De standaard manier van blocken in 2D games is back, een block knop om "anders" te zijn is geen reden om MKX alsnog een block knop te laten hebben.
Back to block heeft enkele voordelen tegenover een block knop.
-Je kan sneller blocken
-je houd je vingers vrij om alle andere knoppen tijdens het blocken nog te gebruiken
-Er komt een nieuwe mixup, niet meer aleen hoog of laag, maar 0ook links en rechts.
-Het promoot meer een stijl waarbij je let op afstand.
In 3D vchtgames heb je vaak al genoeg mixups waarbij een link en rechts mixup absoluut niet van belang is, en met die reden ook back to block niet nodig is.Tekken is in dit aspect de uitzondering.
MK9 ziet er overigens goed uit zolang ze hun maskers maar ophouden xD De game is overigens alweer een paar jaar oud en de keuze die NRS heeft gemaakt om een "realistische look" neer te zetten komt niet door de jaren heen.
Als de game een meer gestylized stijl had kwam het beter tot z'n recht wanneer je enkele jaren erna terug kijkt. Overigens ook geen fan van fatalaties wanneer alles realistisch wordt.
Graag zie ik ook rennen in MKX in de vorm van dashen waarbij je gaat rennen als je naar voren gedrukt houd, zoals King of Fighters, BlazBlue, Guilty Gear etc
In MK is bewegen behoorlijk belangrijk, rennen zal alleen maar meer tot z'n recht komen. Weg met breakers en meer uniek "normale" knoppen. Iedereen heeft dezelfde luncht en grond knoppen afgezien van de specials.
Het was gewoon copy paste.
Laatst bewerkt: 6 jun 2014