Zou je een PSX kopen i.p.v. een xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Austin_77, 31 jul 2003.

1. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Even belangrijk om mede te delen: met PSX bedoel ik dus niet de playstation of ps1. De PSX (playstation crossover) is een opgewaardeerde ps2 met harde schijf, dvdbrander, tvtuner,memorysticklezer, etc.
    Ja mensen, wat zouden jullie doen? In diverse artikelen lees ik dat hij zelfs mogelijk als server kan dienen voor de ps3, of als tussenstation voor de PSP.
    :D
    Wachten we waar Microsoft mee komt, of gaan we toch voor Sony gezien de mogelijkheden?

Ps: ikzelf heb alleen maar een xbox en die bevalt me goed. Maar de mogelijkheden van zo'n PSX en zijn design 8) vindt ik toch wel goed. Deze draad is dus niet bedoeld als een "playstation is beter en xbox suckt of omgekeerd" discussie.

Laatst bewerkt: 31 jul 2003
  2. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb pas geledem mijn ps2 verkocht omdat hij steeds moeilijkheden had om een spel optestarten.
    Had al vanalles geprobeerd en de garantie was verlopen.

Ik denk dat ik de psx wel ga halen omdat ik mn ps2 toch wel een beetje mis,en ik hiermee meteen een sterkere console in huis heb dan de oude ps2.

De xbox houdt ik gewoon uiteraard.

Greetz angelo

3. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ik heb maar geld voor de een en dat zit allemaal in mijn Xbox..ik heb bijzonder veel plezier van de Xbox...ik neem aan dat ik ook veel plezier zou krijgen van die PSX, maar ik heb er het geld niet voor...de Xbox is ook leuk.

4. Littleynot

Littleynot Not so little anymor

Leuk Bevonden:
    0
    ehhh NEE , waarom....NEE ,maar.....NEE

omdat ik mijn ps2 al lang voor mijn xbox heb ingeruild en volgens mij blijft de hardware voor het gamen precies hetzelfde

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh nee. zou geen psx inplaats van een xbox kopen. het is en blijft een PS2. met dezelfde limitaties als een PS2. Alleen door al die toegevoegde extras zal ie flink duur worden.
    Zelf zie ik ook het nut niet van een tvtuner, dvd brander of memorystick lezer. laten we eerlijk wezen gemiddelde gebruiker die dat intressant vind heeft het waarschijnlijk al (beter) op zijn pc.
    Leuke toegevoegde waarde is dat server idee.. maar ja ga ik daar nu een zooi geld voor neerleggen terwijl dat nog niet zeker is?
    Nee dan koop ik liever een normale "oude" PS2 erbij.. naast mijn xbox

6. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de PSX is niet zozeer op gamers gericht, maar op een volwassen publiek met een redelijk hoog besteedbaar inkomen. Voor console fabrikanten nog een onontgonnen gebied.
    Het is meer een mooie aanvulling op je design multimedia set, en niet zozeer bedoeld voor echte gamers.

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Maar dat is het m' juist ... ik denk dat dat volwassen publiek allang dat soort spul in huis heeft.. En waarschijnlijk ook van beter kwaliteit.. Denk namelijk niet dat er een top of the range brander in die psx komt (niet lullig bedoelt verder, er zit namelijk ook geen totr dvd in de ps2 of xbox)

8. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet om de techniek, maar om een complete inrichting in de woonkamer.
    Het feit dat je een spelcomputer hebt die bij je interieur past is juist erg goed. Dit component is een aanvulling op je al bestaande multimedia set.
    Je moet meer VT wonen en Residence (tijdschrifetn) denken.

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm daar heb je misschien wel gelijk in.. Nou ja voor mij is het in ieder geval niet iets.. Maar verder mag het best een succes voor sony worden.. Ik hoop alleen niet dat ze het als een soort van terug slag tegen MS bedoelen en daardoor de mist ingaan.. zou het jammer vinden als het zo zou zijn dat deze psx een domper wordt en dat daardoor eventueel de ps3 in gevaar zou komen.

10. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn ook geen doelgroep.
    Inzet is de slag om de huiskamer. Microsoft heeft al een tijd plannen in die richting. Sony is ze nu een stap voor.
    Dit betekent dat MS nu alle zeilen bij moet zetten om nog uberhaupt iets te kunnen realiseren.
    Sterker nog, de Xbox is juist bedoelt om een voet tussen de duur in de woonkamer te krijgen. (vandaar dat MS er zoveel op toegeeft). De Xbox 2 kon dan makkelijker uitgerold worden.

En de PS3 loopt geen gevaar. De PSX is inmiddels gamaakt uit relatiedf goedkope componenten die op de plank liggen. Volgens mij heeft het concept & design relatief meer van Sony gekost.

11. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ik heb nu eigenlijk al spijt van mijn Xbox.
    1 ding weet ik wel zeker, ik haal straks een PS3 in huis ipv Xbox2.

12. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dat betreft heeft Sony onzettend goed gebruikt gemaakt van hun al bestaande userbase.
    Neem bijvoorbeeld Eyetoy; goedkope prijs (voor een stuk hardware), en videomessaging (!!!) is al ingebouwd in het menu.
    Je zet het in de markt als leuk speeltje (messaging wordt nog niet breed gecommuniceerd)
    Dat is stap 1.

Vervolgens SOCOM online aanprijzen. Het voordeel is, dat de XBox het online console gaming concept al in de markt heeft gezet. Consumenten zijn dus al "opgevoed" met het idee.
    Dit scheelt Sony bakken met geld.
    (Als je een nieuw concept uitrolt, moet je het publiek eerst informeren en opvoeden, voordat je geld aan verkoop campagnes kan uitgeven)

Dan ga je je eigen online game promoten; SOCOM.
    Iedereen die het koopt kan zogenaamd Betatester worden van de online service, waardoor je de network adapter goedkoop kan aanschaffen. Verkapte manier om onder de retailprijs dat ding te verkopen.
    Dat is stap 2.

Vervolgens je videomessaging capabilites goed in de markt zetten (of onthullen), en klaar ben je.
    Zeker aangezien ze dit zo goed gepland hebben, dat ik verwacht dat iedereen met een ps2, eyetoy, en netwerkadapter met de kerst video's kan versturen.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    daar heb je zeker gelijk in.. Sony is ontzettend goed in het bespelen van de markt..

14. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet dat ik zo nodig gelijk wil hebben, maar het zal me niets verbazen als Sony een videomessaging campagne voor de kerst uitrolt.

Het zou nog briljanter zijn als ze dit ook meteen met de PSX combineren, maar die planning zie ik nog niet gebeuren.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Grafisch en geluidtechnish is de PSX niet beter dan de PS2 ... maar ik ben wel van plan deze naast mijn xbox te gaan kopen ... omdat ik een dvd/HD recorder wil hebben naast mijn xbox en het is een coole design .. maar ik verwacht dat deze erg prijzig gaat worden... en ik dus toch voor kwaliteit ga

16. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat dat betreft is het jammer dat HD recorders als de TiVo nog niet in Nederland bekend zijn.
    Is ook wel een voordeel voor Sony, aangezien ze dan met de PSX een Unique Selling Point hebben.

17. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig zo veel replies! Zou het idd zo zijn dat er goedkope en "verouderde" onderdelen in verwerkt worden? Aangezien de PSX pas eind dit jaar of begin 2004 komt?

18. murkland

murkland Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, laten we het zo zeggen:
    zit er nieuwe technologie in? nieuwe chipsets, etc?

Ik weet niet precies wat er in zit, maar afgaande op je 1ste post:

harde schijf = goedkoop
    dvdbrander= relatief duur, maar goedkoper bij massaproductie
    tvtuner+ kost echt niets
    memorysticklezer= in-house sony product, dus goedkoop (geen technology licence fees)
    PS2 architectuur= zie memorystick lezer

Er zitten dus geen nieuwe functionaliteiten in. Het is "gewoon" een kwestie van verzamelen, in een design doos harken, en marketen voor een nieuwe doelgroep.
    Eigenlijk briljant, zou je zeggen.
    Sony knows how to push a product _O_ (even afgezien van het feit of ik het persoonlijk ondersteun of niet)

Deel Deze Pagina