1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is idd niet slecht, langzamer dan de betere plasma's maar beter dan veel lcd's..

    blijft toch altijd interessant zo'n beamer
     
  2. Ravnoss

    Ravnoss Praetorian

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die benq in mijn gamekamer hangen, en kan niet anders zeggen dat het voor die prijs een waanzinnig apparaat is. Enige nadeel is dat je op 100+ inch toch wel gaat merken dat 1080p het absolute minimum is. Wat dat betreft erg zonde dat de nieuwe generatie consoles geen 4k ondersteuning hebben.

    Hier zie je hem hangen:
    [​IMG]
    HT01 by Ravnoss, on Flickr

    En hier een voorbeeld van hoe het er uitziet:

    [​IMG]
    Gameroom 3 by Ravnoss, on Flickr
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    heel gaaf

    hoeveel beter is het nou als je zorgt dat alle muren, gordijnen etc zo donker mogelijk zijn?
     
  4. Ravnoss

    Ravnoss Praetorian

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor een beamer is het wel prettig om de kamer zo donker mogelijk te maken, al kan kan deze Benq dusdanig veel ANSI lumen op je scherm toveren dat het ook in een iets lichtere kamer nog wel te doen is.
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Significant beter....

    Waarom denk je dat de bioscopen nog zo zijn ingericht?

    Uiteraard heb je beamers die beter tegen daglicht en minder verduisterd omgevingen kunnen, maar als het mogelijk is, altijd verduisteren
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er een bedrijf is die wonderen met LED kan doen dan is het wel Philips.
    Voor mij wordt het pas interssant als de "beamer" 1080p en DVB-C zal ondersteunen.

    De kennis moest een nieuwe tv hebben met internet en daar is volledig op terug gekomen.
    Internetten op de Samsung UE50F6750SSXXN werkt voor geen meter.
    Had al gewaarschuwd dat ze beter een tablet kon gebruiken naast haar huidige tv.

    Ben over de actieve 3D brillen van Samsung helemaal niet te spreken.
    Ipv een ingebouwde accu werken die dingen op een knoopcel en heb ik nog niet over de idiote manier hoe die dingen op je hoofd zitten.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Nou, plasma's waren t snelste ja....maar 21 ms.
    Ik vraag me af of er plasma's zijn die sneller zijn.


    Vaak verwarren mensen inputlag met responsetime. Ook meten ze het vaak niet goed.
    Kijken ze naar rockband en hoeveel delay ze zien of ze vergelijken de tv met een laptop.


    http://www.displaylag.com/display-database/
    Hier zie je dat de allersnelste hdtv op 18ms zit (de andere zijn pc monitoren). Er zijn er maar 4 sneller dan 21ms.

    Is voor mij minder belangrijk. Ik zie mezelf niet meer zo snel online shooters spelen.
    Sowieso niet met tele2, maar gelukkig gaan we naar Ziggo 150 mb
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2014
  8. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Zat zelf aan deze tv te denken. Lijkt me voor die prijs een goede tv, heb er verder niet heel veel verstand van, maar is deze geschikt voor te gamen? Een vriend van me heeft ook een 40' tv maar daar zijn vertragingen goed te zien met snelle beelden. Ga ik hier bij deze tv ook last van krijgen?
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Als ik het stuk lees over de tv word er bij de negatieve punten gesproken over de afwezigheid van 200Hz en Motionflow. Voor de meest vloeiende en strakke beelden word dus geadviseerd naar een andere type/model te kijken.

    Ga al vorens een toestel te kopen altijd eerst het scherm in het echt bekijken om te zien hoe het beeld daadwerkelijk is. Indien nodig vraag in de winkel of ze een 'demo' kunnen laten zien. Niet zomaar via internet op specs afgaan.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het enige wat je te zien krijgt is een filmpje wat afgespeeld wordt door een centrale bron waarop alle tv zijn aangesloten.
    Als je geluk heb dan wil een verkoper een losse BD-speler aansluiten op de tv.

    Vroeger kon je nog met een Xbox360 de winkel binnenlopen en deze laten aansluiten op een tv maar dat doen de meeste winkels niet meer.
     
  11. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit met n probleem, onze samsung plasma laat n soort van roze gloed boven in t beeld zien
    vaak alleen als t beeld veel wit laat zien, bij donkere beelden zie je t haast niet
    iemand enig idee wat dat zou kunnen zij?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je het probleem altijd en met alle tv-zenders en aansluitingen (HDMI , Scart ) ??
     
  13. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ja alle tv zenders upc horizon
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maakt het nog uit welke HDMI-ingang je gebruikt op de Samsung ?
    Probeer eventueel ook eens een andere HDMI-kabel.
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik zou eerder de 40W905A aanraden.

    Als je sowieso nu een TV wilt halen kun je het beste nog -even- wachten. Er komen een heleboel nieuwe 4K TVs uit deze lente en de prijzen van de huidige TVs gaan daardoor zeker dalen.
     
  16. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ga hem sowieso in de winkel halen maar wil van te voren wel al een idee hebben.
    Bedankt voor je reactie, ik zal nog even verder kijken!

    Budget is maximaal 600 euro, dus dat gaat 'm niet worden.
    Maar het is voor mij lastig om te bepalen met welke tv ik het meeste plezier ga beleven voor dat geld. Wil wel 40'/42' hebben.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  17. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Is de tv vrijwel uitsluitend bedoeld voor gaming, of ga je er ook veel tv uitzendingen, films, series etc op bekijken?

    Gaat het puur om gaming dan is de W655 die je noemde zeker een goede tv. Dit model heeft, net als de meeste andere tv's in de 2013 line-up van Sony, een bijzonder lage input lag. Dat wil zeggen dat er zo goed als geen vertraging zit tussen wat je voor commando met de controller geeft en wanneer het te zien is op de tv. Elke tv, met uitzondering van de oude beeldbuizen, hebben een zekere vertraging en hoe meer dat is hoe stroperiger de game aan zal voelen. De W655 heeft slechts 6ms vertraging en is daarmee één van de snelste tv's op de markt sinds jaren. Alles tot ongeveer 30ms is snel te noemen (dat kan oplopen tot meer dan 100ms bij tv's met een hoge input lag). Let op; niet alle cijfers van input lag tests zijn direct met elkaar te vergelijken omdat er verschillende manieren zijn om dit te meten.
    Niet iedereen heeft evenveel last van de input lag en het hangt er ook van af waar je nu je games op speelt. Is dat een beeldbuis, plasma tv of goedkopere pc monitor dan is de kans wat groter dat je snel gewend bent en het zult merken als een tv meer input lag heeft.

    Zumpervelder noemde dat de w655 geen 200Hz Motionflow heeft en daarom wellicht niet de beste keuze is. Het klopt dat de tv een 50Hz panel heeft, geen 100/200Hz zoals door Sony gesuggereerd wordt. Dat betekent in de praktijk dat je bij snelle beelden een wat blurry beeld krijgt. Dat geldt voornamelijk voor sportuitzendingen via digitale tv. Kijk je veel sport dan is een 100/200Hz model zoals de W805/W905 beduidend beter omdat deze bij het weergeven van snelle beelden scherper zijn.
    De 100/200Hz functie heeft echter vaak ook een keerzijde. De software die voor de scherpere beelden bij sport zorgt is namelijk in vrijwel alle gevallen ook verantwoordelijk voor meer input lag. Tijdens gaming zou ik dan ook aanraden om ook bij een 100/200Hz te testen of je fijner speelt in de "game mode" omdat daarbij veel software functies worden uitgezet zodat de input lag laag blijft. Geen actieve 100/200Hz functie betekent natuurlijk wel weer iets meer blur. Vermoedelijk nog steeds minder dan een 50Hz toestel, maar meer dan met de 100/200Hz functie aan.

    Een algemene noot over het aantal Hz dat een fabrikant opgeeft.
    Fabrikanten smijten graag met grote cijfers omdat een ongeïnformeerde consument al snel zal denken dat de tv met de grootste cijfers de beste is. Helaas wordt er heel veel overdreven. Panels lopen op 50/100/200Hz, meer mogelijkheden zijn er domweg niet. Het achterhalen van de echte frequentie van tv's wordt steeds moeilijker omdat fabrikanten er niet meer eerlijk over zijn. Als signaal voor jezelf dat de cijfers overdreven worden is dat er altijd een afkorting of hip woord achter staat. Enkele voorbeelden van termen en werkelijke frequenties:
    - Samsung: CMR (constant motion rate)
    series 4000/5000 = 50 Hz, Series 6000 = 100Hz, Series 7000/8000 = 200Hz
    - Sony: Motionflow
    R470/w655/w656 = 50Hz, W805 = 100Hz, W905 = 200Hz, X9 = 200Hz
    - Panasonic: BLS/BLB (backlight scanning/backlight scanning)
    E6/ET60 = 50Hz, DT60 = 100Hz, WT60= 200Hz
    - Philips: PMR (Perfect motion rate)
    De modellen weet ik niet allemaal uit het hoofd. Ik meen 4000 = 50Hz, 6000/7000 = 100Hz, 8000/9000 = 200Hz. De 5000 serie weet ik niet zeker.
    - LG: MCI (Motion clarity index)
    Deze modellen ken ik niet uit mijn hoofd.

    Je noemde in je vorige post dat je vertraging zag bij snelle beelden op een tv van een vriend van je. Bedoel je daarmee de blur of met games dat het traag aanvoelt?

    Met betrekking tot het testen van een tv. Vraag het gewoon aan het personeel. Het gaat slecht met elektronicazaken dus het zou dom zijn als ze dat niet willen. Kies voor een moment dat het waarschijnlijk rustig is in de winkel, dan is de kans groter dat ze akkoord gaan. Volgende week schijnen er er weer btw-vrije dagen te zijn bij de Mediamarkt (zo las ik op het forum van tweakers), dat lijkt me geen rustig moment. ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Slecht 8)
    Heb je wel eens gekeken op een doordeweekse dag hoeveel tv's er over de toonbank gaat bij de MM.

    Hier zitten de BCC en MM naast elkaar.
    Bij de BCC lopen een handje vol mensen terwijl je de bij MM moet vechten om een verkoper te kunnen spreken.

    Het aantal hz waarop een panel loopt zegt niets over hoe soepel een game zal draaien.
    De snelheid van het panel , beeld engine en input lag bepalen het uiteindelijke plaatje.
     
  19. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Ik heb 6 jaar parttime in een kleiner filiaal van een elektronicaketen gewerkt en vorig jaar een korte periode in MM Arena op de tv afdeling. Daarmee heb ik first hand meegemaakt hoe het met de verkoop van tv's verloopt, en dat is zeker niet best. Ik kan dus heel aardig inschatten hoeveel tv's er op een willekeurige dag worden verkocht omdat MM Arena de best lopende vestiging is van de MM in Nederland.
    Toevallig werd er in die periode door de directeur van die vestiging een presentatie van de stand van zaken gegeven over Arena en de rest van het bedrijf met aandeel van de markt, marge, bijverkoop, omzet etc t.o.v. andere jaren en de rest van de branche. Die cijfers logen er niet om. Het gaat serieus slecht met de branche, hoewel de MM dat beeld natuurlijk probeert te voorkomen door haar agressieve actievoering.
    Dat er tv's verkocht worden zegt niet alles over hoe het gesteld is met de verkoop. De marge, bijverkoop en gemiddelde prijs van de tv zeggen echter veel meer. Alle drie zijn deze sterk gedaald de laatste jaren. Het is niet voor niets dat er voortdurend ketens faillissement aanvragen. Daar zijn inmiddels ook grotere internetwinkels bij, dus het heeft niet enkel te maken met het 'verouderde' verdienmodel van een fysieke winkel en niet inspelen op een veranderende consumentenmarkt.

    Ik zeg dan ook niet zoveel over hoe soepel een game draait in relatie tot de panelfrequentie. Onder soepel versta ik judder, overigens.
    Judder komt voor zover ik weet met name doordat een lcd panel met sample-and-hold werkt waarbij een beeld compleet ververst wordt zodra een nieuw beeld gereed is. Doordat lcd in de tussenliggende tijd continu datzelfde beeld weergeeft is het volgende beeld waarin elementen een andere plaats hebben vrij abrupt. Een plasma tv of crt hebben dat niet omdat deze puls gedreven zijn en de luminantie wegebt. Voor het menselijk oog en onze hersenen oogt dat vloeiender. Om die reden doen 100/200Hz lcd tv's aan frame interpolation zodat een tussenbeeld wordt gecreëerd en de overgang natuurlijker oogt. (Dat dit het soap opera effect bij BluRay veroorzaakt laat ik er even buiten).

    De snelheid van het panel is de responssnelheid, de snelheid die pixels nodig hebben om te schakelen. Deze werd alleen door Philips in het verleden ooit vermeld en ironisch genoeg hadden zij nogal last van ghosting. Een 100Hz panel moet sneller schakelende pixels hebben dan 50Hz en zal potentieel een hogere responssnelheid hebben. Daarop gebaseerd verwacht ik iets minder ghosting bij een 100/200Hz model waarbij op dat moment geen frame interpolation actief is (omdat de 100/200Hz functie niet aan staat in game mode). Als het panel dan wel op zijn oorspronkelijke frequentie blijft draaien is er sprake van verdubbeling van elk frame, dus er is vermoedelijk niet direct een voordeel dat dezelfde bron wordt weergegeven op hogere frequentie.

    De beeld engine bepaalt inderdaad een groot deel van de kwaliteit van het beeld. Input lag daarentegen zie je niet in het beeld, maar voel je wel als je games speelt die veel eisen van je reactiesnelheid.

    Maar ik vermoed dat dit verhaal iets te ver gaat voor Ralluf, waar ik eigenlijk eerst op reageerde
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het schakelen kan op 2 manieren gemeten worden.
    WTW en TGT.
    WTW = White to White.
    GTG = Gray to Gray.

    De responssnelheid van GTG ligt veel hoger en bij WTW.
    Bij de meeste LCD tv's wordt de responssnelheid gemeten in GTG.

    2ms GTG kan in de praktijk 8ms zijn voor WTW.
    De gemiddelde tv heeft een responssnelheid van 5ms GTG.
    Bij de goedkope low-budget tv's kan het schakelen oplopen naar >16ms GTG.
     

Deel Deze Pagina