1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox one WIFI VS LAN ISSUE

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mrcrown, 17 apr 2014.

  1. mrcrown

    mrcrown Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb het volgende issue, als ik mijn Xbox 1 connect met wifi
    dan is me download speed van rond de 18 MB ( heb een 20 MB pakket)
    Alleen wat ik ook doe ik krijg de NAT niet op open, vaak doe ik de test
    staat er dat hij open is, start ik de game (bf4) en merk meteen dat ik lag heb.
    Ga ik weer terug naar me netwerk instellingen dan is de NAT weer veranderd naar strict.

    Sluit ik de Xbox 1 aan via lan dan heb ik geen problemen met me NAT, die
    blijft gewoon op open. Maar als ik dan de verbindingstest doe is de download
    speed steeds rond 4 a 5 MB. Volgens mij moet dit veel hoger zijn.
    Net zoveel als wat hij bij de WIFI verbinding aangaf.

    Nog meer mensen met dit probleem, of weet iemand wat de beste oplossing hier voor is?

    Groeten, Marvin
     
  2. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 17 apr 2014
  3. mrcrown

    mrcrown Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, deze stappen had ik al door genomen. In begin was ik ook blij
    omdat ik na deze stappen me wifi verbinding op open zag. Maar toen
    ik BF ging spelen merkte ik al dat het gef*kt was, ging ik weer bij me instellingen kijken en bleek dat de NAT weer op strict was gesprongen.

    Heb 3 keer gedaan wat er in de stappenplan verteld word met 3 keer dezelfde uitkomst, heel effe op open daarna weer op strict.
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    NAT heeft trouwens niks te maken met lag. Battlefield 4 op de Xbox One heeft sowieso last van lag, dus wen er maar vast aan.

    Met andere woorden, met Strict/Moderate NAT moet je gewoon online kunnen spelen.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja en Nee, strict of moderate NAT kan wel voor extra latency zorgen

    maar in het geval van BF4 zal het inderdaad nooit de hoofdoorzaak zijn :+

    helaas is dat gewoon online vaak nog een drama qua lag en rubberbanding
     
  6. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Je NAT hoeft inderdaad niet open te zijn om online goed te kunnen spelen. Als dit al lag zal geven zal dit zo weinig zijn dat je het niet merkt.

    NAT heeft te maken met het joinen van friends, het praten, party's joinen en vooral mensen die jou willen joinen. Als je poorten dicht staan en je NAT dus op strict betekend dit dat je modem of router dicht getimmerd staat. Jij kan dan via je WAN wel naar buiten maar vrijwel niemand kan er in. Als je bepaalde poorten openzet ( worden bij Microsoft aangegeven ) kan dit dus wel.

    Als je Router/modem de instellingen niet onthoud kan dit komen door een stroom storing, of het niet goed opslaan van de instellingen. Is dit niet zo is je router / modem gewoon niet goed want qua instellingen hoort hij alles te onthouden.
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb het ook nooit goed aan de praat gekregen met KPN en de Experiabox. Dat was gewoon drama.

    Nu met Ziggo (En een extra router) werkt het echt prima en heb tot nu toe altijd NAT Open gehad.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mijn NAT staat ook op Strict op de Xbox One. Op de 360 was die gewoon open.
    Heb er alles aan gedaan om het te fixen (zelfs me internet bijna gesloopt daardoor) maar krijg het niet van Strict af. Maar heb eigenlijk nergens last van. Joinen van friends etc gaat ook gewoon goed net als party's. En iedereen kan mij ook gewoon joinen.
     
  9. mrcrown

    mrcrown Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt je kan wel gamen, alleen vind je maar een paar servers die je kan joinen.
    Als hij op open staat krijg ik een waslijst van servers, staat ie op strict dan krijg ik vaak maar een handje vol te zien.

    Maar dan nog blijft het een vaag verhaal dat ik met wifi rond de 18 mb binnen haal en via Lan rond de 5 mb.


    Ben me er ook van bewust dat je wat vaker last zal krijgen met bf kwa lag, totdat de Xbox hier uitgebracht zal worden. Die Xperia boxen werken ook voor geen meter, daar was ik al snel achter. Als je naar alle NAT problemen leest in Nederland valt het op dat het vaak over DSL lijnen gaat, via de kabel
    bij UPC of Ziggo zijn er bijna geen NAT problemen.
     
  10. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    bij mijzelf en al mijn vrienden lukte het altijd als ik de stappen van www.portforward.com doorliep.

    Als dit ook niet lukt, dan zou ik even op tweakers wat gaan posten.
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Experiaboxen zijn sowieso drama. Echt een hekel aan die dingen. Heb zelf ook Ziggo maar zit rechtstreeks op het modem ( geen router er tussen ) werkt perfect. Full speed ook. Enige wat ik ertussen heb hangen is een Switch. ( Mijn modem is een modem / wireless router in 1 )

    Ik ken de Xbox One niet qua settings. Wel zou je je Xbox een Static IP kunnen geven. En op dit IP je poorten open zetten. Wil nog wel is helpen. Op deze manier krijgt je Xbox altijd hetzelfde IP adres en veranderd daar niets meer aan. Wil je hier best mee helpen als je wilt.

    Check je kabel bro. En je router. Hoe oud is die? Als je een bijvoorbeeld een verbinding van 100mbit kan uitzenden maar je router kan maar 50mbit verwerken verlies je heel veel snelheid. Hadden we bij een klant ook. 1gbit snelheid met switches van 100mbit.... Tsjah dan krijg je uiteindelijk ook maar 100mbit binnen en niet de gigabit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2014
  12. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    Ff in je router zoeken of je ergens."TEREDO" open/aan kan zetten, dit was bij mij hrt probleem..
     

Deel Deze Pagina