1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Homemade playseat bouwen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Gianpucca, 3 aug 2014.

  1. Gianpucca

    Gianpucca Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Laatst heb ik een Logitech G27 setje gekocht, en wil nu een zelf een playseat gaan bouwen.
    Als mensen hier ervaring mee hebben en/of tips hebben hoor ik deze graag

    Ik wil het van hout gaan bouwen. Ik zat te denken aan vurenhouten balken van 50x75mm of 50x50mm
    Eerst wilde ik het van pvc 32mm gaan maken, maar dat maakt het gelijk weer een stuk duurder. en mijn budget is niet al te hoog, vandaar dat ik ook niet gewoon een playseat koop

    Ik heb van een vriend een stoel gekregen uit een Audi S6.
    Alleen weet ik nog niet hoe ik een soort onderstel kan maken, als iemand tips of ideeën heeft hiervoor. Graag! :)

    [​IMG]

    Laatst heb ik de pedalen uit de behuizing gehaald omdat ik ze wil omkeren zodat je omhoog trapt, in plaats van omlaag.

    [​IMG]

    ( Sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos )

    Binnenkort ga ik het hout kopen en er mee beginnen.
    Dit moet het uiteindelijk worden, moet alleen nog een oplossing verzinnen voor het onderstel van de stoel, die ik nog moet tekenen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Tof projectje, maar ik denk dat er op GoT of FOK! meer mensen zijn die je hier mee kunnen helpen, daar zitten veel meer hobbyisten die dit soort dingen ook doen.
    Geen idee of dat soort mensen hier ook zitten.

    Maar zeker erg leuk, keep us updated :).
     
  3. Gianpucca

    Gianpucca Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf zeker wel updaten. Vind t leuk als mensen dit ook daadwerkelijk interesseert. Hopelijk nog iemand die een ideetje hebt voor t onderstel van die stoel!
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Waarom van hout en niet steiger buizen of zo?

    En wat is de onder kan van de stoel? mav heb je de railing mee gekregen?
    Dan is het een kwestie van de reling vast maken, dan is de stoel zelfs nog verstel baar.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  6. Gianpucca

    Gianpucca Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    De rails zit vast gelast in de auto zelf, dus kan er niet uit. ik heb een oplossing gevonden, de wieltjes eraf gesloopt en daar hout op gezet.
     

Deel Deze Pagina