1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamescom 2015

Discussie in 'Algemeen' gestart door Hybrid, 2 aug 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    [​IMG]

    alsof iemand de SP speelt

    enige reden dat ik door de BF4 campaign heen ben geveegd is omdat er MP unlocks aan het einde zaten
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zo dan, dat was een dagje GamesCom.
    Super tof! Zal morgen even mijn bevindingen van de games die ik gespeeld heb posten.
    Met een paar wazige foto's erbij. :)
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hierbij mijn kleine verslag van de GamesCom 2014 in Keulen.
    Metal Mark had een prijsvraag gewonnen, maar kon zelf helaas niet.
    Hij was zo lief om de tickets aan mij en Lethal door te geven.
    De prijsvraag was voor een trip naar de GamesCom in het FIFA thema, verzorgd door EA.

    Nadat ik met de trein op Utrecht Centraal aankwam, en Lethal had ontmoet, zijn we naar de afgesproken plek gelopen.
    Direct voor het Beatrix Theater. Goeie timing, op het moment dat we de roltrap afkwamen, kwam de bus al aanrijden.
    Dit in combinatie met de Red Bull dames die onderaan de trap blikjes uitdeelden, begon de dag al goed.

    We werden goed ontvangen door Emiel van EA, en Urel van Microsoft.
    Na een korte kennismaking, en toen de rest van de winnaars eenmaal gearriveerd waren, kon het feest beginnen.
    De 3 urige busrit zal ik jullie besparen.

    Aangekomen op de GamesCom in Keulen ontvingen we onze toegangsbewijzen en Priority Passes.
    Met de laatstgenoemde konden we bij iedere stand van Xbox de complete wachtrij omzeilen en zo naar binnen lopen.
    (Mits er plek was, uiteraard.)
    Hooguit 3 minuutjes wachten om iets te spelen is best vet.
    En de reacties van de bezoekers die stonden te wachten...
    Laten we zeggen, dat als blikken konden doden, ik dit verhaaltje niet had kunnen tikken. 8)

    Na even kort rond te lopen over de beursvloer zijn we wat games gaan doen.
    Aangezien ik Titanfall nog nooit had gespeeld, zijn we hier even begonnen.
    Toffe game, erg chaotisch. Het moment dat je voor het eerst een Titan inspringt is wel bijzonder vet.

    FIFA 15. De game waar we, kennelijk, voor kwamen.
    Zoals sommigen van jullie misschien weten, heb ik echt niets met voetbal.
    En gelukkig Lethal ook niet. Dus we waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. :cool:
    Lethal had de controls wat vlotter onder de knie, en won uiteindelijk met een welverdiende 1-0.
    Moet wel toegeven dat deze game er wel top uitziet, en bijzonder lekker speelt.
    Nu heb ik totaal geen vergelijkingsmateriaal mbt FIFA, de laatste die ik speelde was in '98 op de PC volgens mij, maargoed.

    Halo MCC was de volgende patient.
    We mochten even een potje Team Slayer spelen. Wederom een toffe game.
    Zag er prachtig uit, en het Halo gevoel zat er nog helemaal in. De feel van de game is nog net zo als toen Halo 2 uitkwam, heerlijk.
    Alles ziet er superstrak uit, en loopt gigantisch soepel. Echt een toppertje.
    Uiteraard wist Lethal bijna, of helemaal, bovenaan de lijst te eindigen, met 16 kills.
    Ik was toch best trots op mijn 4 kills. Dus.

    Forza Horizon 2. Vroem vroem!
    Weer een pareltje. Autoracen vind ik wel tof, ook al bak ik er niet zo veel van, deze game speelde heerlijk weg.
    Op het moment dat de regenbui het asfalt raakt, veranderd de handeling van je auto direct.
    Uiteraard kwam ik direct de vangrail tegen, maar een persoon die daadwerkelijk zijn auto op de weg weet te houden, zal dit geweldig vinden.

    Sunset Overdrive.
    Wat een kleurtjes! Holy shit. :eek: Alsof je een kilo Skittles op je scherm gooit.
    Eindelijk een game waar ik wat mee kan. Het ziet er super uit, speelt geweldig soepel ondanks dat de controls even wennen waren.
    Variatie aan wapens viel wat mee, maar ieder had echt z'n eigen stijl.
    Van een 'normaal' machinegeweer tot een apparaat dat exploderende LP's lanceerde.
    Grinden en springen is allemaal veel soepeler als dat ik verwacht had.
    Toffe game, maar door de overdaad aan kleuren denk ik niet dat het wat voor mij is.
    Wel tweede geworden op de scorelijst. Net naast een Sunset Overdrive pet gegrepen.

    Fable Legends. Toen we binnenkwamen kregen we eerst een filmpje te zien, van de dev die wat over de game vertelt. Dit eenmaal gehad, was het een paar minuten wachten tot de pret kon beginnen.
    4 One's en 5 mensen. Hier klopt iets niet. (Let wel, ik heb weinig van deze game gevolgd.)
    Wat bleek, 1 van ons mocht de badguy spelen.
    Vage Duitser steekt z'n hand op en neemt plaats achter een andere One en hangt vervolgens de evil mofo uit.
    Hij spawnt vijanden op plekken die hij zelf uitkiest, leuk concept.
    Wij, Lethal, 2 Duitsers en ik, nemen plaats achter de One's.
    4 helden, 4 spelers. Let's go! Ik heb long range dude gekozen, pijl en boog. Iets in de trend van een assassin.
    Controls waren even wennen, de camera leek af en toe wat spastisch te bewegen.
    Uiteindelijk waren we vrij vlot dood, want we bakten er niets van.
    Uiteraard geven we de Duitsers de schuld, zoals altijd.
    Ook deze game liep erg soepel, maar de graphics stonden mij wat tegen.
    Gelukkig komt er nog een beta van deze game, dus we kunnen nog wel wat meer verwachten.

    Ook hebben we nog even Dying Light kunnen checken.
    Een wat grauwe game, maar dat wisten we al door alle filmpjes.
    Moet zeggen dat deze game wel erg tof was. Vooral de melee actie is bijzonder.
    De camera beweegt echt met je mee, niet zo statisch als bv CoD.
    Sla je mis, dan moet je ook direct met de rechterstick je view aanpassen, want voor je het weet zit er een zombie op je nek te knagen.
    Heel veel tijd om te spelen was er niet, want m'n potje was vrij vlot voorbij.
    Erg tof, deze game ga ik wel in de gaten houden.

    Einde van de dag hebben we nog wat gegeten, om vervolgens weer in de bus naar huis te stappen.
    Rond half 11 stond ik weer op het station in mijn woonplaats.

    Echt een superervaring om daar een keer te zijn. Super dag gehad. :)
    Mark, nogmaals bedankt voor de tickets!

    TL;DR GamesCom was tof.
     
    Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  4. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Tof om te lezen man :) Mss volgend jaar maar eens kijken of ik er een keertje heen kan.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Was Dying Light ook op Xbox One daar? Zo ja...hoe was hij grafisch en qua framerate soepel?
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zag er erg netjes uit, liep bijzonder soepel.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Tof man. Ik ben aardig zat aan het worden van zombie games, maar dit is echt wel eentje waar ik nog enorm naar uit kijk.
     
  8. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen de Xbox dingen kunnen zien? Of ook tijd gehad voor Bloodborne e.d.?
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Alleen als je geen priority pass hebt en in het weekend gaat sta je 3uur in de rij voor 1 game. Dus dan heb je ongeveer tijd om 2 games te spelen voor je weer naar huis kan. En dat staat mij een beetje tegen om erheen te gaan.
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Wel het 1 en ander gezien, maar alleen Xbox gespeeld, ivm Priority Pass.
    Geen wachttijd ftw. \o/
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    sprong er nog wat voor je tussen uit van de dingen die je wel gezien maar niet gespeeld hebt?
     
  12. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Iemand nu CS:GO aan het volgen?

    Virtus Pro vs Fnatic is bezig.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    En toch zou het mij heel gaaf lijken om een BF game te hebben waar je samen met je maten in co-op de hele campaign zou kunnen doorlopen. Ik weet nog goed dat er voor BF3 aangekondigd werd dat er co-op in zat, maar what the hell dat was een flinke domper. Ik prefer nog steeds co-op boven deathmatch/capture the flag veel meer fun. Ik heb gisteren weer even Rainbow Six Vegas 2 gespeeld met wat gasten erg tof.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Altijd een groot pluspunt van Halo geweest dat je alles, maar dan ook alles (behalve ranked stuff) splitscreen en online tegelijk kon spelen.
     
  15. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Dit inderdaad!! Zelfde geld voor Gears of War. Mijn twee favoriete co-op/splitscreen games
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Het is vooral jammer hoe ze co-op er de laatste jaren uit gesloopt hebben. Borderlands, Halo en GoW waren inderdaad heerlijke co-op games, maar ook de meeste andere titels ondersteunden dit. Inmiddels zijn er nauwelijks nog games waarbij het kan.
     
  17. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    VIRTUS PROOOOOO

    KUT
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2014
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Hoe was jouw tripje eigenlijk?
    Opgehaald met een Tesla? :)
     
  19. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Zekers ja. Was echt een fantastische dag. Er waren ook meerdere BN-ers mee met de reis. Heb Destiny zitten spelen met Wibi in mijn team. Ook een flinke tijd mee staan praten. Niet heel veel zelf gespeeld, maar wel veel gezien en genoten. Was echt een topdag!
     
  20. GstNick

    GstNick Active Member

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben van plan om dit jaar ook is naar gamescom te gaan. Net een mail gekregen dat ik tickets kon bestellen vanaf nu. Maar hoe valt t mee kwa drukte? We meenden op donderdag te gaan (minder druk hopelijk) Of is het echt hopeloos druk daar dat je eigenlijk nog niets te zien krijgt, want dan kan ik evengoed thuis blijven :) Ik hoor het graag
     

Deel Deze Pagina