1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is ook lineair want het is geen open world game. Toch niet erg?
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, om 1 of andere reden is lineair een vies woordje geworden bij games.

    Mijn meest favoriete gameseries zijn 'lineair'; Mass Effect, Metal Gear, Uncharted, de Tomb Raider reboot, Ratchet & Clank......Mario games.:9


    Wat dat betreft heb ik juist niks met die 'grandioze open world' games als Saints Row, Oblivion, GTA....wordt daar niet warm, nat of koud van.
     
  3. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Open world games zorgen er bij mij altijd voor dat ik doelloos rond ga zwerven. Ik wil meestel gewoon ALLES doen in games, in open world games is dit bijna onmogelijk, of ik moet 1 game per jaar gaan spelen... Het is een kwestie van smaak, doe mij maar lekker lineair :)
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lineair is niet per se slecht bij iedere game. Maar als het 8 uur lang bijvoorbeeld constant van cover naar cover is en iedereen een beetje neerschieten dan vind ik een game niet full price waard. Zeg niet dat dat The Order dat is daarvoor weten we nog te weinig. Maar zal wel jammer zijn als het zo is.
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Als het er 2 a 3 per jaar zullen zijn ben ik al tevreden, de games die er nu aankomen zijn om te watertanden.

    Helaas heeft de concurrent dan weer in mijn ogen niets interessant.
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik wil juist meer open world games zien. Scripted gameplay pas ik nu gewoon helemaal voor.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    WiiU heeft toffe games hoor.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Leuke titels inderdaad, maar console is gewoon te duur.:+
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Mee eens. 200 euro was meer op z'n plaats geweest. Mario en andere titels zijn tof!
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Daarom had ik ook stiekem gehoopt op een pricedrop bij de E3 helaas:mad:
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Waren er niet verhalen dat de game heel scripted en lineair was? Het zou inderdaad heel jammer zijn. We hebben genoeg gezien om te kunnen zeggen dat het er echt mooi uit ziet, maar veel te weinig om over de rest te kunnen oordelen.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    blaaattt..

    Enige waar ik op in ging btw was het lineair gedeelte ;) zoals MAD al mooi zegt is dat een lelijk woord geworden. Dat terwijl het zo goed bij een game kan passen. Ffs, zowat elke game is in feite 'lineair' te noemen als het gaat om de main story. Je gaat van punt naar punt. Er zijn maar heeeeeel weinig games (films ietsje meer) die non-lineair zijn. Ik snap wel wat hij bedoelde hoor ;) Het lijkt hem veel van hetzelfde te worden en anderen zijn daar ook bang voor. Bigkabuto lijkt er in mijn ogen ook rekening mee te houden. Maar dat is heel wat anders dan lineair zijn. Dat lijkt mij alleen maar toepasselijk bij The Order en het "filmische verhaal" dat erbij komt kijken.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik snap het probleem niet.... en de klachten van lineair en cover to cover en steeds hetzelfde, terwijl ze 5min aan gameplay hebben gezien, komen van mensen die xbone als mainconsole hebben.. hmm
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Apart. Dacht toch echt dat Gforce beide consoles had. En volgens mij heb ik al een paar keer gezegd dat ik een PS4 overweeg te halen voor deze game. Daarnaast zeg ik ook nog "Zeg niet dat dat The Order dat is daarvoor weten we nog te weinig". Dus...
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2014
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Maar stel dat het wel zo is; wat dan nog?

    Gears of War, God of War, Uncharted etc etc....die games zijn toch ook stuk voor stuk goed...of het je smaak nou is of niet, zoals ik bv Gears niks aan vind, het worden gezien als top games. Allemaal zo lineair als de pest, maar damn, stuk voor stuk geweldig om te spelen!


    Ik snap die negativiteit over lineair echt niet.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom zei ik ook. "Lineair is niet per se slecht bij iedere game" Bij Uncharted vond ik het prima. God of War ook. Alleen bij Gears of War vond ik het minder. Daar was het meer ook van cover naar cover met weinig vrijheid in het level zelf. Zoals ik zei van The Order weten we nog te weinig. Maar zal het persoonlijk wel jammer vinden als het zoals GoW wordt.
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Half Life anyone? Meer linair kan niet. :p
     
  18. XtrordinarY

    XtrordinarY Active Member

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry hoor, maar dat alleen mensen met een X1 dit zeggen is gewoon BS. Genoeg artikelen te vinden die het schrijven en op "Sony heaven" Neogaf, zijn er genoeg mensen te vinden die klagen dat ze het te linear vinden.

    Daarentegen ben ik het met je eens dat mensen niet moeten zeuren over 5 minuten gameplay. Dat zegt niet veel over een game en linear hoeft niet persé slecht te zijn. Er zijn genoeg goeie lineaire games.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2014
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Wat heb ik hier mee te makem? :+


    Het is gewoon smaak. Gears of War, God of War, Uncharted etc....vind het echt allemaal niks. Kan die games nog geen 5 minuten spelen. Dat is gewoon mijn smaak. Hou absoluut niet van lineair.

    Soms kan ik er om heen kijken. Bv bij Lego Marvel. Daar vind ik het sandbox gedeelte super, het verzamelen geweldig, red brick missies top, maar wat ik verschrikkelijk vond aan die game waren de story missies. En laten die juist lineair zijn als de pest. Daarom vond ik ze zo verschrikkelijk. Meer scripted kan niet meer.

    Maar ik eindig waar ik mee begon. Het is gewoon een kwestie van smaak!
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens UpInSmoke0611 zijn alleen mensen die een alleen een Xbox One hebben "negatief" over The Order. Waar genoeg mensen die ook of alleen een PS4 hebben ook "negatief" zijn of het nog niet weten. Zoals jij, Kevf, Delphiki zo uit mijn hoofd.
     

Deel Deze Pagina