RE. Stelling PS 2 Daar verziek je Xbox mee!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tha Divinity, 24 jul 2003.

  1. William

    William -

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    1
    Nogmaals, je kunt 't de consument niet verwijten dat hij 't verschil niet ziet tussen een PS2 en een onderbenutte Xbox.

    Naar mijn mening doet Microsoft zelf te weinig om 't verschil te benadrukken. Er is potentieel niets wat Microsoft tegenhoudt goede ondersteuning voor force-feedback, dansmatten + -spellen, spraakherkenning, internet clans, spraakherkenning, etc. te introduceren met hun eigen ontwikkelaars.
    (Merk op dat 't niet Microsoft's ontwikkelaars maar Ubisoft of Vivendi is dat 't eerste met spraakherkenning komt).

    In plaats daarvan probeert MS met tal van ontwikkelaars beter te doen wat EA en SEGA al jaren beter doen: ook een eigen voetball / football / baseball / basketball / golf / wrestling game ontwikkelen. Gezien de reviews van bv. NFL Fever hoeft de consument daar niet blij van te worden.

    So, blame Microsoft, en niet de consument die in de winkel weinig verschil ziet.
     
  2. Cyhwuhx

    Cyhwuhx .

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    .::: Zal ik dan maar een duit in het zakje doen door te vertellen dat er van de week een klant zijn Xbox kwam inruilen voor een PS2? Hoofdreden; de Xbox had zijn games niet.

    Ik merk het vaker dat het mensen geen reet boeit welke console de hoogste specificaties heeft, het gaat hen meestal om;

    a) de spellen
    b) de omgeving

    En beiden hangen nog samen ook. Mensen zitten niet van "Oh HALO 2 komt op Xbox! Die ga ik dan kopen!" Integendeel, ze spelen bij een kennis/vriend/etc komen in aanraking met een console daar en denken vervolgens "Dat wil ik ook hebben". Tien tegen een dat ze dan meestal een PS2 controller vast hebben gehouden.
    Bij kinderen is er verder nog de tendens dezelfde console te nemen als vriend/neefje/buurjongen/etc omdat er dan spellen kunnen worden uitgewisseld.
    Ook niet te vergeten is het kopieren iets waar ik zaterdag weer achter kwam toen iemand bij het kopen van een PS2 vroeg hoeveel schroefjes er aan de onderkant zaten voor het ombouwen. Het is een fout streepje voor, maar iedereen kan zich nog wel (al dan niet uit eigen ervaring) het PSX tijdperk herrinneren.

    Xbox heeft verder gewoon een gelimiteerd aanbod spellen niet in kwantiteit maar eerder in variatie. "dat komt wel goed" hoor ik mensen zeggen, maar dat werd ook gezegd ten tijde van de Nintendo 64 en Nintendo's vermeede 'kiddy' uitstraling. Wat fans willen en werkelijkheid is wordt vaak nogal eens vergeten.

    Verder is de gehele stelling gewoon belachelijk. Zullen we de oudere broer ook maar wegdoen? Die heeft al veel meer aandacht gekregen dan ik en ik ben gewoon net iets meer bij de tijd.
    MS wist zelf dondersgoed waar het aan begon toen het de Xbox lanceerde, nu schreeuwen dat de weg naar de top te moeilijk is, is neit alleen zwak het is ook nog verdomd kinderachtig. Godzijdank dat je dit soort opmerkingen niet van MS zelf hoort.
     

Deel Deze Pagina