1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb ook gekeken naar een iMac maar ik doe niets met een harderschijf van 1TB of meer.
    Ik heb me aangeleerd om alles op een NAS te zetten met hierin 2x 2TB HDD's

    Twijfel nu of ik mijn Mac mini (2011) nu ook een 250GB SSD ga installeren.
     
  2. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een kleine cross-post:
    Ik ben op zoek naar een externe HDD en in het 'vraag ik mij af'-topic ontstond er een discussie, hierbij mijn vraag over gebruik van een externe harde schijf met een Macbook én een Windows PC:

     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    ExFat wordt door beide herkend
     
  4. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand waar ik nog een time capsule zonder airport op de kop kan tikken?
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Uh wat? :+
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Meh, had bedacht om een MBPr te halen maar zie nu dat het al 256 dagen geleden is sinds een update...nog maar ff wachten dan :p
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik wacht zeker tot september 2015 want dan loopt de Apple Care van mijn MBP af.
    Na de upgrade een 2 weken geleden ( SSD en 8GB ) is mijn MBP (medio 2012) weer razend snel.

    Was gisteren even mijn de MM en een medewerker kon aan een klant niet uitleggen want het verschil was tussen een normale scherm en Retina.

    Op de pc-afdeling liepen zeker 5 personen rond , de andere gasten met een zwarte shirt aan met ( Office 356 , Microsoft , Intel ) niet meegerekend en op de Apple afdeling was helemaal niemand aanwezig.

    Twijfel of ik me vanmiddag toch de nieuwe Airport Extreme ga halen want het bereik van mijn huidige Express is toch stukken minder.
    Gebruik nu mijn oude Extreme (2G) als Wifi-extender maar deze wordt behoorlijk heet , heb de onderkant al van de router verwijderd voor een betere koeling.
     
  8. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ja tegenwoordig komen ze toch alleen in combi met een airport extreme?
     
  9. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Misschien een achterlijke vraag maar wat is de delete knop bij de Mac. Bij verslagen typen vaak wel handig om letters te verwijderen die achter de cursor staan ipv je cursor erachter te zetten en met backspace alles te doen.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    fn + backspace. :)
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    7-8 jaar Mac gebruiker en nooit geweten |:-

    Thanks
     
  12. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks\o/
     
  13. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik mijn entertainment setup veranderen. Momenteel werk ik als volgt om films te kijken/muziek te luisteren:
    - MacBook waar mijn films/muziek opgeslagen op staan.
    - AppleTV (3, dus jailbreaken kan helaas niet) voor het streamen van m'n films en muziek naar m'n home cinema center.
    Deze setup staat nu in m'n slaapkamer, maar aangezien ik ga verhuizen naar een woning (waarbij m'n TV in de woonkamer staat en m'n MacBook in de werkkamer op de eerste verdieping staat) ben ik op zoek naar een methode waardoor ik m'n MacBook niet aan hoef te zetten om films te kijken.

    Ik zat al te kijken naar een NAS om van hieruit m'n iTunes library te benaderen op m'n AppleTV. Ik las echter dat dit niet mogelijk is omdat de NAS niet als stand-alone iTunes server kan werken welke je middels thuisdeling via een AppleTV je NAS mee kan benaderen. Hierdoor moet ik m'n MacBook dus wel aan hebben staan en dit wil ik juist voorkomen.

    Is hetgeen wat ik wil mogelijk met een AppleTV of moet ik toch zoeken naar andere hardware?
     
  14. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een MBP uit medio 2012 en wilde ook graag een upgrade toepassen.

    Heb je misschien een link naar de SSD en het Ram geheugen dat je hebt gekocht?
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Mijn Macbook Pro (eind 2011) heeft het op momenten ook lastig terwijl ik niet hele gekke dingen doe. Twijfel om te upgraden of even het nieuwste model afwachten.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou graag mijn Macbook Pro (mid 2012) willen upgraden met een SSD schijf en 8GB geheugen. Moet ik een losse SATA kabel erbij bestellen?

    Heeft iemand ervaring met deze SSD ?

    Verder zou ik ook graag een 8GB kitje in mijn Macbook Pro stoppen. Zelf had ik deze in gedachten.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De zelfde SDD en geheugen heb ik een paar weken geleden in mijn MBP ( mid 2012 ) gestopt :thumbs:
    Opstarten duurt nog geen 20 seconden.

    Als je de standaard HDD gaat vervangen door een SSD dan heb je geen extra kabels nodig.
    Schroevendraaier is het enigste.

    Tip.
    Maak een bootable USB-stick en zet hierop Maverick.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  18. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks voor de snelle reactie!

    Hoe ervaar je het verschil? Heb je ook games gespeeld? Ik maak zo nu en dan gebruik van Steam en speel Counterstrike Source Global Offensive, ik ben benieuwd naar het verschil in prestatie.

    Waar heb je de schroevendraaier(s) gekocht? Heb alleen de Philips #00 en de T6 Torx Screwdriver nodig right? Een Spudger zou ook wel fijn zijn lees ik.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb alleen schroevendraaiers gebruikt om de bodemplaat en HDD los te maken.
    Heb de connector voor de accu niet los gemaakt.
    Bij een normale laptop heb ik de accu ook nooit verwijderd dat is altijd nog goed gegaan.

    Ik heb een 18-delige schroevendraaierset van Workpro (Praxis).
    Torx : T4/5/6/7/9/10/15/20
    Normaal : 2/2.5/3/4
    Philips : 00/0/1/2


    Draai Parallel Desktop + W7 en dat gaat perfect.
    Heb geen problemen game Train Simulator 2014.
     
  20. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het nogal overbodig om zo'n hele set te kopen. Ga even het internet af met de hoop dat ik de Torx 6 en Philips 00 kan vinden voor een leuk prijsje, bestel ik ze wel apart.

    Heb je ook gebruik gemaakt van een spudger?
     

Deel Deze Pagina