1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] GRID: Autosport

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 apr 2014.

  1. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Die cockpit view zag er in GRID 1 nog beter uit.. Echt te lelijk hoe ze dat in deel 3 hebben verwerkt met zo'n zwarte wazige gloed erover.
     
  2. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Yep, die cockpit view hadden ze er wel uit mogen laten, die is alleen maar irritant. Schijnt iets met licenties te maken te hebben.

    Ik heb er een paar uur Grid Autosport opzitten nu (PC), ik heb verschillende SP races gedaan. Ik vind de game goed gelukt, geeft weer een beetje het GRID gevoel terug. Grafisch ziet het er natuurlijk fantastisch uit, alles gemaxed met de high res texture pack @ 2560x1440 met 60 FPS, ik mag niet klagen!

    Ik vraag me trouwens af, heeft iemand anders ook het gevoel dat die Ravenwest lui te snel zijn? Vooral in de Touring cars en de Endurance races heb ik problemen met Ravenwest. Op de 'Hard' difficulty rij ik iedereen zoek, behalve die Ravenwest lui, vaak krijg ik wel een van de 2 rijders te pakken, maar de nummer 1 rijdt gewoon rondetijden die 2 seconden sneller liggen dan de rest van het veld...
    Tijdens de endurance races zie je die lui ook driftend door de bochten heen knallen, maar als ik dat doe, heb ik halverwege de race geen banden meer over (geen assists = glij glij glij).

    Misschien dat de afstand tussen Ravenwest en mij kleiner wordt als ik wat meer teams 'unlock', maar ik vind het nu zwaar irritant. Overigens ben ik ook tevreden als ik minimaal de team objectives te pakken krijg hoor. Ik hoef niet altijd eerste te worden, ik hou er wel van om te moeten pushen (en dat neem ik heel letterlijk in GRID :+, schade FTW)
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Licenties? Als Codemasters dat beweert zijn ze gestoord. :lol:

    Auto licentie's geven je gewoon het recht om een auto te gebruiken. Of je dan in car view wilt maken of niet heeft dan gewoon te maken met hoeveel tijd je er in investeert.
     
  4. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Had ik ergens gelezen, heb er verder geen verstand van :+. Dan zijn het gewoon luie donders die willen kunnen zeggen 'Wij hebben cockpit view!'
     
  5. SleepTrgt

    SleepTrgt Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    7
    Opzich leuke game, goede feel... maar wat een walgelijke AI, nonstop van de baan gereden (eerste bochten van races zie je ook keihard de AI tegen elkaar botsen omdat ze perse een lijn willen rijden en blijkbaar geeen idee hebben waar andere rijden)
     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Dat gebeurd anders bij echte races ook genoeg...

    Beetje actie is nog altijd beter dan die treintjes die we kennen uit Forza en Gran Turismo... Niks toeren op het circuit, de beuk erin en racen! }:]
     
  7. SleepTrgt

    SleepTrgt Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    7
    Actie is leuk... maar nonstop door elkaar heen proberen te rijden is gewoon dom.
     
  8. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    AI is eigenlijk in geen een game echt heel goed. Paar dagen terug een middag Project Cars gestreamed waarvan de AI voorheen erg slecht was, maar ik was verbaasd om te zien dat de AI in de huidige builds op sommige banen erg intelligent kan zijn. :)
     
  9. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Eens dat je veel van de baan gebeukt wordt. Maar op mijn beurt doe ik ook niet moeilijk om de AI een tikkie te geven als dat even uitkomt. Natuurlijk doe ik het liever clean, maar soms is het even niet anders.
     
  10. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Na FM4 en nog eens FM4 de verleiding niet kunnen weerstaan om toch Autotosport te kopen. Na de domper van Grid 2 vond ik het wel een risico. Uiteindelijk meer dan tevreden en leuk afsluiter voan het 360 tijdperk.

    Ikzelf verslaafd aan Forza en de online competites op ons forum en heb autosport danook wel gekocht met in het achterhoofd dat het meer arcade dan sim is. Mijn mening is dat codemasters gelukt is om het voor leifhebbers van beide genres goed te doen, geen volledige arcade, maar zeker ook geen sim.Blij dat codemasters met autosport heeft aangetoond dat ze niet helemaal van het padje zijn na Grid 2 of Dirt Showdown.

    De 2 verschillende cockpitview vind ik overigens wel weer ok, met name dat ik nu naast mijn eigene fanatec niet nog een 2e stuur met hadjes zie vind ik ok. Verder het "blurry" effect zorgt mijns inziens voor focus op de actie.

    Mij geeft autosport een beetje het shift 2 unleashed gevoel, goede graphics en geluid, rauwe races (Van de Ai krijg ik wel "tikkies", maar kan dan wel beter de controle over mijn auto behouden") en circuits, maar wel met een veel betere handling.
     
  11. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Beter had je het geld gespaard voor een X1 Asjemenou!!!!!
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Hey Ron, die komt er ook wel, maar tot die tijd vermaak ik me met autosport prima !
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nog wat benchmarks gedaan, speel op een Lenovo Y500 (i5 Haswell, GT650M, 8GB ram, op 1080p).
    Ik speel zelf op Medium-high met een aantal onnodige effecten uit.
    Ultra Low
    [​IMG]
    [​IMG]

    Low
    [​IMG]
    [​IMG]

    Medium
    [​IMG]
    [​IMG]

    High
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ultra
    [​IMG]
    [​IMG]

    Album: http://imgur.com/a/3jSdB

    Alles is met 2xMSAA omdat deze setting tussen video settings staat en niet tussen graphics settings en dus niet veranderd als je de pre-set veranderd, dit kan voor wat karteltjes zorgen.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Netjes, alleen het asfalt blijft wat blurry op ultra.

    Ik hoop dat deze game goed genoeg verkoopt zodat Codemaster met de volgende non F1 circuit racer op de next gen de (blijkbaar) realistischere aanpak behoudt. Codemasters doet het altijd goed qua visuals maar ze worden nu wel een beetje gelimiteerd door de oude hardware (wat ook effect heeft op de pc versie).
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2014
  15. Drzapper

    Drzapper Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het een mooie game :) Vooral de open wheel klasse.. Heerlijk geluid ook.

     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ben de game nu eindelijk aan het spelen op de 360.. Eerste indruk is echter erg matig.
     
  17. abruzzese

    abruzzese abruzzese

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb als enige racegame ForzaMotorSport 4 in bezit en vind deze fantastisch qua gameplay .
    Ik houd dus echt van realisme en geen arcade race games zoals need for speed .
    Is Grid Autosport wel de moeite waard voor €50,00 ????
    Ik blijf trouwens nog wel bij mijn trouwe Xbox 360 en haal voorlopig geen andere console .
    Ik lees graag jouw reactie .
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Tja dat is lastig, ik zou zelf wachten tot ie rond de 30 euro is.
    Ik heb de game zelf gepreordered omdat ik altijd groot fan van Codemasters was (vooral van Colin Mcrae Dirt, DTM en GRiD 1) maar dat begint helaas wat minder te worden omdat hun games gewoon niet zo goed meer zijn zoals vroeger, al is het met Grid Autosport wel een stap in de goede richting.

    Ik speel zelf vooral sims/semi-sims (oa Assetto Corsa, iRacing, Race07, TDU 2, DTM 3 en Gran Turismo) en alhoewel Grid Autosport zeker geen volledige sims is zoals iRacing of Assetto Corsa is het volgens mij goed te vergelijken met Forza; geen volledige sim maar zeker een leuke realistische game die wat is toegankelijker is gemaakt voor het grote publiek (in de zin van niet zo moeilijk als een echte sim).
    Het is ook zeker een leuke game maar ik had gewoon veel meer verwacht van Codemasters, een echte next-gen game.
     
  19. Stefandaman

    Stefandaman Maximaal Hard Gaan

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb nu last van dat mijn saved game corrupt is.
    Als het goed is zou er een patch komen.
    Mooi kloten.
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik vind het spel geen 50 euro waard, zelf maar 28euro ervoor betaald bij Zavvi.nl en daar ben ik maar al te blij om. :)

    Spel levert zo af en toe wel leuke races op, maar qua mogelijkheden binnen de career valt het mij toch best wel tegen. GRID 1 career was naar mijn idee toch uitgebreider en boeiender.
     

Deel Deze Pagina