1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is dit wat?
    Voor €500 mag ie weg.

    In principe zijn de specs te vergelijken met mijn huidige VAIO laptop, maar wil al een hele tijd een macbook alleen heb ik simpelweg niet het geld (over) voor een nieuwe...
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je moet niet vergeten dat de laptop al bijna 4 jaar oud is. Accu zal je binnen korte tijd moeten vervangen.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heeft er iemand nog zo'n link naar de apple store waarmee je extra korting krijgt?
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    http://store.apple.com/nl-edu
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nee die bedoel ik niet. Iemand had hier ooit een link waarmee er gewoon zoveel euro van de prijs af ging. Waarschijnlijk een link die voor een bepaalde klantgroep bedoelt was ofzo, maar die kon je gewoon volgen en daar bestellen. Ging buiten de studentenkorting om. Studentenkorting geld ook niet voor een iPad volgens mij? M'n vriendin wil een iPad, maar ff oriënteren wat de beste deal is.
     
  6. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik heb nu deze MacBook Air oo het oog. Deze wordt tijdelijk met 8GB ram geleverd voor dezelfde prijs als die met 4GB.

    Alleen vraag ik me af of 128 GB schijfruimte genoeg is. Algemeen gezien dan.
     
  7. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil graag een oude MacBook kopen en deze opknappen (uitbreiden geheugen, SSD erin). Voor wat betreft het gebruik gaat het om licht gebruik: browsen, filmpje kijken en tekstverwerken. Gezien ik MS Office fijner vind werken op Windows, zou ik ook graag Windows 7 er op willen installeren. Wat voor type MacBook raden jullie aan? Een 15" heeft mijn voorkeur.
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ben je uiteindelijk voor deze laptop gegaan? :)
     
  9. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Jongens, wat verwachten jullie hier van de iWatch? En belangrijker, wanneer verwachten jullie die? Gister is de nieuwe Pebble Steel geïntroduceerd en die vind ik er toch wel erg tof uit zien en zit al langer over een smartwatch te denken. Twijfel of ik deze zal aanschaffen, of toch zal wachten op de iWatch...?!
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    iWatch lijkt mij eerder iets voor de iOS thread ;)

    Ik inmiddels wel naar de Gear en Sony gekeken maar wacht liever eerst op de iWatch.
     
  11. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Zat idd te twijfelen qua topic ;). Daar (ook) maar ff posten dan.
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Weet iemand iets van die image retention problemen die er vermoedelijk waren bij Late 2012 / Early 2013 MBP Retinas? Ik merk dat ik vaker de contouren van de vensters op mijn desktop nog duidelijk kan zien als ik ze versleep. Ik weet alleen niet wanneer zoiets normaal is en wanneer zorgelijk.
     
  13. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    [​IMG]

    Telkens als ik met Google Chrome een nieuw tabblad open springt de cursor op de zoekbalk 'onder' de adresbalk zelf. Deze zoekbalk heeft niet dezelfde browse geschiedenis als mijn adresbalk en is ook nog eens van 'bing'. Gruwelijk irritant telkens als ik een nieuw tabblad open en eerst met mijn cursor op de adresbalk moet klikken en dat dus niet automatisch gaat en ik bijvoorbeeld alleen in F + enter in hoef te toetsen op naar Facebook te gaan. Iemand een tip?!! En ja, I know. First world problem dit ;).

    EDIT: Ik zie dat wanneer ik mijn Google account eraan koppel het wel werkt. Probleem opgelost.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
  14. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Andere vraag over mijn Mac.

    Ik krijg nog steeds allerlei meldingen van CleanMyMac op mijn computer. Ik heb het programma volledig verwijderd en als ik het probeer te openen is dat dus ook niet mogelijk. Iemand die weet welke bestanden ik nog meer moet verwijderen om die meldingen weg te krijgen? Als ik op 'Clean My Mac' zoek in Finder is er niets te vinden.
     
  15. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    om programma's te verwijderen gebruik ik appcleaner. De app zoekt dan alle bestanden die met het te verwijderen programma te maken hebben op en verwijderd deze ook.
     
  16. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Hoe kun je trouwens het beste je scherm van de MacBook Pro schoonmaken?
    En ik heb al wel een sleeve, maar is zo'n see-thru case ook aan te raden?
     
  17. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Wanneer mijn Macbook Pro dicht is merk ik dat 't aan de voorkant een beetje ongelijk is, alsof het scherm net iets korter is. Is dit normaal? Het is me eerder nooit opgevallen namelijk.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Buitenkant neem ik af met een zachte pluisvrijedoek ik iets vochtig maak.
    Binnenkant gebruik ik TFT-cleaner ( vochtige wegwerpdoekjes ).

    Als ik mijn MBP dicht klap dan sluit deze rond gelijk af.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2014
  19. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Het gaat ook echt maar om een (paar) milimeter. Het is niet zo dat het echt een groot stuk uitsteekt. Weet ook niet of het kwaad kan.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je het scherm 90 graden rechtop zet zijn de openingen links en rechts naast het schanier even groot ??
     

Deel Deze Pagina