1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Gewoon voor de MX100 van Crucial gaan. 512 GB - 180 euro.
    Bij verre de beste value for money en ook gelijk een goed merk. Goede features etc.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben toch maar voor de Samsung EVO 250GB SSD gegaan.
    Op de SSD komen alleen de besturingssysteem en een paar programma's , die rest staat op een externe HDD of NAS.
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Netjes, ga je zeker geen spijt van krijgen.
    Ik ga binnenkort waarschijnlijk de 512GB variant halen, of ff wachten op een nieuwe release.
    Kost ook maar +/- 200 euro, echt geen geld.
    Ik heb nu een Hybrid HDD en dat is al een flink verschil tov een traditionele HDD.
    Moet ik helaas wel m'n DVD lade opofferen :mad:.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb nu ook de MX100 van 512GB :)
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik heb gister een oude pc bij m'n ouders opgehaald die ik wil gaan gebruiken als media pc. Het is vooral een makkelijke manier om ook tv te kijken in m'n slaapkamer.
    Omdat de pc al flink oud is weet ik niet of ie het nog wel trekt als ik bijvoorbeeld in 1080P films wil gaan kijken en Netflix wil gebruiken.
    Dit is de configuratie:
    - AMD Athlon 64 3200+
    - Asus A8N SLI deluxe moederbord
    - 2 GB DDR Werkgeheugen (4 x 512 mb)
    - Nvidia 6600GT videokaart 128mb
    - 350 Watt voeding

    Ik heb ongeveer 250 euro voor upgrades en vraag me af waar ik het best in kan investeren. Iemand goede ideeën?
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zoek een cheapass PCI-E videokaart. Doodsimpele videokaart gezocht puur voor wat browsewerk op een PC. Moederbord heeft geen video output helaas.

    Heeft iemand er misschien nog een thuis liggen? Geef je er 10 euro voor.
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Bedankt voor de setup. Met welke APU kan ik wat langer door en zou ik ook eventueel wat modernere games kunnen spelen? Hoeft allemaal niet op de beste kwaliteit.

    Krijg volgende week overigens al een ssd binnen van 80gb volgens mij, waar ik windows op zet.
     
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Dat kan, alleen je loopt al aardig tegen de 350w van je voeding aan te hikken dus iets krachtigers dan een APU gaat lastig worden.
    Helemaal met zo'n oude voeding, ik heb zelf ook wel eens tegen het randje van het kunnen van m'n voeding aangezeten, was ook een oudje en die is vrolijk doorgebrand :+.
    Nu zeg ik niet dat het met die van jou ook gebeurt als je de hardware upgrade maar het risico is er altijd.


    Dan kom je op zoiets uit:
    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/625041

    Hiermee kun je bijna elke game op low-medium spelen, ideaal om naast je tv te zetten en er een controller aan te hangen bijvoorbeeld.
    8GB ram omdat een APU gebruik maakt van je RAM in plaats van dat ie zelf geheugen heeft omdat het maar een chipje is en geen hele kaart.
    Tevens is deze ram wat sneller waardoor je ook een wat hogere fps in games gaat krijgen.

    Helemaal ideaal is als je er een kleine behuizing omheen bouwt (zoiets), een nieuwe voeding in zet van 450 watt en een andere processor koeler en casefans maar dan heb je zo'n beetje compleet een nieuwe pc en dan ben je ook weer 100 euro verder.

    Ik weet niet wat voor behuizing je hebt maar je kunt misschien nog 2 casefans er bij kopen zodat de boel lekker koel blijft, mochten er geen fans in de behuizing zitten (en dan bedoel ik dus niet die op de APU).
    Dat kan natuurlijk altijd later nog, je kunt best eerst dit kopen en dan kijken met bijvoorbeeld Speedfan of de boel een beetje goed koel blijft tijdens het gamen.
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Super, dank je! Hij staat inderdaad achter de tv in de slaapkamer, met voldoende koelruimte. Zat al te denken aan een andere voeding trouwens, maar toch bedankt dat je nog even bevestigd dat dat waarschijnlijk wel nodig is.
    De behuizing is aardig groot, zitten nu 2 casefans in die lekker stil zijn maar toch goede koelprestaties leverden destijds.

    Nu eerst even wachten op de ssd die volgende week ergens verzonden wordt en dan volgende maand ga ik de hele bende kopen:)
    Bedankt voor het advies Remco!

    Edit/
    Is er trouwens een specifieke reden waarom je voor een AMD Apu kiest en niet voor bijvoorbeeld een i3 van intel? Had altijd begrepen dat die wat sneller en energiezuiniger waren.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2014
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    De Intel i3 is misschien wel iets sneller (niet naar gekeken eigenlijk, maar dat zou kunnen) en zuiniger, maar daar zit geen of een hele zwakke GPU in, dus dan moet je ook weer een aparte GPU kopen waardoor er waarschijnlijk ook een andere voeding in moet.

    Ik ben vrij zeker dat die oude voeding het wel red, en als ie het toch begeeft na een paar maand dan kun je er gewoon een nieuwe in doen, dus ik zou voorlopig nog geen nieuwe halen.
    Maar voor het zelfde geldt tuft ie nog lekker 10 jaar door.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Oke, bedankt voor de hulp. Ga het eerst lekker met de huidige voeding proberen, maar wel die snellere setup:)
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zal de komende maand nog niet gebeuren, maar thanks voor de tip.
     
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    en? gaat er nog iemand de gtx 970 kopen?
     
  17. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Voorlopig even afwachten nog. Lager stroomverbruik is leuk en de prijs ook.
    Evengoed las ik laatst iets over een PC game met al 6GB aan textures.
    De echte vooruitgang moet nog komen.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik doe het voorlopig met mijn AMD R9 280X, die is net een paar maanden oud! 8)
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb een vraag. Momenteel merk ik dat mijn notebook toch wel erg warm wordt bij sommige games waardoor ik mij afvraag of een cooling pad een handige accessoire is? Is volgens jullie een cooling pad een verstandige keuze als een notebook te warm wordt, of is het pure geldverspilling?

    Daarnaast vraag ik me af waar ik zoal relatief goedkope cooling pads vandaan kan peuzelen.
     
  20. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Dan zou ik nog eerder een latje onder de achterkant van je notebook leggen zodat er meer circulatie ruimte is.
    Een cooling pad geeft meer herrie en voegt naar mijn idee niet veel toe.
    Goed je fan inlaat en uitlaat schoon houden van je notebook.
    1x per jaar even de bodem deksel losmaken en met een wattenstaafje je fanbladen schoonmaken.
     

Deel Deze Pagina