1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Agreed, al is infamous een sandbox game.
     
  2. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Ik vond killzone persoonlijk grafisch helemaal niet zo mooi. De multiplayer vond ik zelfs ronduit lelijk vergeleken met bijvoorbeeld battlefield 4 of assasin´s creed: black flag.
     
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    :confused:
    Killzone heeft helaas weinig 'groene levels', waardoor het altijd kill en weinig indrukwekkend lijkt, maar Killzone ziet er echt wel top uit hoor.
     
  4. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beide consoles nu, de ps4 had ik als eerste gekocht, maar weinig boeide mij er op. Nu ik de xbox one heb met Forza 5 ervaar ik er veel meer plezier mee. Dat komt natuurlijk omdat Forza mij meer aanspreekt. Forza doet nergens voor onder. Uiteindelijk gewoon kiezen voor de console met de spellen die jou aanspreken. Het verschil in grafische kwaliteit merk je alleen als ze tegelijk, naast elkaar, hetzelfde afspelen. Niet zo schokkend dus.
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat je het verschil alleen kunt zien tussen multiplatvorm titels. Anders is het toch altijd appels met peren vergelijken.
     
  6. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk inderdaad dat multiplatform ontwikkeling het probleem is. Als een ontwikkelaar puur op het platform Xbox of Ps4 ontwikkeld krijg je een uitstekend product. Mits het product natuurlijk goed is. Forza 5 draait hoge resolutie 60 fps.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ryse

    [​IMG]

    Second Son
    [​IMG]

    Second Son is toch echt wel een behoorlijk stuk mooier en ook nog eens een (saaie) open world game.
     
  8. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Het antwoord staat bij je afbeeldingen. Ryse 264kb en second son 1726kb. Maar net hoe je de foto neerzet. Maar second son vind ik ook een mooi en leuk spel. Ryse blijkt niet echt een uitblinker te zijn. Maar ongeacht hebben beiden consoles de potentie om iets moois neer te zetten. Ik moet ook geen vergelijking maken tussen tombraider op mijn pc of een console, dat ziet er op de pc gewoon beter uit.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ryse is echt een van de mooiste games die ik gezien heb. Vooral hele goede *motion blur waardoor de game er super uitziet in beweging. Daarnaast zijn alle gezichten ook geweldig. Infamous is ook een pareltje. Vooral de kleuren.
    Killzone is ook nice. Maar niet zo mooi als die andere twee imo. Belichting is wel goed gedaan.

    * [​IMG]
     
  10. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ryse graag spelen, maar een speelduur van 6 uur volgens ign vind ik te kort voor volprijs. Dan liever 2de hands of als budget titel. Maar grafisch ziet het er goed uit.
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja het is verder niet een boeiende game idd. Zal gewoon wachten. Zal heus wel een keer bij Games for Gold verschijnen die game.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik heb dit stuk gezien bij een vriend en het was gewoon prachtig. Totaal niet zoals die screenshot, dat kan ik je wel zeggen. :)

    Als je echt voor één console gaat, dan komt het uiteindelijk gewoon neer op de games. Tenzij je echt extreem kritisch bent over controllers etc. Als ik maar één console kon kopen, zou het de Xbox One worden omdat ik een nieuwe Halo echt niet wil missen. Omdat ik een Forza Horizon 2 heel erg zie zitten en de racers can PS nooit wat aan heb gevonden. Een nieuwe Gears of War zou ik ook niet willen missen. Quantum Break ben ik heel erg benieuwd naar en Titanfall wil ik ook erg graag gaan spelen.

    Ik zou dan echter wel Naughty Dog's games missen en de andere nieuwe IP's waar Sony mee zal komen. Gelukkig....heb ik de mogelijkheid uiteindelijk om beide te halen en zal dat ook zeer zeker doen. Ik wil namelijk Stoute Hond's games niet missen. :D Ik heb vrienden die altijd alleen maar een Xbox en Xbox 360 in huis hebben gehad en dus nooit een Uncharted of TLOU gespeeld hebben. Ik zeg hen dat ze nogal wat gemist hebben, maar zij vinden van niet. Hebben zich prima gered met 360.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ryse ziet er wel prachtig uit hoor Kevf, ik zou het je graag laten zien... maar ik heb de game verkocht :+

    Een nietszeggend nieuwtje:

    http://www.dualshockers.com/2014/04...-bleeding-edge-rendering-techniques-and-more/
     
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Gister langs saturn gegaan. Waar de Xbox One ook gewoon te koop is. Even gevraagd of ik beide controllers even mocht vergelijken. Xbox zoals verwacht oud en vertrouwd. Qua looks wat veranderd maar dat was het ook. Vrijwel hetzelfde als de 360 controller.

    PS4 controller toch veel veranderd! Nu ook gewoon triggers wat verder uit elkaar. De Dumbsticks wat verder uit elkaar en lag gewoon super in de hand.

    Zoals ik het nu zie word het denk ik de PS4. Controller is goed, 100 euro goedkoper ( Kinect hoeft van mij niet perce ) Al stuk meer van verkocht geeft saturn ook aan en het lijkt me leuk keer andere exclusives te proberen. Infamous bijvoorbeeld lijkt me awesome.

    Wel zat de controller wennen zijn maar denk niet dat dit lang zal duren.
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Moet wel zeggen dat de PS4 controllers beter afgewerkt zijn. Ik heb 2 PS4 controller en 2 X1 controllers en beide X1 controllers hebben naden die niet op elkaar aansluiten. Zeker een millimeter speling wat je ook nog eens goed voelt. PS4 controllers zijn echt naadloos.
     
  16. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    De ps4 is helemaal niet goedkoper, je krijgt gewoon minder. Als je een gelijkwaardig pakket voor een ps4 samenstelt ben je 520 euro kwijt. Ik kocht de Xbox One via amazon, titanfall editie voor 460 euro.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je krijgt idd een game en een camera erbij. De vraag is alleen of je die ook wilt hebben. Is dit niet het geval dan is de PS4 goedkoper. Los daarvan is het bij de PS4 mogelijk om voor €400 een console te hebben.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind de PS4 controller juist helemaal niet zo goed afgewerkt voelen. Er zitten geen scherpe randen aan misschien maar de triggers en buttons piepen en kraken en voelen nog steeds sponzig. Het geheel is qua design erg goed maar de bouw voelt niet echt direct of solide
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Met afgewerkt doelde ik puur op de naden. Voor het andere moet ik je gelijk geven. Ik moet vrijwel iedere dag nog de R1 knop verwijderen en schoonmaken.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Bij mij is de R1 ook de meest problematische , maar dat komt denk ik omdat we allebei wel veel BF4 spelen/gespeeld hebben en non stop spotten een beetje zwaar is voor die button :+

    Maar al met al mag er van mij wel een stevigere, degelijkere limited edition controller uitkomen ofzo. Eentje die echt nauwkeurig en solide voelt en niet alleen maar lekker in de hand ligt
     

Deel Deze Pagina