1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 14

Discussie in 'Games' gestart door JeeEm, 17 apr 2013.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb FIFA 14 (360) nu pas sinds kort binnen.. Maar vind het ook een erg matige versie qua gameplay. De content die je krijgt bij FIFA is super, maar op de grasmat is het spel tergend saai! (hoe vaak kun je het aluminium raken per wedstrijd, echt bizar!)

    Echter, en gelukkig ook maar, kun je de single-player gameplay ietwat fine-tunen in het options menu.. Alles versnellen en krachtigere (afstands) schoten doet al wonderen. Tenminste voor mij wel, en zo lijkt het zelfs een beetje op de gameplay van PES. }:]

    Nee, ik was FIFA al jaren zat, nu is het echt over. Pas als EA met iets volledig nieuws komt wil ik het misschien nog eens een kans geven, eerder niet meer. FIFA 14 ook al redelijk veel op de PS4 gespeeld, maar ook dat kan me qua gameplay niet bekoren helaas...
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Fifa 12 was eigenlijk pas de eerste Fifa die ik volop gespeeld heb. De ontwikkeling van FUT heeft mij honderden uren bezig gehouden en ik heb dan ook braaf Fifa 13 en 14 (2x) gekocht. Inmiddels ben ik er toch helemaal op uitgekeken.

    Het spel op het veld evolueert slecht mondjesmaat. Er veranderen zaken als aannames, snelheid, schoten, maar de balans is vaak ver te zoeken (in Fifa 14 is koppen weer OP, in 15 zal dat weer wat anders zijn) en het zijn slechts kleine updates op een goede game. Je krijgt ontzettend veel content bij Fifa in de vorm van carriere (trainer, speler, clubeigenaar), H2H, FUT, friendly seasons, kickoff live, skills training etc etc. Maar ook deze content begint saai te worden na 3 Fifa's.

    Enige nadeel: Ik zit mijzelf keihard voor te liegen als ik nu zeg Fifa 15 niet te kopen. Zo rond Augustus/September heb ik allang weer de kriebels voor de volgende kleine updates. Ik zou de game alleen al kopen omdat één van mijn favoriete spelers (Lewandowski) nu bij FC Bayern speelt. Het leven van een Fifa-speler gaat niet altijd over rozen :'-(.
     
  3. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal eens met Ypuh. Fifa is een spel dat ik sinds 2003 zelfs al koop. Een jaarlijkse uitgave waar ik nooit over twijfel, alleen begint het steeds meer en meer te vervelen.

    Alleen soms een wat potjes tegen een maat, of mn broer kan me nog boeien, maar verder niet echt. En dan merk ik aan mezelf dat alle negatieve kanten ook erg gaan opvallen en heb ik er helemaal geen zin meer in.

    Echter ben ik niet van shooter games, dus Sport en adventure games en dat houdt het voor mij alweer op:'-(
     
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    FIFA 14 World Cup.. twee potjes gespeeld. (LB) + (Y) balletjes zijn héél lastig, tegenstander scoort alleen maar kopgoals en het spel gaat veel sneller.

    Twee rare dingen:

    Tackle met het hoofd (nee geen penalty :lol:):
    https://vine.co/v/Mejtw7JLxEz

    Dezelfde bug met vrije trappen die er altijd ingaat als je hem om de muur krult:
    https://vine.co/v/MejixI3IiQE

    :'-(
     
  5. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Is FIFA 14 World Cup gold membership only?
     
  6. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Jup
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Alle demo's zijn altijd de eerste week (?) alleen voor Gold members.
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Yep.
     
  9. x ZatoX x

    x ZatoX x Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig.

    Zelf heb ik de demo nog niet geprobeerd.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2014
  10. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Demo speelt leuk.goede sfeer ook

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
     
  11. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Zo, dit spel ga ik in ieder geval niet kopen.

    Ik vind het alleen sneller lopen dan FIFA14, maar er zitten nog steeds ontzettend veel bugs in. Daarnaast vind ik er erg weinig veranderd.

    Nu drie potjes gespeeld: twee blessures en twee overduidelijke niet-gegeven penalties. Daarnaast één penalty tegen gekregen vanwege een domme actie door de AI-verdediger die een gare animatie inzet. En nog twee vrije trappen gescoord met Hulk. Puur hetzelde trucje uit FIFA14: gewoon om de muur heen krullen met een harde vrije trap = goal. In totaal 3 goals tegen gekregen, 3 kopballen.

    En mooi ook dat ze aan zulke dingen totaal niet werken, maar wel werken aan een nieuwe animatie voor de panenka en dat de keeper nu kan 'dansen' terwijl de penalty genomen wordt. Cruciale veranderingen! 8)
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Was er sowieso iemand van plan om 50-60 euro neer te leggen voor een 'evenement-game', dat eigenlijk alleen leuk is rond dat WK!? Uiteindelijk wil je toch gewoon lekker met 'careers' en transfers en clubs enzo klooien...

    Dit hadden ze lekker voor 8 euro als DLC moeten aanbieden, voor FIFA14. En zelfs dan was het nog maar de vraag geweest of ik het gekocht zou hebben.
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Als het een DLC was van €30,- voor de Xbox One had ik hem ook gekocht! Voor de prijs van slechts 20 biertjes, kun je dan toch weer wat leuke avondjes beleven in de aanloop van het WK en op de dagen dat er geen wedstrijden zijn. Zeer voordelig!

    Het zou me leuk lijken om 'iets anders' te spelen binnen Fifa tijdens het WK. Maar de game is enkel voor 'last gen' en 'gewoon' voor de volle retail prijs. Geen keus dus :b:.
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het is niet mogelijk een spel als DLC aan te bieden als basiselementen van het spel compleet verschillen van het originele spel. Zoals bij FWC: het hele menu is anders, andere tussenfilmpjes bij wedstrijden, wat andere animaties, etc. Dat is niet mogelijk binnen een DLC, hoorde ik.
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ah, dat verklaart een hoop inderdaad. Ze hebben precies zoveel aanpassingen gedaan dat het niet in een DLC kan, maar die updates lijken mij te klein om alsnog de volle retailprijs te vragen. Ik dacht dat het eigenlijk gewoon Fifa min FUT was en dat je daarvoor een WK spelmodus terug krijgt.

    Hoe dan ook, de goede dingen zullen waarschijnlijk wel speelbaar zijn in 15. Zien we dan wel weer :).
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ben inmiddels sinds donderdag ofzo de PS4 versie van FIFA14 aan het spelen, en het bevalt op zich prima. Ook stukken beter dan de PS3 demo, en de PC versie, van FIFA14. Speelt gewoon stukken soepeler en minder frustrerend.

    Wel vind ik lange afstandsschoten nu erg moeilijk. In FIFA13 lukte me dat wel aardig, even met Honda van 35+ meter een bal in de kruizing jassen, maar hier zijn het vaak maar matige schotjes.

    Paar kleine ergernissen, zoals een Xavi die in mijn career opeens besluit om gratis de deur uit te wandelen aan het einde van zijn contract, of dat opeens mijn custom-opstelling zomaar 'zoek' is, maar afgezien daarvan eigenlijk een grote meevaller, na de teleurstellende demo en PC-versie. Uiteraard wel ongelooflijk kut dat er een aantal zaken uit die game zijn gesloopt, zoals creation-mode en tournaments etc etc.

    Daarnaast is het hele transfer-systeem compleet verneukt, qua zoek-opdrachten en resultaten enzo.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2014
  17. bt2

    bt2 New Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 14 de beste uit de Fifa reeks. Zoveel kleine dingen in de gameplay spelen nu mee. Zoals hoe je voor de bal staat, hoeveel ruimte je hebt etc. De world cup franchise vind ik elke keer weer een aanfluiting. Prima als je het koopt, maar inderdaad 40 euro neerleggen voor iets wat exact dezelfde gameplay heeft. Nee bedankt, dan wacht ik liever tot 15!
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Welke versie van FIFA14 speel je? Next-gen of 360/ps3/pc?
     
  19. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Iemand een idee waarom ik bij de next-gen versie van fifa 14 niet de wintertransfers heb als ik carriere start? En wel bij gewoon oefenwedstrijden?

    edit nvm.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
  20. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Vandaag voor het eerst in mijn carrière (:+) 1000/1000 gehaald met Fifa. Er zaten er een paar tussen die zoveel tijd kostte. 8)
     

Deel Deze Pagina