1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Dan heeft OF je receiver geen arc kanaal, OF heb je net als ik het verkeerde audiokanaal gekozen op je receiver. Je moet dan het kanaal opzoeken iets van hdmi in arc.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Z-5500 heeft geen HDMI.
     
  3. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    En waarom zou je digitale kabeltje geen pro logic 2 doorgeven?
     
  4. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, groot probleem. Bij onze vereniging zijn we flink aan het verbouwen. Nu zijn we bij het geluidssysteem aanbeland en hier zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. We hebben een (crappy) 5.1 set van Medion (Ja, gratis aangekomen en hij werkt, daar ging het om). Muziek afspelen via Tuner gaat prima, maar zodra wij muziek via de PC afspelen hebben wij twee keuzes:
    - De mode op Dolby PLII zetten, geluid uit 5 speakers maar geen sub
    - De mode op 2.1 zetten, geluid uit 2 speakers maar wel een sub

    De subwoofer is passief en de set staat via een aux-kabel verbonden met de PC. We weten dat aux stereo is, maar is er een manier om het geluid via de volledige 5.1 te laten lopen zoals het wel bij de Tuner gaat? Misschien met een andere kabel o.i.d? Of ligt het aan de geluidskaart van de PC?
    Er zit trouwens geen HDMI op de pc.. :mad:

    Foto's van de Medion set in de spoilers! :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo lang je bron geen 5.1 is, ga je ook geen 5.1 krijgen.
    Je zult het qua muziek dus moeten doen met veredeld stereo, voor zover ik weet. :)
     
  6. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar bij mijn eigen set thuis zet ik de Onkyo gewoon op All Channel Stereo. Uit 5 speakers geluid en bass uit de sub. Bij die Medion zetten we hem op Effect 1, dat is in principe hetzelfde. Allleen wil dat alleen met tuner en niet via aux..
     
  7. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    De HK van mij geeft trouwens bij gewone relatief weinig hoge tonen en heeeeel veeeel bas. Gewoon radio luisteen klinkt juist beetje blikkerig.... Wat dat betreft blijf ik me verbazen. Ik kan natuurlijk elke keer de sub afregelen, maar die zit dan dus weer aan de achterzijde van de sub. Beetje jammer.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb een Logitech z906 en heb net alles doorgetrokken in mijn nieuwe woning en de rear speakers zijn nét te kort. Dus ik zag deze staan, die volgens mij ook gewoon erop werken, maar kan dit of dit ook? Die kabeltjes die erbij zitten stellen weinig voor en zo'n übersetje is het ook weer niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2014
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ja, ik heb op mijn Z-5500 ook andere (juist kortere kabeltjes) aangesloten. Ik moest alleen letten op de dikte van de kabel omdat de gaatjes waar de kabeltjes ingaan echt maar 3 mm dik is ofzo.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ok, mooi. Ik heb deze maar genomen.
     
  11. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Lijkt inderdaad op wat ik heb. Ik heb gewoon een paar meter van de rol geknipt bij de Media Markt.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben op zoek naar een 5.1 home cinema set voor het kijken van films maar vooral gaming. Ik heb nu een tijdje een Astro gaming headset gebruikt maar het is gewoon absoluut niet de home cinema ervaring van een set. En dat is natuurlijk ook logisch, want headphones kunnen nooit echt surround produceren.

    Het mag ook meer dan 5.1 zijn, maar zolang het maar minstens 5.1 is en prima geluid en bass geeft. Ik heb zelf naar de Sony BDV N590 gekeken en die ziet er goed uit, maar wat is er nog meer in de 300-400 prijsklasse wat echt waar voor je geld geeft? Mag trouwens qua prijs ook lager uiteraard, zolang het maar wel iets goeds is.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je al 400 euro uit wilt geven zou ik geen home cinema sets meer overwegen

    dan zit je al in een budget dat je gewoon naar een fatsoenlijke budget versterker kunt kopen. Ibood heeft regelmatig setjes van een Onkyo met JBL (of iets dergelijks) speakers in die prijsklasse toch

    Een fatsoenlijke versterker waar je gewoon al je apparaten op aan kunt sluiten en die gegarandeerd alles ondersteunt, het zal misschien ietsje duurder uitvallen maar je bent wel in 1 keer klaar
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb deze gevonden

    http://www.homecinemacenter.nl/product/178006/onkyo-ht-s3505-zwart.html

    Dat ziet er zeker niet verkeerd uit nee. Ik kan er alleen geen reviews van vinden en dat vind ik altijd jammer. Het gaat op dit moment voor mij nu tussen

    http://www.homecinemacenter.nl/product/178006/onkyo-ht-s3505-zwart.html

    http://hificorner.nl/outlet/beschadigde-verpakking/panasonic-sc-btt590-outlet

    http://www.whathifi.com/review/sony-bdv-n590

    De laatste twee hebben echter iets wat ik eigenlijk niet nodig heb wanneer je een PS3 en straks Xbox One hebt, een Bluray speler dus. Daarvoor hoef ik het niet te doen. Ik denk als ik aan jou zou vragen welke van de drie het meest 'value for money' geeft, dat het dan de Onkyo is he?

    Ik zie dat de Onkyo een downfiring sub heeft. Is dit erg? Ik bedoel vooral ivm onderburen? Ik zit hier met laminaat en volgens mij dreunt dat sowieso al aardig door.

    Op Tweakers raad iemand mij deze aan

    http://tweakers.net/pricewatch/279592/logitech-z906.html

    Hoe mooi geprijsd die Logitech ook is, het is shit dat ik niet weet of Wii U gaat werken ermee en dat is wel een must, want ik speel steeds meer op de Wii U en met aankomende 2015 games gaat dat nog meer worden. Wii u doet echter alleen maar HDMI en geen optical....
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook laminaat + een downfiring sub maar hoor ze beneden niet klagen.

    Onkyo heeft wel een sub zonder eigen versterker.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    En je hebt niets onder de sub staan om de klap zeg maar op te vangen? Ik neem aan dat ie op pootjes staat?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tussen onderkant sub en vloer zit 5cm en de afstand van de speaker zelf tot de vloer is een aantal cm groter.
    Onder mijn subwoofer zitten ook nog eens rubberen pootjes.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand mij op weg helpen? Ik heb weinig verstand van geluid enzo :9

    Ik heb sinds een paar weken een nieuwe TV (Sony Bravia KDL-50W805) en nu wil ik eigenlijk mijn twee Ultima 20 Mk2's op een 'goed' systeem aansluiten. Op dit moment zitten ze namelijk aangesloten op een bijgeleverde Teufel CD-receiver (IP 42 CR) die ik met een 3,5 jack kabeltje verbindt met m'n TV. Werkt goed, ik hoor geluid, maar dit is niet 'hifi' lijk me :+

    Nu zit ik even wat rond te kijken en kwam ik bijvoorbeeld deze Pioneer VSX-528 en deze Sony STR-DH540 tegen. Zou zoiets een goede vervanving zijn van de CD-receiver die ik nu heb? Wordt het geluid dan ook beter? En de Ultima 20 Mk2's die ik heb kan ik er gewoon op aansluiten toch? :+

    Ohja, als iemand voor zo'n 300 euro een beter alternatief heeft; GRAAG!

    Edit: Of de ONKYO TX-NR525 ?
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2014
  19. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja, je Teufel Ultima's kan je aansluiten.

    Heb zelf een voorkeur voor Pioneer, maar dat is persoonlijk. De aangeboden Sony zou ik links laten liggen, ivm wat je krijgt en dat het apparaaat er niet uitziet ;-) geluid zal echt wel goed zijn daarentegen.

    De eerste Onkyo die Mark aangeeft is een erg goede alternatief. Het heeft net iets meer dan de Pioneer. Bijv. 2x HDMI OUT, erg handig als je een beamer of 2e scherm eraan wil koppelen en de Onkyo heeft ook meer HDMI IN.

    Beide receivers hebben ook netwerk mogelijkheden alsook ondersteuning voor airplay en apple producten.

    Neem je keuze op datgene wat je echt gaat gebruiken, of je het belangrijk vind hoe het eruit ziet en vooral wat je eraan wil uitgeven.

    Ja je gaat verschil horen, en je kan al je apparaten erop aansluiten. Heck, bij mij staat mijn receiver altijd aan. Maar de verschillen qua geluid voor jou, zal echt niet schokkend verschillen tussen de Pioneer, onkyo of whatever.

    Succes!
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2014

Deel Deze Pagina