Turn based RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door Majin, 22 jul 2003.

1. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    is er al een xbox spel die turn based RPG is?

Laatst bewerkt: 22 jul 2003
  2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    nee.. en waarom maak je een thread als je er een : :confused: smiley bijzet??

zo van: is er al zon kut game waarin ik tog niet geintresseerd ben op de xbox? ;/ agja

3. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die komt er voorlopig ook niet. :'-(

4. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    alsof turnbased zo'n missertje is voor de xbox??
    turnbased is eerlijk gezegt ontwikkelt voor zwakkere systemen die realtime niet aankunnen :eek:, en het verveeld trouwens ook erg snel.. heb een tijdje heroes of might and magic gespeelt (meerdere delen) , maar alsnog, de combat daarzo is egt heel lame (turnbased) dat slaat egt nergens op .. maja

5. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    kweet niet vind final fantasy zo leuk vroeg me ook af of er ook zoiets op de xbox komt

6. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    hmm, in review las ik dat sw:kotor de ff beater overtuigend is.. maja, nog steeds niet het vechtsysteem..

begrijp trouwens niet wat mensen aan final fantasy vonden.. typisch een game waarbij het lijkt alsof het heel wat is, maar het eigenlijk niet is.. bestaat grotendeels uit filmpjes.. vandaar de "mooie" graphs.. en het vechtsysteem zou dan ook turnbased zijn;/ dus trekt de console gewoon geen realtime.. maja

7. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmm, nou eigenlijk is real time vooral voor Amerikanen ontwikkeld en heeft het systeem er verder niks mee te maken. Maar, wat jij wilt.. :+

Turnbased kan je wel veel coolere magicaanvallen doen en komt meer planning bij kijken. Bij real time gaat het meer om het hakken. Aan je laatste reactie te zien waardeer jij dit eerste duidelijk niet en lijkt het me ook het beste hier dan gewoon niet op reageren. Net alsof jou mening voor iedereen geldt.

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sorry hoor, maar dat je Final Fantasy niets vind is natuurlijk je eigen mening en het is je volste recht om dat te vinden, maar noem dan geen dingen die simpelweg niet waar zijn. De FF games bestaan dus niet grotendeels uit filmpjes en zijn niet de reden van de zogenaamde "mooie" graphs zoals jij dat zegt. De graphs in bijv. FFX zijn gewoon heel mooi. En wat betreft het turnbased vechtsysteem, dat is maar net wat je lekkerder spelen vindt. Zelf vind ik turnbased dus veel leuker en tactischer dan realtime.

Als FF fanatic moest ik dit dus toch echt even kwijt. :)

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die graphics zijn toch pre-rendered ofzo zodat het helemaal niet zoveel van het systeem vergt.
    De games zijn wel goed maar ik vind het vechten idd wat saai.
    Op FFVII kwam je elke keer dezelfde vijanden tegen. Ik was wat aan het zoeken en als je ergens ventjes dood doet en je komt er later terug staan ze er opnieuw.. Erg irritant. Beetje pokémon-achtig. Geef mij maar een hele grote rpg met real time combat:)
    (ik zeg niet dat ff slecht is, het verhaal en de sfeer zijn wel heel goed)

10. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    soms als je hele tijd tegen het zelfde poppetje moet vechten is ook saai dat geef ik toe

11. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Rot op met die turn based crap dat moet toch wel full-action kunnen op een 128 bit krachtpatser met harde schijf. Kijk de rede dat spellen zoals FF turnbased waren was om ruimte enzo te besparen, zodat het lange verhaal op de Cartridege/CD paste. Nu moet dat gewoon full-action zoals Sudeki..........:D

12. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    geeft er niemand om turnbased RPG?

13. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geinig dat je nu precies Sudeki noemt die half turnbased is.

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik in ieder geval wel. Sterker nog... hoe meer hoe beter. Dat de gevechten saai kunnen worden na verloop van tijd klopt wel een beetje, maar dat ligt er maar net aan of er gebruik wordt gemaakt van "random encounters". Het feit dat je zomaar in een gevecht terecht kunt komen maakt het wel spannend en je moet tactisch te werk gaan. Het beste zou zijn als er een paar rpg's komen met random encounters en een paar met vijanden die je al ziet rond lopen. Het belangrijkste blijft echter dat ze er moeten komen.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Star Wars Kotor ... maar je kan ook zonder turn based spelen

16. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind Turn Based juist mooi, en zal het denk ik ook vaak gaan gebruiken bij SW: KOTOR, tenzij je van die kut beestje tegen komt die je met 1 slag omver krijgt Maarja, andere denken er anders over :) Ik vond FF juist geweldig.

17. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    wil dat FF op xbox komt :9

18. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FF is ook geweldig ,de beste games ever....
    wat zit iedreen te zeiken over dat turn based gebruikt wordt om ruimte te sparen ofdat de console het niet kan trekken?? omg,noobs!! wtf maakt het nou uit voor het systeem of het turnbased if real time is !!!(mss wel een beetje ja ,maar doe niet achterlijk) En dat het mooi lijkt maar eigenlijk niet is : wat zitten jullie te zeiken? zo lang het mooi is is het goed ,of het nou 2d of 3d is. FF9 bv op psx zag er fantastisch uit ,waarom zou je dan zagen dat "het eigenlijk niet zo is" djeezes ,ik dacht dat we over de "de-xbox-is-krachtig-en-andere-consoles-kunnen-X-niet-trekken" tijdperk waren....

_O_
    @majin : u stole my ava. :cool:

19. Barfly

Barfly Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de duidelijkheid:

SW: KOTOR = The combat will be rules-based and realtime.

Dus niet turn based, maar alleen realtime.

20. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    holy poep wat zit iedereen te zeuren tegen turnbased dat het slecht is omdat de Xbox Real Time aan kan?? WAAR slaat dat nou op?? god wat zijn jullie stom zeg, dus omdat de xbox real time aan kan mag er geen andere gameplay op de xbox uitkomen die voor de liefhebbers ervan leuker is dan realtime?? (oa ik vind turn based leuker dan realtime, voor Final Fantasy)

jezus kan hier verder niets zinnigs over bedenken zo stom vind ik jullie, bah

Deel Deze Pagina