn soort game helaas, maar wel erg goed in elkaar gezet. Artstyle bevalt me ook wel, maar het is voor mij te " doelloos" om het zo maar te noemen.
     
  20. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    Hmm ben er ook wel weer even klaar mee, ben alleen wel benieuwd welke characters er nog te unlocken zijn en welke plus- en minpunten deze met zich meebrengen.
     

Deel Deze Pagina