1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ze hadden eigenlijk z'n broer uitgenodigd , het was niet bepaald de bedoeling of verwachting dat hij Oberyn in zijn plaats zou sturen :+

    maar je kan de vertegenwoordiger van huis Martell natuurlijk ook niet meer weigeren als hij al op de stoep staat , ook al is het de verkeerder broer
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach heb soms ook wel eens GoT wiki nodig. Even om me geheugen op te frissen wie nou wie is etc.
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    wat een heerlijke afleveringen (gister 1 en 2 gekeken) _O_ Veeel info, elke dialoog heeft inhoud.
     
  4. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vond het niet zo eigenlijk, maar matig. Ik ben dan misschien een purist, maar dit stuk was zoveel beter in het boek. Terwijl de 'Red Wedding' ook in de serie geniaal was.
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Theorie over S04E02

    Aan het gezicht van Joffrey te zien heeft ie zich niet "gewoon verslikt" maar zat er iets in de wijn. aangezien hij vaker met wijn gezien is, lijkt het me niet dat het een allergische reactie was. Mijn eerste gedachte was dus moord, maar wie heeft Joffrey vergiftigd.

    Welke machtige personen in Kings landing hebben er allemaal baat bij om Joffrey om te leggen:

    Tyrion is te slim om zijn neefje te vergiftigen, en hem persoonlijk het gif te geven, dus die schrijf ik af.

    Littlefinger is een machtig man, maar was niet in beeld de hele aflevering, dus dat zal hem ook niet zijn.

    Varys zou mogelijk zijn, eerder in de serie zei iemand dat "gif een wapen voor vrouwen en eunuchs was", maar het motief ontbreekt.

    Olenna Tyrell: zou kunnen, Olenna was in de buurt en heeft een motief; ze wil margeary niet met hem laten trouwen, maar ik verwacht niet dat ze alleen dit heeft gedaan.

    Ser Dontos: te stom om zo'n aanslag te plegen, maar was wel "toevallig" in de buurt om Sansa te redden; misschien zijn er meerdere mensen betrokken? Olenna wou ook graag dat Sansa naar Highgarden komt, misschien een samenwerking tussen Olenna en Dontos?

    maar waarom zou Olenna Dontos, de hofnar van KL, vertrouwen?
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik vind dit ook wel een leuke. En nee, ik heb de boeken niet gelezen en denk ook niet dat het voorkomt uit de boeken:

    I think Granny's angle is Cersi's marrige. Then as Cersi is regent and re-marries, Loras becomes the king.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Het lijkt mij dat die oma het heeft gedaan?
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat klopt volgens mij niet

    De troon gaat over in de mannelijke baratheon lijn.

    Dus joffrey dood = Tommen koning.

    Cersei weer regent want Tommen is nog minderjarig.

    Maar Loras zal nooit koning worden, alleen maar echtegenoot van de regent. De troonopvolging loopt nog altijd via Tommen dan omdat hij de mannelijke baratheon erfgenaam is.

    Wat dat betreft was Margary en Joffrey laten trouwen beter geweest want een zoon van hen had wel voorrang gehad boven tommen.

    En dan zat Oma's achterkleinkind dus gewoon op de troon.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Waar is eigenlijk die bastaard van Baratheon? Hij was toen ontsnapt bij Stannis. Maar verder niet meer gezien.
     
  10. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Het lijkt mij dat Margaery met Tommen zal trouwen, ze trouwen namelijk uit een tactisch oogpunt en dat zal door de dood van Joffrey niet veranderen.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb een heel stuk van seizoen 3 nog terug gezien voordat 4 begon en weet vrij zeker dat hij na die scene die jij bedoelt niet meer in beeld is geweest.

    Dus weten we even niet
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2014
  12. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Was hij ontsnapt? Ik kan me alleen nog die scene met de bloedzuigers herinneren.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ser Davos had hem vrij gelaten en hem in een roeibootje het water op gestuurd, daarna hebben we hem niet meer gezien
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Over wie hebben jullie het? :+



    Die scene met Bran was trouwens wel gaaf. Die ga ik nog een keer kijken want daar zit wel veel info in.
    Alleen hopelijk schieten zij (fysiek) een keer op want daar zit echt 0,0 progress is (behalve dan wat visioenen).
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar aangezien de zus van Oberyn was vermoord, zou de broer van Oberyn (en dus ook de broer van die vermoordde Ella) toch ook onwijs pissig moeten zijn en zinnen op wraak? Ik had gewoon die complete familie niet uitgenodigd want komen alleen maar problemen van
     
  16. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Machtig begin van het seizoen _O_
    Keek het altijd al maar was minder fanboy dan de meeste, heb nu het bepaalde stukje van gisteren meerdere keren teruggekeken!


    Dit was het eerste interessante stukje met Bran sinds seizoen 1 :+
     
  17. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Over Gendry, de bastaard van Robbert Baratheon, die met Arya op pad was.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja toen jullie dat roeibootje noemde had ik het al door.
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Myrcella zit in Dorne he, hun niet uitnodigen is dan een beetje vreemd :b:
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Wauw, denk je even spoilers mee te lezen. Krijg je die major kant-en-klare theorieën. Wat is up mennnn.

    Dik einde. Kon niet snel genoeg gebeuren.

    [​IMG]

    I lol'd
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2014

Deel Deze Pagina