1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind zulke vertalingen allemaal prima, zo lang je niet beter weet. Het wordt kut wanneer je de serie gaat kijken...

    Ook kut wordt het wanneer de blu-ray van seizoen 1 de Nederlandse vertalingen van namen in de ondertitels heeft, maar de seizoenen daarna de Engelse... 8) Of nog erger, er constant tussen wisselt.

    Witte Lopers, Anderen, White Walkers... :emo:
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Pinkje geloof ik bij littlefinger. Het brengt je alleen maar in de war :'-(
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Lijkt me wel toch :+
     
  5. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Die lijst komt niet helemaal overeen met de lijst op de Nederlandse 'westeropedia'. Roose Bolton staat bijvoorbeeld in de wiki als Rous Bolten en in die lijst als Orus Bolten. Maar geen idee welk van de twee gelijk heeft.

    En de namen zullen best normaal zijn als je de boeken in het Nederlands leest, maar als je de Engelse namen gewend bent, zijn ze best maf.
     
  6. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    'Rous Bolten' (en al die andere voorbeelden)...
    Ik lees de meeste fantasy series in het Nederlands, maar nergens is het zo slecht als deze namen hoor.
    Hoe kan je ooit denken dat Mans Rover een vette koning is?!:p
     
  7. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind het niet zo erg hoor.
     
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Nu bij pagina 200 van boek 2. Valt me nog mee het Nederlands, een paar Nederlandse namen maar nog niet zo heel erg.

    Ben wel weer eens een random spoiler tegengekomen, Lady Stoneheart. Ben benieuwd wie dat is :+
     
  9. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    google het maar niet. ;)
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Nope, al is de verleiding er wel. Einde van boek 3 komt ze toch? Waren ze daarom niet tevreden over S04E10?
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    o.a

    maar persoonlijk meer omdat er heel veel dialoog tussen Jamie en Tyrion weg gelaten is (die best heel belangrijk was voor hun relatie) en de scenes met Tyrion , Tywin en Shae ook nogal veranderd waren. En niet ten goede wat mij betreft

    dat die introductie naar volgend seizoen is geschoven snap ik wel , anders word het ook wel heel veel voor 1 ep
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Dan ben ik erg benieuwd naar het derde boek! Eerst nog de resterende 600 pagina's van boek 2 lezen :+
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Ja, daarom waren ze niet tevreden, omdat ik dat allemaal wel lees zoals jij ook weet. Zoek het never niet op tot je bij dat punt bent in de boeken, want het is mogelijk de grootste spoiler die je ooit kunt tegenkomen. ;)
     
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Baal momenteel meer en meer dat ik alle beschikbare boeken al gelezen heb... Duurt nog steeds zolang voordat er een volgend boek uit komt, laat staan het einde van het verhaal, dat ik bang ben dat ik het meeste vergeten ben eer het zover is.

    Merk nu al dat ik bepaalde namen en details al niet meer helemaal juist weet te plaatsen, en de animo om boeken te herlezen is er niet echt.

    Zo zit je een jaar lang volledig in de sferen van Game of Thrones, en zo ben je het helemaal kwijt... |:-
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.773
    Heb exact hetzelfde :'-(
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit wel in een herlees, wel vet hoor! Ben nu weer bij ADwD. Het zou me ook niks verbazen als deel 6 uitkomt voor volgend seizoen.
     
  17. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    De tweede keer dat ik de boeken las, vond ik het eigenlijk nog leuker dan de eerste keer. De eerste keer las ik eigenlijk over zo veel dingen heen, die ik pas de tweede keer snapte. Sowieso was ik de eerste keer natuurlijk vreselijk in de war door de hoeveelheid aan personages en plaatsen die geïntroduceerd werden. Heel veel personages die later pas belangrijk worden, komen al in de eerdere boeken voor (bijvoorbeeld in dat toernooi in het eerste boek) en je ziet opeens allerlei verbanden tussen bepaalde personages en gebeurtenissen die je eerst miste. En het is eigenlijk heel tof om te zien hoe personages handelen als je al weet wat de consequenties er van zullen zijn (*ugh* Ned, Robb, Theon). En George gebruikt echt heel veel 'foreshadowing' die je de tweede keer lezen pas snapt en dan heb je natuurlijk ook nog eens de verschillende prophecies en zo. Ik zou het dus wel aanraden om het een tweede keer te lezen!
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.701
    Vraagje: Zijn die stripboeken van de serie wat die ik nu net op BOL heb gevonden??? Misschien is dat voor mij beter te doen dan de boeken. :+
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind het eerste deel van ADOD toch ook weer een lange zit hoor. Vooral bij Dany zitten er weer zoveel onnodige hoofdstukken in waar eigenlijk niet echt iets gebeurd. SOS blijft voor mij toch echt de beste. Al zijn de hoofdstukken van Reek wel echt een toffe toevoeging.
     
  20. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik kwam laatst deze theorie tegen: http://manceisrhaegar.blogspot.nl/. Best een lange tekst, maar het zou echt tof zijn als dit waar blijkt te zijn. Sowieso vind ik dit soort uitgebreide theorieën altijd wel interessant om te lezen. Echt geniaal hoeveel kanten je op kan met stukken tekst, ook als je ziet hoeveel wel al uitgekomen is. _O_
     

Deel Deze Pagina