1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor de gebruikerservaring! De voornamelijkste redenen die jij noemt heb ik ook in het achterhoofd bij mijn keuze. En Apple leek me daarbij, ondanks het prijskaartje, toch de beste optie. Fijn om dit bevestigd te zien. Ik kijk eerst nog wel even verder.

    En dank voor de tip van Slim! Ik wist dat een dergelijk site bestond en heb er zojuist op gekeken, maar helaas kan ik er geen gebruik van maken. Zit op de Uni en die zijn hier niet bij aangesloten. Erg jammer, want Office is echt heel duur los.. :'-(
     
  2. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Als een vriend, kennis, familielid studeert of in het onderwijs werkt laat je hen het voor jou bestellen. Doe ik ook wel eens. Geen hond die het controleerd.
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop aangezien de huidige voor de 2e keer defect is. Eerste keer nog net binnen de garantie waren de HDD en de videokaart kapot. Nu is wederom de videokaart kapot en heb geen zin om deze te vervangen aangezien hij waarschijnlijk weer kapot zal gaan. Lijkt een hardware error van iets anders te zijn aangezien ik meer verhalen hier over lees. Waarschijnlijk een productie fout.

    Ik zoek nu iets wat minimaal hetzelfde is maar liever beter.

    Dit was mijn oude laptop:

    http://www.kieskeurig.nl/laptop/hp/pavilion_dv7-6190ed_lx266ea/specificaties/974095

    Wat ik het liefste wil:

    -ASUS
    -GeForce videokaart
    -Intel processor i7
    -minimaal gelijk maar liefste beter dan vorige (voor alles)
    -prijs €1000-€1200, als het duurder wordt ga ik denk ik voor een MacBook
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ken het merk niet echt. Zelf altijd goede ervaring gehad met ASUS. 2x ander merk gekocht en 2x problemen gehad. Lenovo degelijk merk dan?
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Lenovo is goed (zakelijke markt) (is oude hw tak van IBM
     
  8. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    http://tweakers.net/pricewatch/354303/asus-n56vv-s4069h/specificaties/

    €810,-

    Kan je voor het geld wat je overhoud er nog een SSD inzetten ook.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
  10. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Of GDDR5, in ieder geval 2GB. Ik vermoed GDDR5.

    SODIMM DDR3, snelheid en geplaatste types eerst uitlezen met bijv. CPU-Z.
    Vermoedelijk 2 banken, waar 1x4 en 1x2 inzit. Om op 8 te komen 1x2 vervangen door 1x4 waarbij de nieuwe 1x4GB zoveel mogelijk moet overeenkomen met de al geïnstalleerde 1x4.

    Officiële handleiding is ook *beep* helaas.

    Nog wat specs lopen rondloeren,

    Type DDR3, 1600 MHz
    aka
    Geheugen: 6 GB (1 x 4 GB, 1 x 2 GB) PC12800 DDR3 SODIMM (Max. 16 GB)

    Dus daarvan 1x 4GB SODIMM DDR3 1600 Mhz (ook wel genoemd PC12800).

    Videokaart: NVIDIA GeForce GT 750M 2 GB DDR3 :eek:

    laptops, eeuwige compromissen mits je diepe zakken hebt.

    Zou bijna zeggen doen. Scheelt een hoop zoeken en ombouwen :D
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Thx! Daar heb ik wat aan!!

    Wilde eigenlijk even doorsparen voor macbook. Zat over zon 2 jaar te denken. Helaas is de huidige laptop defect. Kan het onderdeel voor ongeveer €40 wel krijgen. Vorige keer heeft hij het een 9 maanden goed gedaan nadat het onderdeel vervangen was. Ik denk dat het de fan van de videokaart was maar weet het niet zeker. Zal morgen eens in de papieren kijken wat het precies was. Weet namelijk niet of ik het zelf zo maar kan vervangen. Bij HP zou het €250 zijn en dat vind ik veel te duur voor iets wat waarschijnlijk weer kapot zal gaan.

    Het gaat om de: card csr hp pa dv7 brt yg1.0

    Op de sites waar het te bestellen is staat geen plaatje en ook geen omschrijving. Ik heb nu eigenlijk geen idee meer wat het is. Iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand een idee wat voor een onderdeel dit is?
     
  13. Remia

    Remia Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn vriendin. Haar budget is ongeveer 500euro, en ze zal hem met name voor haar studie gebruiken, dwz dat ze Office en Internet het meest nodig heeft en af en toe eens een filmpje ermee zal willen kijken. Aangezien ik zelf ook nul verstand heb van laptops graag jullie advies qua modellen of zelfs welk merk ik haar het beste kan aanraden.

    Alvast bedankt!
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dan zou ik voor een Chromebook gaan, lekker rappe, compacte en goedkope laptops.
    Er draait wel ChromeOS op (geen Windows, dus ook geen Office maar wel Google Drive) of Linux als je dat er op wilt zetten, maar ideaal voor wat je vriendin er mee van plan is, en ook veel praktischer.
    Dit is op het moment je beste keuze:
    http://tweakers.net/pricewatch/372548/samsung-chromebook-2-xe503c32-k02nl.html
     
  15. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Het gaat om de: card csr hp pa dv7 brt yg1.0

    Lijkt erop dat het een lcd backlight inverter is voor je beeldscherm.
    Is wel los te koop maar zou er zelf niet aan beginnen.
    Neem anders eens contact op met replace direct.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Had ze al gesproken, daar was het €250. Dat ga ik niet betalen wetende dat het nu de 2e keer is dat het onderdeel defect is en waarschijnlijk wel baker gaat gebeuren. Onderdeel was maar €30 dus dacht dat het dan wel de moeite waard is.

    Ga ze morgen wel even bellen om te vragen wat het voor een onderdeel is.
     
  17. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Hier heb je een filmpje waar je het moet zoeken en aan wilt beginnen, op 5:30 wijst hij de inverter aan,

    [yt]ucaJA324hbg[/yt]

    is nog een HP ook 8)
     
  18. ExtraBB

    ExtraBB Bruno

    Berichten:
    679
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik toch geen chromebook nemen. Als ze hem voornamelijk voor studie wilt gebruiken, lijkt office mij toch vrij cruciaal. Ik zou zeggen, zoek een mooie aanbieding bij de mediamarkt. Alles is goed eigenlijk. Zat aanbiedingen tussen de 3 en 500
     
  19. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik zoek een laptop voor mijn aankomende stage. Ik ga 5 maanden de zee op en een goede laptop is dus essentieel.

    Ik zal moet veel verslagen typen dus office is een must. Daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor mijn hobby fotografie en zal er dus ook wat foto's op willen bewerken via Lightroom. Een beetje gamen wil ik er ook wel op kunnen maar denk dan niet aan games als BF4 & Skyrim die ik high res wil spelen. Ik speel veel Football Manager en wat Indie games dus dat moet die ook wel aankunnen.

    Strak design is ook wel leuk meegenomen :+

    Een budget vind ik moeilijk. De laptop moet gewoon goed zijn maar hoeft ook geen overdreven specs te hebben. Ik heb ook echt geen idee hoe zoiets nou precies kost dus als jullie mij kunnen helpen en verschillende voorbeelden kunnen laten zien zou dat mij verder helpen :D
     
  20. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144

    5 maanden op zee?
    Dan is er eigenlijk maar 1 keuze, een Panasonic toughbook.
    Zelf heb ik deze:
    http://www.panasonic.com/business/toughbook/semi-rugged-laptop-toughbook-52.asp
     

Deel Deze Pagina