Slippen met koppelen komt omdat je met controller koppelt met een knop. Normaal, met een pedaal, koppel je vloeiend waardoor je de motor ook vloeiend zijn power op de wielen laat komen. Met een knop is het bam, koppeling in, schakelen en bam koppeling er af waardoor je in een klap alle power op je wielen knalt. Je zou kunnen experimenteren met terug schakelen terwijl je remt. Zo blokkeer je een beetje de power op de wielen met je remmen, maar is wel beetje lastig multitask werk.
Een ander ding wat gebeurt bij terug schakelen is dat als je gas los hebt de auto ook nog eens in een klap op de motor af remt. Een motor wil liever stil staan dan uit zich zelf bewegen natuurlijk. Hoe lager de versnelling, hoe agressiever de motor afremt. Zet hem maar eens in zijn 1 en zie hem spinnen alsof je de handrem aantrekt. Soms hou ik het gas er heel kort even licht op om minder extreem op de motor af te remmen. Gecombineerd met schakelen tijdens het remmen kan je wat stabiliteit winnen, maar dat is wel echt trainen wat timing betreft.
Laatst bewerkt: 15 apr 2014