1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nu doe je met name UC2 echt te kort.

    Het was geen open world maar het was ook niet extreem statisch of lineair. En in de wel echt lineaire levels zoals het trein level deden ze technisch echt vernieuwende dingen.

    Qua overgangen van actie naar cutscenes ook, zij hebben toen de nieuwe standaard gezet qua geen laadschermen tussen actie en expositie, alles vloeiend in elkaar over laten lopen.

    UC2 is 1 van de technische hoogtepunten van last-gen, dat valt gewoon niet te ontkennen. En het hele games als film idee is er zowat mee begonnen
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Het bleef erg statisch hoor. Alles was van te voren bekend. Voor de engine dan. En alle overgangen bleven scripted. Ik geef ook eerlijk toe dat het hele concept van games als film mij totaal niet aanspreekt. Vooral omdat voor mij de gameplay van dat soort games totaal waardeloos is.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als het maar niet te ver doorgevoerd word vind het ik gaaf. Zoals UC2 en Tomb Raider het doen vind ik leuk.

    Ik wil alleen tussen de cutscenes in niet aan het handje gehouden worden, maar de vloeiende overgangen tussen gameplay en expositie vind ik echt meerwaarde hebben.

    Maar ik snap niet wat je bedoelt met dat alles al bekend was voor de engine. Wanneer is dat dan niet zo? Wat maakt UC voorspelbaarder dan andere games? Of anders gezegd, wat is dan een game die technisch beter is omdat hij minder voorspelbaar is?

    want ik snap het idee wel dat een opener/dynamischer game meer vraagt van z'n engine maar ik vind nog steeds dat UC2 zelfs daarmee rekening houdend echt een standaard zette die eigenlijk jaren later pas door andere games gehaald werd
     
  4. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Denk dat hij bedoeld dat de gameplay al bepaald is vanaf het moment dat je de game start. Het is bijna on-rail.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    UC is niet meer on rails dan bijv Gears of War, Halo of elke andere non-open world actie game toch? (behalve dan het trein level in UC2 uiteraard :+)
     
  6. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ja dat is waar.
     
  7. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    5 Jaar eerder had je al een spel dat zich als een film wilde presenteren, die ging onder de naam Halo 2.
     
  8. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    De eerste mgs was ook al aardig op weg ;)
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    E.T voor de Atari deed ook een leuke poging..

    ik bedoelde de overgangen zonder loading screens in het bijzonder. Tuurlijk zijn er andere games veel en veel eerder die filmische presentatie hadden (Goldeneye bijvoorbeeld al jaren voor Halo)

    en MGS nam het games als film idee imho wat te letterlijk en was meer film dan game :+

    gaat mij erom dat UC door die overgangen 1 vloeiende kijkervaring was, Sony legde daar destijds in de marketing immers ook zoveel nadruk op met die campagne met die dude die UC speelde en z'n vriendin die het volgde als een film
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Uncharted 4 met zulke graphics en dan ook nog 60fps zou te insane zijn. I will believe it when i see it, simpel zat.
     
  11. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ondanks dat het ND betreft wil ik het ook wel eens zien. Batman was iig op PC en niet PS4.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Jij houdt wel van Engelse oneliners he, ik zie het in bijna alle posts van je 8)
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Das niets nieuws. Ik zie het sowieso steeds vaker op fora :)
     
  14. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Diablo 3 running at 900p on Xbox One; PS4 version locked at 1080p

     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Kan me eigenlijk alleen maar veel laadtijden herinneren in Uncharted? Misschien niet tussen gameplay en video hoor, zou best kunnen. Ik haat best wel op Uncharted 3, maar Uncharted 2 was gewoon dé perfecte popcorn actiegame.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou'ja zeg! Ik meende dat de X1 alles op 1080p ging draaien :mad:

    Al kan ik me wel voorstellen dat de prioriteit 60 fps is, aangezien die game soms behoorlijk druk is.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Waarom niet 48 fps?
     
  18. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Ik was het juist met je eens hoor ;) was meer een reactie dat Halo 2 ook niet de eerste was.. Las later dat hij het ook niet zo bedoelde
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Toch opvallend:

     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    aangezien Sony zelf niet echt met wat komt dit najaar vind ik het niet opvallend

    je zag vanaf vorig jaar al dat Sony Destiny een beetje naar de PS kant wou trekken toch, ook al is het multiplat

    En Destiny moet huge worden.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2014

Deel Deze Pagina