1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Grizzel NL

    Grizzel NL Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand die een PS4 heeft mij zeggen of hij zich (deels) kan vinden in onderstaande review?

    "Ik heb hem gehad sinds 29 november 2013 en vanaf dag 1 had ik problemen met mijn bibliotheek (wat bij de PS3 de downloadlijst is, plus alle in bezit zijnde spellen op disc). Ik kon niet meer mijn aangekochte software downloaden. Ofwel kwam ik niet in de bibliotheek ofwel bleef mijn PS4 hangen, zelfs zo erg dat ik de stekker eruit moest halen. Tweemaal zelfs een algemene OS error gekregen en dit als foutrapportage verstuurd naar Sony.

    Ik heb dit incident begin december gemeld en er zou aan gewerkt worden. Het is nu eind januari en ondanks vele telefoontjes naar de 'klantenservice' van Sony, krijg ik als enig antwoord dat het een diepgaand onderzoek nodig heeft. Dat antwoord krijg ik steevast. De status blijft hierop staan, waardoor ik het vermoeden heb dat je als enkeling niet echt belangrijk bent voor Sony.

    Dat niet alleen, de tijd dat ik de console heb gebruikt was het de ene teleurstelling na de andere. De controller sticks slijten inderdaad heel erg snel, dat zag ik al na een paar uurtjes spelen (nou, eigenlijk meer trial en error onderzoek). De R1 knop bleef al heel snel hangen. Verder is het licht uit de controller ontzettend irritant, want hij weerkaatste in mijn Plasma TV. Met een batterijduur van slechts 5,5 uur is de controller totaal onbruikbaar voor langere speelsessie, zeker omdat er maar een heel klein oplaadkabeltje bij geleverd wordt. Minimalisme troef.

    Verder maakt de console ontzettend veel herrie bij grafisch intensieve spellen, zoals KIllzone. Ga je tijdens het spel naar de Home pagina, dan lijkt het wel of er een straaljager opstijgt, zoveel kabaal dat hij maakt! Hij wordt ook ontzettend heet, zo heet zelfs dat de plastic behuizing nu al vlekken had boven de processor (zowel voor- als achterkant; ik had hem rechtop staan). Hele lelijke verkleuringen en patronen".
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Bij mij klopt alleen het gedeelte van Killzone....

    Dan hoor ik de Ps4 wat harder blazen, echter wordt mijn console niet heet.

    Accuduur van de controller klopt wel en sommige mensen hebben wel last gehad van slijtage, echter ik persoonlijk niet.

    Daarentegen vind ik ook de blauwe balk irritant, echter zie ik het niet reflecteren op mijn scherm. Heb ook niet een glans scherm en mijn tv is toch 50" inch.

    Ik weet echter niet hoe dichtbij deze persoon zat, dat zou de reflectie kunnen vergroten natuurlijk. Thumbs en triggers totaal geen last van en ik speel shooters.

    Console is bij mij nooit blijven hangen, zelfs niet na een sessie van 6 uur en een paar uur netflix daar achteraan.

    Ben erg tevreden met de ps4. Zo erg zelfs dat ik mijn xbox live heb laten verlopen, de xbox 360 niet eens meer aanzet en mijn pre order voor de One geannuleerd heb.

    Ieder apparaat heeft rotte appels en op het internet kom je voornamelijk de klachten tegen en niet de mensen die elke dag genieten van hun apparaat ;-)
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zelf heb ik alleen 'last' van de korte accuduur van de controller.


    Krijg het idee dat het een verzonnen verhaal is. Alle slechte punten verzameld in 1 verhaaltje.

    Als Sony zegt dat het een 'diepgaand onderzoek' nodig heeft had je het ding gewoon op kunnen sturen, net als bij anderen het geval is geweest en je hebt een weekje later een nieuwe thuis. Zelfde met de controller.

    Natuurlijk kan er altijd wat kapot gaan, maar zijn verhaal klinkt gewoon niet geloofwaardig als je het vergelijkt met andere die problemen hadden.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    http://unionvgf.com/index.php?threads/the-xbox-one-thread-v4-0.2836/page-9#post-114349

    Dat zou eigenlijk helemaal niet zo verkeerd zijn. Hij was toch ook veel meer betrokken bij Xbox en Xbox 360?
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2014
  5. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Doet me aan die South Park aflevering denken waarbij Bill het ook weer overneemt... Maar ik zou het wel een slimme zet vinden.
     
  7. Degamert

    Degamert New Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ps4 staat tekoop door de lack aan games.

    Games zoals, Killer instinct, Dead rising 3, Forza 5, Ryse lijken mij veel vetter.
    En tv kijken tijdens het gamen is altijd wel chill.

    Enige waar ik ben voor ben is dat de controller me een beetje tegen gaat vallen, omdat ik de ps4 controller heel fijn vond aanvoelen.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja kijk vooral alleen naar het aanbod van nu.
     
  9. Degamert

    Degamert New Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Later dit jaar komt er ook niks boeiends voor de ps4.
    Infamous nooit wat gevonden en the order misschien.
    Voor de rest is er niks.
    Heb jij beide consoles dan?
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee ik zoek nog juist een reden om de xbone te kopen. Alleen halo boeide me maar gerucht gaat dat die pas volgend jaar komt. De multiplats ga ik op ps4 spele. Heel misschien quantum break.

    Ik bedoelde ook meer van dat je niet moet verwachten dat er direct een groot aanbod is.
     
  11. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ik gok van niet :)
    Ben het wel met je eens ,maar het blijkt een smaak ding.

    Binnenkort Titanfall en Plants vs Zombies : Garden Warfare.

    De controller is prima.
    Misschien dat je even moet wennen.
    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik kan wel zien waarom TF een systemseller is. Maar niks voor mij. Misschien als halo 2 en quantum dit jaar uitkomen.
     
  13. Degamert

    Degamert New Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier waar je via paypal of Ideal een xbox one kan bestellen?
    waar die ook op voorraad is natuurlijk.
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Adventure games is wat de Ps4 voor mij kenmerkt.
    Helaas spreekt mij dat niet aan.

    Alleen voor God of War zou ik een Ps4 willen.

    Niet echt het juiste topic:

    Microsoft.de kun je de de XBone bestellen via pp.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
  15. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Zou een halo 2 remake voor jou een systemseller zijn? Het is natuurlijk een mening, maar zou je dat niet zonde vinden? Een console van 500 euro kopen voor een remake? Bedoel het niet verkeerd hoor, maar zou het persoonlijk zo zonde vinden.
     
  16. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet alleen halo 2 maar als Quantum ook komt, dan zijn er iig 2 games die me interesseren. En uiteindelijk koop ik het toch wel, vraag is alleen wanneer
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
  18. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nope, didn't surprise me....
     
  19. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    TV functions have no support outside of the USA, there's zero respect for 50Hz content

    Hoe kan het dan zo zijn dat ik zonder problemen tv kijk via mijn XBone ?
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Tv guide enzo werkt gewoon bij je? Sowieso heb je last van het 50hz probleem want dat heeft iedereen hier
     

Deel Deze Pagina