1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Snap die vergelijking met PS now gewoon niet. Imo heel andere service met een ander idee er achter

    Als je het ergens mee moet vergelijken dan met PS+ en G4G en daar kan EA alleen met hun eigen spelen bijna niet tegen op voor ongeveer dezelfde prijs
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zucht. Blijf maar hetzelfde posten. Ben er wel klaar mee.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Die service kost EA (bijna) niets en levert hun alleen maar geld op terwijl aan PS Now best wel wat serverkosten en licentiekosten (voor games die niet van Sony zijn) zitten. Niet zo gek dat het dus duurder is alleen is het nu wel wat aan de dure kant, daar moeten ze wel wat aan doen
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Precies. Dat bedoel ik. Daarom moeten ze niet zeggen "not great value" m.b.t EA Access als reden. Want ze hebben zelf ook een service (niet hetzelfde) die momenteel ook "not great value" is.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoe vaak blijf je het nog zeggen Hyb :+?
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja kan ik niks aan doen. :+
     
  7. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het gerucht gaat dat ze van PS Now ook een subscription based service gaan maken, maar inderdaad momenteel zijn de prijzen absurd van die service.
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ben erg benieuwd of PS now ook daadwerkelijk zo goed wordt, het heeft uiteraard nog tijd nodig.
    Evt nog in de toekomst met PS4 games.. maar goed eerst maar eens afwachten.

    De prijzen zijn inderdaad absurd en Sony had het wel wat slimmer mogen aanpakken die uitspraak, maar goed care..
    Move on!
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Die 'not great value' uitspraak; boeiend. Logisch dat ze dat zeggen als (sort of) concurrent. Echt teveel over gezeikt.


    That said; ik vind het gewoon slecht van Sony dat ze de keus niet aan de gamers overlaten.
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Je weet natuurlijk niet wat de eisen van EA waren. Als er dan nooit meer EA games op PS+ waren gekomen maar dat nu nog wel het geval zal zijn (omdat Sony daar gewoon voor betaald) kan ik mij goed voorstellen dat Sony dit niet wil en dan ben ik het daar wel mee eens.

    Als EA verder geen eisen heeft is het idd jammer dat Sony de keuze voor ons maakt
     
  11. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je geeft eigenlijk al antwoord op je 2de gedeelte, ze willen het er niet bij dit gaat als concurrent van PLUS dienen.
    Ze hadden dat uiteraard zo naar buiten moeten brengen, er worden dagelijks keuzes gemaakt bij Sony (ook waarschijnlijk met externe partijen) als ze dit iedere keer maar aan de klant moeten overlaten.
    Ik snap het ook wel ergens dat Sony gewoon zelf de keuze gemaakt heeft.

    EA probeert op allerlei manieren geld af te troggelen van users, eerst met die EA passes en nu weer op zo een manier.
    EA ziet ook wel dat er goud geld valt te verdienen met het model wat Sony had met Plus.

    Ik denk nogmaal dat als Sony hiermee in zee had gegaan, Ubisoft de volgende was en daarna Activision.
    Daarna is het einde plus zoals we dat kennen van de PS3 generatie.

    En dat wilt Sony niet.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2014
  12. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik begrijp beide kanten. Maar wat je nu hebt, is dat MS wel ja heeft gezegd. Mochten de andere grote 2 volgen wordt het een slechte bedoeling
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik denk dat MS eerlijk gezegd weinig echt keuze had, ze proberen natuurlijk ook een stukje goodwill te creƫren.
    MS is toch altijd wel close geweest met EA dus die deal is niet zo bijzonder.

    PS4 is best selling console en ik denk dat EA echt als een malle baalt dat zij hun "dingetje" niet naar Sony kunnen brengen.
    Die andere 2 gaan eerst kijken hoe het zal gaan met EA Access en kijken daarna pas of het echt zin heeft.

    Tijd zal het uitwijzen.
     
  14. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik hoop juist dat die andere volgen. Het liefst zie ik een subscription ala Netflix waarbij meerdere publishers zich aansluiten.

    Maar stel dat ze allemaal een eigen abonneeservice opzetten dan zie ik dat ook wel zitten.
    Stel dat ik lid wordt van 4 van deze abonneediensten en dat ze dezelfde prijs als EA hanteren. Dan kost mij dat $120,- per jaar. Als er dan per dienst 5 of 6 spellen beschikbaar zijn dan kan ik minimaal twintig spellen spelen voor de prijs van twee spellen.

    Ik vind dit zelf beter dan GwG, ik download die spellen wel maar die arcadegames zijn over het algemeen toch niks voor mij.
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoop het niet, want dan is de kans op 1 subscription in de toekomst klein. Ik wil gewoon 1 abo waar meerdere uitgevers zich bij voegen, zoals je zelf ook zegt. Niet dat elke uitgever een aparte heeft, en daar heeft MS nu groen licht voor gegeven
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2014
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind het persoonlijk geniaal dat je games 4 dagen voor de release 2 dagen kunt spelen en daarna mogelijk kunt kopen en je progressie bewaard blijft :eek: dit is iets wat ik graag overal zie! Geen demo's meer, maar gewoon 1~2 uurtjes gametijd en daarna kun je de game kopen en behouw je jouw progressie.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is een demo? Alleen je kan saven
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een demo is gewoon een specifiek stuk van de game, dit is gewoon een trial lijkt mij. (al zouden die ook benoemd kunnen worden als demo) Maar voor zover ik weet kun je dan gewoon de volledige game spelen maar met maar een limite tijd.
     
  19. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Het nadeel is dat niet bij alle games de eerste een a twee uur representatief zijn voor het gehele spel. Een game als FIFA prima, maar bij bijvoorbeeld JRPG's of games als The Last of Us wil je toch echt goed in het verhaal komen voordat ze echt tof worden. Dat lukt niet met de eerste een a twee uur gameplay.

    Bij een demo kan een developer een representatief stuk vd game uitkiezen voor jou om te spelen.
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Of juist een stuk om jouw de game te verkopen ;)

    Daarnaast behouw je nu wel je progressie iets wat ik persoonlijk erg tof vind.
     

Deel Deze Pagina