1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de ook verkooptruc.
    Een hele mooie 4K tv met een eigen 4k bron.

    Zat even bij de specs te kijken van de Sony maar deze heeft een scart-aansluiting 8)
     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zit wat in, maar het is niet zo dat je iets beloofd word wat uiteindelijk helemaal niet kan, wat je ziet op dat scherm is namelijk toch echt de daadwerkelijk beeldkwaliteit van dat scherm.

    Zolang je zelf ook maar al die randapparatuur in huis haalt heb je thuis precies hetzelfde. Probleem is alleen, en dat zal ook nog wel lang zo blijven, de beschikbaar content (4K in dit geval) is bijzonder schaars.
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Huh mijn TV (Panasonic TX-L42ET) springt elke keer als ik mijn PS4 aan doe en HDMI kanaal kies op game modus. Eerder deed ie dat nooit bij mijn PS3/X360/Mediaplayer. Volgens mij had ik dat vroeger ook wel eens, maar zodra ik bij instellingen weer kies voor normale modus en doe alles uit en aan dan springt ie weer naar game modus. Volgens mij moet je dat ergens opslaan, maar zie totaal niet meer waar. 8)
     
  4. VERTii

    VERTii Active Member

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
  5. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben al enige tijd serieus aan het oriënteren naar een nieuwe tv voor mijn Xbox360 (straks One en PS4,Wii) We kijken ook vaak genoeg films. Nu weet ik dat Plasma erg mooi is voor films en games door zijn goede zwartwaardes en geen input-lag/ghosting. Nu gaat Plasma langzamerhand eruit en weet ik niet of het dan nog wel verstandig is om voor Plasma te gaan ivm garantie/support.

    Daarnaast heeft lang niet iedereen een Plasma die gamed. Welke merk en soort techniek zijn het meest geschikt voor games als Battlefield etc waarbij je echt geen ghosting wilt zien?! Moet je dan voor een Plasma gaan of kan een LED tv ook prima? Moet je ook letten op het aantal Hz, zoals bijv 100Hz op een Samsung Led, of is dan 500Hz bij wijze van beter voor gaming?

    Welke tv's hebben jullie en hebben jullie geen ghosting? Het formaat van het scherm vanaf 42 inch zoek ik. Tot max 1000 eur.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgende jaar stopt Panasonic met de productie van plasma 's.
    Panasonic zal de komende jaren nog zonder problemen de garanties en reparaties uitvoeren.

    Heb zelf een Panasonic GT20 uit 2011 en ben hier zeer tevreden over.

    Bij een kennis gisteren de Samsung UE55F6750SS aangesloten dit is ook een juweeltje , met een prijskaartje van € 1.499

    Bij de MM koste de Samsung UE46F6320 nu € 696
    Een behoorlijk complete tv voor dat geld.
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2013
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    thx ik zal eens gaan kijken :)
     
  8. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    We hebben vandaag een 3D TV van Panasonic gekocht. Zo op het eerste gezicht een mooie tv. Maar toen ik vanmiddag mijn externe harde schijf op de tv aansloot om een film te kijken, bleek dat deze geen ISO bestanden kan lezen. Vrij irritant omdat films toch vaak ISO bestanden zijn.

    Ik ben dus nu opzoek naar een goeie mediaplayer. Heeft iemand van jullie misschien een aanrader of tips?:)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een een Panasoninc 3D en de tv is behoorlijk kieskeurig.
    Mijn films zat ik op een mijn NAS en kan ze op deze manier afspelen op de Panasonic , maar helaas weigert de tv nog veel soorten bestanden.

    Mijn broertje heeft ook een Panasonic 3D en hij gebruikt volgens mij een Mede8er MED800X3D en is hier zeer tevreden over.
     
  10. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Klopt die Mede8ers spelen over het algemeen alles zonder problemen af. Bij mij ouders heb ik de 400xs geinstalleerd. Ik heb zelf een Popcorn Hour, deze hapert als een malle bij alle ISO bestanden.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Paar weken terug een 55" OLED van Samsung gezien bij de Saturn. Ik heb me laten vertellen dat de schermen gebogen zijn zodat elke pixel min of meer even ver van je oog af is. Ik vraag me af of dat wel merkbaar is bij zo'n 'klein' beeld.

    Maar verder: wow....echt geen woorden voor zo'n mooi beeld. Ik kan niet wachten tot dat die dingen betaalbaar worden. Wat mij betreft een waardige opvolger van een plasma-tv.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die heb ik hier volgens mij bij de MM ook zien staan, ziet er idd schitterend uit. Maar vroeg me wel af of die lichte buiging invloed heeft op ideale kijkhoek/zitposities e.d
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Er komt ook een LG op de markt die je met de AB weer recht kan zetten :+

    Overigens ben ik om de hele tv heen gelopen en tot de conclusie gekomen dat het voor de ideale kijkhoek wel iets uitmaakt, maar nauwelijks storend. De buiging was ook veel minder dan ik had verwacht.
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dankje. Ik heb net de MED800X3D besteld ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2014
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Las laatst een artikel waarin mensen van samsung en lg vertelden dat in 2014 n forse prijsdaling gaat komen van ultra hdtv's.
    Dit omdat oled gewoon nog niet gereed is voor massaproductie.

    Persoonlijk vind ik die gebogen schermen totale onzin.
    Als je met 3 of meer personen kijkt, klopt t al niet meer.
    Bovendien kijkt n mens sowieso alleen scherp op t punt waar de ogen zich op focussen.

    Dus ultra hd gaat doorbreken.
    Nog n interessant item op de ces Vegas: de led lcd's gaan enorm verbeterd worden.
    Nu is het vaak edge lit led en dus zitten deze alleen in de rand of in andere gevallen is gewoon de backlight vervangen door leds.

    Nieuwe techniek: een led per pixel die apart aan en uit kan!!
    Dus niet zoals oled of plasma waarvan de pixel zelf licht geeft, maar wel gewoon dat de backlight (led in dit geval) per pixel aan en uit kan.
    Jullie begrijpen wat dit betekent voor het ansi contrast :thumbs:

    Ook mooi: een kastje wat alle beeld en geluidsignalen kan omzetten en kan doorsturen per cat5 kabel, meerdere signalen tegelijk en ook 4 k.

    Ikzelf ben vorige week eindelijk wezen kijken voor een projector en spanscherm.
    Kamer is 3 bij 3.07 meter, verduisterd en n kijkafstand van 3 meter.
    Ik dacht eerst aan een 90 inch spanscherm (2.00x1.13 meter zichtmaat), maar toen we daarop gingen kijken zei mn vriendin meteen: deze is te klein. We moeten een 100 inch nemen \o/

    Wat een ongelooflijk beeld geeft zo'n BenQ 1070 zeg _O_
    Stuk Avatar 2D gekeken en geloofde mn ogen niet...WAUW.
    Kleuren spatten echt van het doek en het is alsof je de bioscoop in je huis hebt.

    Binnenkort bestellen en ophangen :9
     
  16. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben net de Mede8er 800 aangesloten op de pc. De pc geeft aan dat er nieuwe hardware is gevonden, maar er gebeurd verder niks. Er wordt geen venster geopend en ik zie hem ook niet bij de verwisselbare schijven staan. Iemand enig idee wat hier fout gaat? :confused:

    Edit/

    Het probleem is al verholpen :) Ik moest blijkbaar eerst de harde schijf 2 keer formateren voordat ik hem kon gaan gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vind de Philips Screeneo HDP1590 Smart LED projector ook wel een leuk ding.
    [​IMG]

    Voordeel.
    + Geen dure lamp maar LED.
    + 10 cm van de muur voor 50" projectie.
    + Ingebouwde 2.1 geluidsinstallatie.
    + Android besturingsysteem.

    Nadeel.
    - Prijs € 1499
    - 720p.
    - Alleen DVB-T.
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Leuk, maar led is voor home theater nog ongeschikt.
    Die lampen gaan wel Ff mee hoor en na 2 jaar gewoon n nieuwe erin.

    De BenQ 1070 krijgt erg goede reviews, kost maar €800 en heeft n lage inputlag.
    Hij is zeer fel en dat is handig wanneer je niet kunt verduisteren.
    Hij is erg goed in 3D, maar zelf heb ik daar niks mee.
    Hij heeft horizontale en verticale geschift.

    Ik zag t beeld en als je m op Cinema en auto iris zet, is t beeld echt wauw! Hij speelt zelfs op 24hz bij blu-rays!
    Natuurlijk is het beeld 1080p. Op zo'n groot scherm is dat gewoon n vereiste hoor.
    Ik heb 20 minuten gekeken en kon mn ogen niet van t scherm houden. En de ramen werden wel even afgesloten door n rolluik, maar wanden en plafond waren nog gewoon wit.
    Bij mij is alles zwart en wordt t dus nog mooier.

    Kan niet wachten.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wat is lage input lag?

    zou jij er bijvoorbeeld serieus BF1943 op kunnen spelen? :+ Of is de lag daar te hoog voor?
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kan makkelijk

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139951.25

    Aangezien input lag nogal een hot item is op dit moment hierbij de input lag times van een aantal projector die ik heb gemeten met een Philips CRT 109B75:

    Sony VPL-HW50ES: 32ms
    Sony VPL-HW55ES: 38ms
    Sony VPL-VW95ES: 77ms
    Sony VPL-VW1000ES: 92ms
    Epson TW9200: 39ms
    Epson TW7200: 58ms
    Epson TW9100: 42ms


    Benq W1070: 21ms


    Bij alle tests waren opties zoals scaling, correction, keystone, FI etc allemaal disabled in de projector settings.

    ------------

    Bovenstaande tabel werd deze week gepost in het ht forum, waar we discusseren over home theatre producten.
    21 ms is echt belachelijk snel. :)

    (Ben trouwens gestopt met battlefield. Nu maffia2 aan t doen en als ik de beamer heb, ga ik assassins creed 1,2,brotherhood en black flag gewoon nog een keer spelen!
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014

Deel Deze Pagina