1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 22 okt 2013.

  1. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Probeer al paar avonden in de game te komen maar t wil niet lukken vind t echt een tegenvallet zo jammer, ook het tydsysteem haalt voor mij veel lol weg... Een rpg moet je juist kunnen verkennen en niet moeten rushen on een k klok.. Ga t vanaaf nog 1x proberen en anders stop ik ermee helaas, 1e ff game waar ik niet in kan komen
     
  2. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Nou het spel is in ieder geval binnen (goede ouwe Nedgame) dus ik ga er vanmiddag een start aan maken. Moet nog eerst even wat moderatorstuff doen op een ander forum en uiteraard nog wat aan mijn studie.
     
  3. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Is die klok echt zo erg?
    want dat is voor mij ook het grootste probleem om hem niet te halen..
    De game word sowieso al overal afgezeken.
    Dus ben bang dat ik hem dan toch niet ga halen,,
    Er is mij teveel veranderd helaas..
     
  4. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Zelfde vraag wat moet ik voorstellen va klok. Want ik haat dat?
     
  5. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh ik heb er tot nu toe niet enorm veel last van. Maar zo ver ben ik nog niet. Wel vind ik het inderdaad een nadeel aangezien ik in RPG's graag op mijn gemak exploren.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb het spel vandaag gewonnen via insidegamer. Ik had een fantastisch stukje proza geschreven ;) Maar ik ben er wel blij mee, want ik heb geen geld om het spel te kopen. Ik snap waar de kritiek vandaan komt op dit spel, maar het vechtsysteem vind ik zeer interessant. En het customizen is wel tof denk ik. Hopelijk heb ik de game volgende week binnen.
     
  7. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Tot nu toe vermaak ik mij best wel met het spel. Die klok is nog niet echt storend maar ik vraag mij wel steeds af wat de impact/gevolgen is/zijn als ik te lang een gebied verken....

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
     
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind de klok puur bagger,
    TIs ergens de bedoeling om het spel zo snel mogelijk door te spelen (want de wereld vergaat) waarsch zijn er ook meerdere endings, dus voor de ''goeie'' ending moet je waarsch snel spelen..
    En je kan veel areas niet in tussen X tijden dus je moet dan OF wachten (en tijd verliezen) OF naar andere areas gaan maar tegen de tijd dat je daar net lekker bezig bent moet je dan je missie half afkappen en terugracen...
    Zoiezo is t rondkijken er door erg min, ook de sidequest zijn vrij saai daardoor...

    Enige wat plus is is het combat systeem...
    Was de klok weg... zou t veel oplossen
     
  9. Nelioka

    Nelioka Active Member

    Berichten:
    305
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is maar één ending, omdat deze de trilogie afsluit en SE wil dat iedereen deze hetzelfde beleeft. Tenminste, dat heb ik ergens gelezen. Kan zo zijn dat SE dit later heeft veranderd.
     
  10. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig is er wel nog de Chronostasis EP skill, dat maakt het in ieder geval iets beter. Nog steeds vind ik die klok niet fantastisch, maar het is in ieder geval iets.

    En dit is inderdaad het laatste spel van de Nova Chrystallis series.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Final Fantasy XV heeft toch ook die achtergrond van Nova Crystallis?
     
  12. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was eerst wel zo omdat het spel eerst natuurlijk Versus XIII genoemd werd. Of dat nog steeds het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij niet.
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb het even opgezocht:

     
  14. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben vandaag begonnen met de game. Het vechtsysteem vind ik erg leuk. Echter ben ik maar quests aan het accepteren, maar ik zie niet waar ik heen moet om die quests te voltooien. Dus ik loop maar een beetje als een kip zonder kop rond, en dan is het wel vervelend dat er een klok loopt. Normaal is het niet erg als je lang aan het zoeken bent, maar nu voel je een soort van druk om niet te lang rond te dwalen. Ik heb wel het idee dat dit een hele vermakelijke game is, maar zonder klok was het denk wel beter geweest. Het maken van de schemata's is wel erf tof. Dat hele customizen is iets dat ik graag in een RPG zie.
     
  15. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu denk bijna bij het eind (dag 9, echt nog maar 2 sidequests en 5 last ones) en ik kan met een gerust hard zeggen dat 13 dagen meer dan genoeg is, door hulp van de chronostasis ep ability. Het enige nadeel voor mij blijft wel de time-based mechanics. Oftewel, dat je maar op een bepaald tijdstip het moogle dorp in kan bijvoorbeeld.

    Voor de rest ben ik tot nu toe zeer tevreden. Ja, de Story is bagger maar die was al niet heel goed in XIII en XIII-2, dus ik ben hier gelukkig niet teleurgesteld geraakt. De combat is orgineel en heeft veel positieve punten.

    Misschien wel het meest charmante gedeelte van dit spel zijn de references naar andere final fantasy games of andere media in general. Onderandere een poster van the Slaughterhouse, waar the Warrior of Light die tegen Chaos vecht (Final Fantasy I/Dissidia) en uiteraard ook veel kostuums die gebaseerd zijn op oudere characters (ik heb er al een paar gezien van Faris, FF5 en Locke, FF6). Ook worden er hele leuke references gemaakt naar Fullmetal Alchemist. Waaronder een sorcery shop die The Pilosopher Stone heet, en een Alchemist die de ziel van zijn broertje in een machine heeft gestopt.

    Ik moet nu nog 3 dagen, en dan is het spel voor mij voorbij. Maar tot nu toe geniet ik er heel erg van.
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Mijn broertje wilde het spel ook even proberen. Zijn Xbox staat verticaal en toen viel die om. Spel stuk. Mijn broertje koopt nu het South Park spel voor me, maar Lightning Returns is voorlopig dus even voorbij. South Park is turn-based, waar mijn hart ligt qua RPG's. Ik wacht wel totdat LR een tientje is, want ik denk dat dit wel de minste van de drie is. Ik had pas 3 uur gespeeld, maar de reviews zijn ook veelzeggend.
     
  17. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Oh Gijs, bij Game Mania kon het spel toch gemaakt worden. Dus dan kan ik toch weer spelen :)
     
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Beter man:b:.,
    Ik moet toch zeggen dat het hier aardig stil is voor een nieuwe game;)
     
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ja, het imago van Final Fantasy is aardig aangetast de laatste jaren. Voorheen was het voor mensen een blinde aanschaf, dat is het nu niet meer. Het zijn nog steeds goede games, maar geen instant klassiekers zoals Final Fantasy IX. Ik houd gewoon van JRPG's, en daar zijn er tegenwoordig niet veel meer van. Dus dan kom je automatisch bij Lightning Returns uit in deze periode.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Mooi verwoord.
     

Deel Deze Pagina