1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste ben ik totaal niet met je eens. MM's vind ik niet eens bij de beste horen. Twilight Princess vond ik vooral de gameplay sterk en wat mij betreft is Skyward Sword ook meteen mooi voorbeeld dat ze ook in het bestaande concept kunnen innoveren. The Wind Waker vond ik nou ook niet het oude kunstje herhalen.

    Wat jij nou beschrijft open wereld met 1000en items is niet wat een Zelda game is of zou moeten zijn (naar mijn mening he :+). Loot/items zitten in de game in zeer uitgedachte voorwerpen waar ze ook gameplay en puzzels/uitdagingen voor kunnen maken. Hoe meer variaties je van een item hebt, hoe minder specifieke gameplay/uitdagingen lijkt mij.

    Open Werelden games van de laatste jaren lijken steeds meer uni-worst te worden. Iedereen moet het lusten en daarmee verdwijnt de smaak. Morrowind is in mijn boekje ook 10x betere game dan Skyrim.

    Ik zou meer in bestaande concept innoveren dan het roer omgooien. Iets wat Nintendo altijd doet, dus eigenlijk hoef ik hier niet bang te zijn :+.

    Uiteindelijk zullen we het wel zien!
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2014
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ieder item kan nog steeds zijn properties houden en nog steeds voor puzzels nodig zijn. Het kan bv ook nog meer damage doen of een element bezitten oid.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat moet je hier nou weer mee....


    Aonuma may have something to show about Zelda being more than a single-player experience next year

    Laat het gewoon singleplayer please...en...maybe next year? Mag het toch hopen zeg, aangezien de game uit moet komen in 2015. Iets wat ik echt nog wel zie veranderen.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Echt wel. Vanaf OoT is het in precies dezelfde volgorde dat je de zelfde wapens/powerups krijgt. Het is tijd voor iets nieuws!
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zelfde items, zelfde puzzels, zelfde dungeons, zelfde controls, zelfde gameplay.

    Echt niks veranderd over de jaren heen. Vroeger keek ik echt uit naar een nieuwe Zelda. Laatste 3 titels amper aangeraakt.
     
  6. Wildsurf

    Wildsurf Echoes.

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd het maar gewoon Zelda. Een open world als Skyrim is natuurlijk fantastisch, maar ik hoef geen generieke dungeons zoals in Skyrim en al helemaal niet van die eindeloze fetch quests.
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een beetje innovatie is ook wel op z'n plek lijkt mij ;)
     
  8. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt, ze stoppen er veel werk in. Ik vind alle Zelda's tot op heden leuke games. Met uitzondering van de besturing op de DS en Wii, toch zaten de gaes wel goed in elkaar.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben wel al een tijdje klaar met Zelda. Tijd voor innovatie. De koe is leeg!
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De dungeons in Skyrim vond ik juist uniek. Bijna allemaal anders en er waren nogal veel. Zaten echt prachtige dungeons tussen.
     
  11. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Niets mis met Zelda. Skyward Sword was fantastisch ondanks dat ik die Ghirahim gevechten een beetje eentonig vond en het even duurde voor ik begreep hoe met hem te battlen.

    Dit was niet alleen een leuke nieuwe Zelda, het was tevens een hele nieuwe ervaring omdat je letterlijk met Link z'n zwaardcmoest zwaaien. Daarnaast de gadgets van Link welke allemaal iets met de motion control deden.
     
  12. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Daarom vind jij hem leuk, maar het grotendeel van de mensen vindt de game daarom waardeloos. Motioncontrol is echt het slechtste wat games is overkomen de laatste jaren. Er is hierop ook superveel kritiek gekomen. Ik weet ook bijna zeker dat Nintendo het veel beter had gedaan als ze niet met deze onzin gekomen waren en hetzelfde hadden gedaan als MS en Sony en meer richting de high end PC gingen.

    MS en Sony probeerden ook even motioncontrol met Move en Kinect. Dat werd ook finaal de grond in geslagen. En Nintendo heeft er van geleerd. Niet voor niks zijn de goede Wii U titels zonder deze onzin.
     
  13. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Motion control is voor de meeste adolescenten en volwassenen inderdaad niks, voor de kleinere kinderen kan het overigens wel een leuke toevoeging zijn.
    Geef de mensen dan de keuze om te kiezen hoe zij de game willen beleven.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat doen ze alleen niet. Ze verplichten ons om de games op een bepaalde manier te spelen.
     
  15. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Als je motion controls niets vindt, vraag ik me af waarom je een Wii in huis haalt waarvan de main controller een motion controller is. Dezelfde vraag kan ik stellen over waarom je de game dan haalt. Een hoop Wii games heb ik overgeslagen omdat ik de motion controls niet interessant vindt. Bij Zelda vind ik het zeer interessant, zeker ook na het zien en lezen van de reviews over hoe goed het werkt.


    De reden dat veel Wii U titels zonder die "onzin" zijn is omdat de main controller van de Wii U een traditionele layout heeft, maar dan met een touchscreen in het midden.
     
  16. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    is Skyward Sword ook te spelen op de wii-u? met de juiste controllers?
     
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ga je wel heel kort door de bocht. Klinkt vooral als persoonlijke frustratie, no offence.

    Feit is wel dat Skyward Sword geroemd is doordat ze (eindelijk eens) de motion controls goed voor elkaar hadden. Ik heb ook helemaal niets met motions controls in het algemeen, maar deze game heeft mij wel overtuigd dat het wel kan! En ik begon er heel sceptisch aan. In Skyward Sword had het meerwaarde, al heb ik nog steeds liever dat de volgende Zelda ouderwetse besturing heeft.


    Daarnaast heb je op metacritics uiteraard ook veel mensen die roepen dat de controls kut zijn, omdat dit wapperbesturing is. :+ Kan ik net zo goed bij elke shooter op consoles zeggen dat het een kut game is omdat het geen muis/keyboard combi heeft.

    @ Heuft: Volgens mij wel, als je met de juiste controllers de motion controllers bedoeld :)
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Deel is het misschien ook frustratie. 2 games die ik voor nog geen 25% gespeeld heb door die achterlijke controls. En dan ben ik 1 van velen. Stop er dan tenminste 2 verschillende controls in. Dit is gewoon je game en je console naar de kloten helpen en dat hebben ze ook aardig goed gedaan. Core gamers laten de console en games massaal vallen.

    Waarom denk je dat Nintendo staat waar ze nu staan? Het hele core legioen wil niks met die controls te maken hebben. En Nintendo heeft ze niet voor niks weggehaald bij Wii U games. Wii bowling was leuk, maar dan is het ook klaar.

    En toestenbord en muis is natuurlijk een onzin verhaal dat weet je zelf ook.
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Helemaal mee eens. Niks meer aan toe te voegen.
     
  20. heuft

    heuft Active Member

    Berichten:
    1.510
    Leuk Bevonden:
    53
    met zelda twilight princess ben ik toch wel redelijk ver gekomen.
    met Skyward Sword was ik ook redelijk snel gestopt.
    ik heb een wii gehad, maar deze is met mijn ex mee gegaan vanwege mijn dochter. maar ben ook meer fan van de standaard controlle. zelda op de ds heeft me ook niet kunnen boeien met die stylus.
    maar krijg nu op een of andere manier wel weer zijn in TP en SS:confused:
    maar zoals wind maker is op de wiiu is wel lekker. leuke controlle en touchsreen voor je items en map enzo.:thumbs:
     

Deel Deze Pagina