1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben zeer tevreden over de Onkyo.
     
  2. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Mooi, ik zal nog even verder onderzoek doen. Maar volgens mij zit het met dat setje wel goed, wel jammer dat er niet gewoon blue-tooth support op zit.
     
  3. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik moet kiezen tussen de Z906 en een zeer goede hoofdtelefoon voor 200eu 8)
    Is het echt de moeite waard om bijvoorbeeld Battlefield 4 of een andere game in 5.1 surround te spelen dan gewoon 2.1?
    Heb dit nog nooit ervaren..
    Hoofdtelefoon is daarnaast ook wel chill voor onderweg enz..
    aaargh kan niet kiezen :+
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Haha Jup! Besta Burs hoogglans zwart :) Keertje nieuw in de doos op marktplaats op de kop kunnen tikken voor de helft van de prijs.
    Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuwe Marantz, eentje met airplay. Dan kan ik gewoon vanuit mn macbook aansturen als het moet.


    Kef iQ50's, de 7 serie was me toen wat te duur. iQ50 als front, iQ10 als back, Q200 center speaker. En dan de XTZ 99w12.16 subwoofer. Ik moet alles nog een keer opnieuw instellen voor deze ruimte, net verhuist enzo.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Nou, ik heb wel een issue.
    De laatste tijd duurt het ineens heel lang voordat ik beeld en geluid heb.
    Soms ben ik 10 minuten bezig met switchen, xbox uit en aan etc :mad:

    Ook krijg ik het menu niet meer in beeld en kan ik geen veranderingen doen aan t volume per speaker.
    Ik wil de rears iets harder zetten.

    Even gegoogled en daar schrok ik even van. Bij de 606 een zeer veel voorkomend probleem.
    Blijkbaar zijn de elco condensators niet sterk genoeg en door de warmte verliezen ze contact met het moederbord.

    Reparatie is niet goedkoop, maar de onderdelen zijn zeer goedkoop. 5 van die dingen (5 hdmi poorten en voor iedere poort n elco) kosten 1 euro!!!
    Je moet alleen wel kunnen solderen. Mn vriendin en mn schoonvader kunnen dat :D

    Op youtube staat n how-to en bij iedereen die deze onderdelen hebben vervangen, werkte de onkyo weer als vanouds. Meteen beeld en geluid.
    Ook verscheen het menu weer!!

    Onderdelen zijn besteld. Gelukkig heb ik op 1 hdmi nog beeld :'-(
     
  6. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Sindskort een samsung smart tv met arc gekocht. Vandaag een HK homecinema gekocht, ook met arc. Xbox en stb op gewone hdmi aangesloten en de arc van de tv naar de arc van de home cinema. Vervolgens de audio van de tv gewijzigd van tvluidspreker naar ontvanger en...... geen geluid op de homecinema. Andersom werkt het wel: de fmtuner kan wel afspelen op de tv. Wtf doe ik verkeerd? Kabel is een highspeed van HK, dus 1.4. Volgens boekje van HK is het ook de goede hdmikabel voor arc, juist daarom wordt ie meegleverd......

    Pleh!
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Sluit je HK met een optische kabel aan. HDMI voor geluid, word volgens mij nog niet ondersteund.
     
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Waar dient arc dan volgens jou voor? Ik dacht dat dat juist voor audio doorgifte was.
     
  9. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Heb toslink /optische kabel nu aangesloten.... Geen geluid.... Grrrrrr
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Moet met HDMI ook gewoon werken hoor. Je moet je tv en home cinema wel goed instellen. Heb je van beide de handleiding wat betreft ARC doorgenomen?
     
  11. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Je Home cinema set wel op de juiste instellingen staan? Moet mijn HK wel op Optical 1 zetten wil ik er geluid uit krijgen.
     
  12. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Waar stel ik dat in? Menu is niet overzichtelijk!!
     
  13. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Op je afstands bediening je input Aux veranderen naar optical 1 of een andere channel waarop je je geluid set hebt aagesloten. Om welke HK gaat het eigenlijk? Kan ik er even naar kijken.
     
  14. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    We hebben momenteel een Panasonic TV, HD ontvanger, mediaplayer en een home cinema setje voor het geluid. Nu loopt er een coaxkabel van de HD ontvanger naar de home cinema set. Dus als we TV kijken komt het geluid via de home cinema set. Maar wanneer ik mijn mediaplayer met een HDMI-kabel aansluit op de TV krijg ik dus geen geluid.

    Hoe kan ik dit het beste aansluiten? Gewoon met een coaxial kabel van de mediaplayer naar de home cinema set?

    Ik heb echt weinig verstand van dit soort zaken |:-
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja, als je je mediabox met een coaxial kabel aansluit op je Home cinema set en de aux put even op de juiste kanaal zet, dan krijg geluid via de coaxial kabel. :thumbs:
     
  16. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378

    Bds330

    Volgens mij heb ik de opt.cable gesloopt.... Rode lampje van cable brandt niet meer. Maar je hulp wordt gewaardeerd!

    Kan het trouwens ook zo zijn dat de samsung tv en hkset niet goed met elkaar communiceren op de arc?
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Nice 2.1 setje ik heb de BDS 300. Nu al een jaar of 2 in bezit ook een 2.1 setje.

    Op je afstandsbediening staat Aux als je deze even naar een andere channel veranderd optical 1 of 2 en dan zou je geluid moeten hebben.

    Zie foto van mijn setje;
    [​IMG]

    Even in het kort; Sluit je de optical direct op je tv en geluid setje aan?
    Snap even niet wat je bedoelt met arc?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  18. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Arc = audio return channel. Volgens de verhalen/boekjes zou je dan alle apparatuur die op je TV zit aangesloten via de arc hdmi van je tv naar je arc monitor out lopen. Zo heb je dan geluid op je homecinema van alle apparaten die op je tv zijn aangesloten via die ene arc hdmi aansluiting.

    Maar goed, terrug naar optical. Denk dattik morgen effe nieuw kabeltje moet halen. Die ik had lijkt kapoet, rode lampje brandt namelijk niet meer. Moest ook erg hard trekken om hem er weer uit te krijgen.....

    Hoe verander ik dan het kanaal op de aux??

    Optical gaat inderdaad direct van de tv naar de HK. Heb ik dan inderdaad ook van alle apparaten die aan de tv hangen geluid op de HK??

    Voel me echt een noob.....
     
  19. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Jo
    Oke, mijn setje kan dit niet geluid via HDMI krijgen. Op je zwarte afstandsbediening staat ergens bovenaan AUX? Druk daar op en je verwisseld van kanaal naar cOax, Optical 1 en 2.

    En je kabel is niet kapot. Mijn kabel heeft ook geen rode licht, maar werkt nog wel perfect hoor.
    En geen probleem om je te helpen. Hopelijk heb je zo al geluid! ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  20. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Gadverpielekes....... Jij mag 3x raden wat ik voorbij zag komen toen ik een paar keer op aux drukte..... Naast opt 1en 2 kwam ik uit op hdmi arc in...... En hop het werkt. Ben serieus ca. f#ck!ng 7 uur bezig geweest.... Om dus uiteindelijk met een paar drukken op de aux knop het opgelost te hebben....

    Andere veaag, heeft de 300 van jou ook actieve sub? Ik kan mn sub namelijk niet hoger dan 50hz zetten met de crossover draaiknop. Anders krijg ik een irritante bron, lijkt wel morse. Enig idee! Hogere hertz op de crossover geeft meer pret voor de buren :)
     

Deel Deze Pagina