1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    HOLY SHIT GUYS.
    Deze twee EP's zijn al beter dan de afgelopen drie seizoenen bij elkaar. _O_

    JEZUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS. /Recka style.
    Ik zat al te wachten op iets. Hoe verder we gingen tijdens de wedding hoe meer ik Joffrey zo snel mogelijk dood wou hebben. Nooit verwacht dat het nu al ging gebeuren. Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.

    Overigens, waar komt die vrouw bij Stannis vandaan? Is zijn vrouw, maar kan me haar niet echt herinneren. Die vuurman leeft ook nog toch?
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
  2. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Stannis' vrouw (Selyse) was vorig seizoen in -volgens mij- slechts één episode, dat was die scène met de baby's (Stannis ongeboren kinderen) op sterk water. Ze is een beetje, uh, 'apart'. En volgens mij was ze ook in de allereerste scène met Stannis in seizoen 2, toen ze die beelden van de zeven goden verbrandden op het strand. Ze hebben haar verder nooit echt laten zien, wat ik wel een beetje vreemd vind. Het is denk echt zo'n personage die niet belangrijk genoeg is voor het verhaal om veel tijd aan te besteden, maar die ze toch eigenlijk wel in de serie moeten hebben voor bepaalde doeleinden. En daardoor komt ze 'plotseling' weer naar voren zo af en toe. Maar de serie heeft dat probleem wel vaker met de wat minder belangrijke personages.

    En 'die vuurman'? Bedoel je Beric Dondarrion of Thoros of Myr van de Brotherhood without Banners (respectievelijk hun leider en de priester)? Na Arya's 'ontsnapping' (vond dat stukje best belachelijk, hoe Arya opeens zo makkelijk wist weg te komen en dat de Hound zo'n tien meter naast hun grot haar op stond te wachten...) hebben we ze niet meer gezien of van ze gehoord, dus voor zover wij weten leven ze nog.
     
  3. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    MAJOR SPOILER

    [​IMG]

    :emo:
     
  4. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Oh ja, vroeg mij dit nog af;

    Oberyn refereerde nog een aantal keer naar zijn broer (en zus toch ook? Die mishandeld was oid) Gaat dat ook nog een rol spelen, en is dit al eerder naar voren gekomen in GoT?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Haha okay, thanks! Ze deed me denken aan Lysa Arryn dus was helemaal in de war. :+

    En Dondarrion inderdaad. Het is gewoon vaak te groot, dus de personages met wat minder screen tijd vergeet ik al snel. Helemaal als alle namen op elkaar lijken. :lol:
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ook die verhaal lijn van Bolton. Moest ook even wiki van GoT er weer bij halen wie het nou precies was en wat er gebeurde in seizoen 3.
     
  7. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Heeft iemand een website waar je nederlandse subs kan downloaden voor nieuwe eps van GoT?
     
  8. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
  9. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja ga hem nu ook maar kijken met Engelse subs. Vind Nederlands fijner dan hoef ik me niet zo heel erg te concentreren, raak snel afgeleid :+
     
  10. SamuraiPizzaDog

    SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

    Berichten:
    501
    Leuk Bevonden:
    1
    is ie echt de pijp uit of ligt ie volgende ep in een ziekenhuis bed? Misschien een erge domme vraag maar kan het gewoon niet geloven
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk, die oma tyrell en littlefinger hebben iets samen gedaan. In de vorige aflevering zocht die oma een ketting, ze had 4-5 dienstmeisjes die gingen zoeken naar de beste/mooiste ketting in king's landing. Aan het einde van de aflevering "krijgt" Sansa een ketting met 7 paarse kristallen (plaatje).

    Tijdens aflevering 2, tijdens het buffet, komt die oma naar Sansa en raakt haar haren aan rond de nek en geeft een speech hoe je niet iemand moet dood maken op een bruiloft. Als je op dat moment de aflevering op pauze zet zie je dat er een crystal mist (plaatje).

    Daarna, vlak voordat Joffrey uit de beker drinkt en dood gaat, zie je die oma in beeld. Ik denk dat die kristallen giftig zijn en oplossen in vloeistof. Margery is nu koningin en ze kan nu trouwen met iemand die ze zelf wil.

    morsdood

    Martell’s sister Elia was married to Prince Rhaegar Targaryen before King Robert Baratheon’s rebellion, when all the Targaryens (besides Daenerys and her brother Viserys) were murdered.

    Oberyn reveals that he’s still angry that the Lannisters’ attack dog Gregor Clegane killed his sister Elia and her children, adding, "Tell your father I'm here, and tell him the Lannisters aren't the only ones who pay their debts.”

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Soooodeknetters wat een aflevering! _O_ Nog beter dan de eerste, heerlijk.

    Het liedje op het einde was ook zó toepasselijk.
     
  13. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Holy sheisz!!!! Sick!
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat gifje is ook echt epic. :lol:

    Loras Tyrell die voor het eerst in de serie eens wat tofs doet. 8) Niiiice!
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Moet de EP nog zien, maar kon het niet laten na mijn vorige post alles na te lezen. Bevrijdingsdag komt vroeg dit jaar. :+
     
  16. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De mensen die dit "raden" hebben de boeken gelezen...
     
  18. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Volgensmij wordt het broertje van Joffrey nu koning, maar het is gebruikelijk dat hij met Margaery trouwt.
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Hahahahahahaha!

    Hele leuke en satisfying episode ;-)
     
  20. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    De benaming voor de situatie:
    the purple wedding ivm de kleur van Joff toen ie dood ging en de kleur van de stenen in de boeken, hier zijn ze meer blauw. Vandaar mijn post met de steen eerder.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2014

Deel Deze Pagina