1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    -per ongeluk dubbelpost, sorry-
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De ruimte waar een toestel staat opgesteld zal ook voor verschillende instellingen zorgen. Het ene scherm staat in een woonkamer waar veel (dag)licht aanwezig is, terwijl het andere scherm in een volledig donkere ruimte staat waar niet eens daglicht bij kan komen.

    Zou je dan de instellingen vanuit de (ver)lichte ruimte overnemen heb je waarschijnlijk een zonnebril nodig om naar dat scherm te kunnen kijken. Even overdreven genomen dan. :)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de instellingen voor mijn Panasonic ook van internet geplukt en vervolgens deze afgesteld voor mijn leef omgeving.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014
  4. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Daarom schrijf ik een paar regels verderop ook over het gegeven dat reviewers zoals AVForums voor een verduisterde ruimte kalibreren (doorgaans een peak luminance van 120cd/m2) en dat het verstandig is om die reden de backlight te verhogen voor het kijken overdag.

    Enkel het aanpassen van de backlight zal mogelijk wel zorgen voor clipping van black/white points, maar om dat opnieuw in te stellen zijn testclips nodig zoals bij de AVS HD 709 inbegrepen. Dus mocht plazz dat willen doen kan dat ook door de link te volgen.
     
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Beste mensen,

    Ik heb sinds kort een tweedehands receiver gekocht, betreft de Harman/Kardon AVR 138 inclusief de JBL set die erbij hoort. Nu is het zo dat ik niet een heel lekker surround geluid nog heb gehoord. Nu ik op Youtube een surround filmpje afspeel om te kijken of het wel goed gaat, valt het mij op dat als geluid over de rear speakers moeten komen dat deze via de front gaan.

    Als ik de receiver op de optie DSP zet, dan is het geluid zachter over de front maar komt deze ook met de rear mee. Bij muziek luisteren doet de rear het wel gewoon...

    Het is dit filmpje/fragment welke ik gebruikt heb voor de test: https://www.youtube.com/watch?v=sMh_zvCw6us

    EDIT: Bij een ander filmpje hoor ik het weer wel van achter...maar dan gaan beide rear speakers aan als in het filmpje op 1 rear speaker het af moet gaan...
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2014
  6. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    4k oled van lg komen er nu echt aan.

    https://www.plasmavisie.nl/lg-55ec970v.html

    8 duizend euro. Dat is meer dan twee keer zoveel dan de normale 4k.

    Het lijkt wel een rts game, die tv fabrikant wereld. Want lg is nu letterlijk de tv fabrieken uit de grond aan het stampen. Om de 4k oled massaal te gaan produceren.

    En dan zakken die prijzen zo door de helft, en meer. (+ de yields worden beter, en ook dit zorgt voor een prijsdaling)

    En dat is dus wat de normale 4ks kosten, die zullen ook moeten zakken.

    Voor kerst een 65 inch 4k voor een eurootje of 2000? Dat zou mooi zijn.

    4k oled... Dat zit er voor mij niet in nog. Die zal voor de 55 inch niet onder de 3000 euro gaan. Al weet je het maar nooit. Ik denk ook niet als ik het geld wel had, ik zoveel er voor over heb. Ik vind 2000 euro al belachelijk veel. Maar wil het toch een keer doen.

    Maar ok, de eerste prijs is bekend. Nu nog daadwerkelijk verkopen en reviews af wachten. En eens kijken wat het doet met de 4k prijzen.


    Edit


    Woooop, gaat al 2000 euro van de oled 4k af, vanaf de dag die in de winkels ligt. En dat is als het goed is deze maand. In amerika al te bestellen. Voor nog eens 1kaatje minder....

    Sony 65 inch 4k al voor 3000 te krijgen. Man.... Wat gaat dat rap. Allemaal al wel aangekondigd door alle techsites, maar ja.... Dan moet het ook wel gaan gebeuren.

    Tvs die vorig jaar 15000 kostten liggen nu voor 4000 duizend in de winkels. Ongelofelijk.

    Nog even geduld hebben en dan alle films weer opieuw kijken op een asociaal groot en scherp scherm. En dan toch maar weer een consooltje halen denk ik. ;-)
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2014
  7. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Heeft iemand ervaring met HDMI switches?

    Ik game normaal gesproken op een monitor en helaas heeft deze maar 1 HDMI aansluiting. Nu wil ik wel straks mijn 360 gewoon aangesloten houden wanneer ik een One aanschaf. De HDMI in van de One is geen optie gezien deze input lag heeft.

    Nu vraag ik mij dus af of mensen ervaring hebben met HDMI switches. Op internet kom ik wat tegenstrijdige berichten tegen of deze input lag geven.

    Ik moet absoluut geen input lag hebben aangezien ik daar zeer gevoelig voor ben. Ik merk het al als een game van nature een hogere vertraging heeft.
     
  8. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben opzoek naar een nieuwe TV, voornamelijk goed mee te kunnen gamen met mijn PS4. 3D en SmartTV maken mij opzich niet veel uit, ken het niet en geen idee wat ik er mee zou moeten doen. Gebruik mijn iPhone en Macbook wel om op internet te browsen en apps te gebruiken.

    Momenteel heb ik een 32'' LG tv, jaartje of 5. Aangezien ik dit formaat te klein vind ben ik opzoek naar een 42'' en misschien zelfs een 47''. Budget ligt rond de 600 euro.

    http://www.bol.com/nl/p/lg-47lb570v-led-tv-47-inch-full-hd-smart-tv/9200000025530780/
    http://www.bol.com/nl/p/samsung-ue40f6500-3d-led-tv-40-inch-full-hd-smart-tv/9200000011364997/

    Met name die LG lijkt mij wel een goede tv. Design is ook mooi.

    Wat mij wel is opgevallen na een beetje research is de input lag die bij meerdere tv's niet goed is. Hoe meer HZ hoe beter?
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Refresh rate en input lag moet je los van elkaar zien. Een scherm met een enorm hoge refresh rate kan alsnog veel input lag hebben.

    Komt door alle beeldbewerking die er in moderne tv's plaats vind ( en natuurlijk gewoon de snelheid van het paneel) .

    Veel reviews geven wel een waarde voor de input lag, ik kijk zelf altijd op hdtvtest.co.uk, die doen uitstekende reviews met heel veel technische informatie

    misschien even kijken of de tv's die jij op het oog hebt daar ook op staan? Dan weet je meteen of ze last hebben van een te hoge vertraging om lekker op te kunnen gamen
     
  10. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag in de winkel gekeken en zag de kleinere versie van deze staan. 500HZ ziet er wel erg nice uit in vergelijking met de twee Samsungs die er naast stonden. Echter ben ik bang dat 42'' te klein zal zijn en dus wil ik voor de 47 gaan. Momenteel heb ik een 32'' alleen die is veel te klein, 42'' zal denk ik snel wennen. Ik zit er ongeveer 2.5-3.5 meter vanaf. 572 voor een 500HZ 47'' TV is prima te doen.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    50 inch :)

    Prima te doen op die afstand hoor...
     
  12. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedoel je dat ik een 50 inch moet kopen? Is wat overkill als je het mij vraagt, 42 of 47 zal voldoen. Mijn vraag nu is of deze tv goed zal zijn voor de PS4?

    500HZ, FULL HD IPS paneel klinkt wel goed, right?
     
  13. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik heb zelf 2 jaar geleden een LG gekocht en ben er heel erg tevreden over.
    Ik zit er tijdens het gamen niet ver vanaf dus ik wilde ook weer geen mega beeld.
    Ik heb hem automatisch staan op Game modus.
    Waarschijnlijk zou ik misschien nog het een ander kunnen tweaken maar daar ben ik totaal niet in thuis
    http://m.lg.com/nl/televisies/lg-47LV5500-led-lcd-tv
     
  14. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Na nog wat research te hebben gedaan ben ik op de volgende twee TV's gekomen.

    Sony KDL-42W705
    LG 47LB630 V

    Grootte van het scherm verschilt 5 inch. Ik zit op 3.X meter afstand van de tv, zou 42'' genoeg zijn? Hoe ervaren mensen het hier?

    Heb wel gehoord dat de LG wat moeite kan hebben met zwarte kleuren. De Sony zou de beste game TV zijn volgens velen.
     
  15. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    De Sony is voor gaming een erg interessant model door de lage input lag. De huidige modellen behoren tot de snelste lcd's zodat je bij games geen vertraging zult merken tussen commando's die je via de controller geeft en het moment dat het zichtbaar wordt op de tv.
    Zie de diepgaande review van hdvtest.co.uk. Ik kan me voorstellen dat een deel van de review je niet alles zegt als je niet zo bekend met dit soort tests, maar globaal zul je vast wel een idee krijgen.

    De LG tv heb ik geen echt diepgravende reviews van gezien, enkel deze door tweakers. Dat is een ander model binnen dezelfde serie, mogelijk geldt een deel van de conclusies ook voor de LB630. De review van de LB670 is in elk geval niet bijzonder positief.
    Dat de LG wat minder goed presteert qua zwartwaarde klopt, het is een ander soort techniek die in het scherm zit. Het voordeel is een iets grotere kijkhoek (kleuren vervagen niet zo snel als je van opzij op de tv kijkt), het nadeel is dat zwart meer donkergrijs is. De Sony presteert op dat vlak beter.
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zat op mijn slaapkamer destijds op 2,5 meter van 50". Kan prima:D.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hey mensen,

    Langzamer hand ben ik aan het kijken naar een vervanger voor mijn 5 jaar oude 47 inch LG plasma TV. Nu zou ik graag naar 60inch gaan en heeft deze TV momenteel mijn voorkeur: http://tweakers.net/pricewatch/379462/samsung-ue60h7000sl-zwart.html

    Ik heb opzich geen haast met het kopen van een nieuwe TV maar het geld is er. Of zou het verstandiger zijn om te wachten tot december en kijken wat voor aanbiedingen er dan komen?
     
  18. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Prijsdaling gebeurd met kerst zelf bijna nooit, mensen kopen dan namelijk sowieso. Wel daalt de prijs richting het einde van het jaar vaak sowieso wel. Samsung heeft op duurdere series vaak cashback etc. In januari is over het algemeen de geen btw actie bij bijvoorbeeld Media Markt.

    Wil je de beste deal dan is het raadzaam om een model te nemen van vorig jaar, deze modellen worden nu vervangen door bijvoorbeeld het model dat jij nu aanhaalt. Introductie volgens tweakers qua prijsvermelding is 10 april dit jaar. Model van vorig jaar zal aanzienlijk goedkoper zijn (gewoon zoeken op 7 serie samsung, type opbouw is altijd hetzelfde, (UE staat voor LED, UH voor Ultra HD) UE60x7000)).
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Iemand hier een Ambilight in huis?

    Gebruik je het ook tijdens het gamen?

    Ik ben wel erg gecharmeerd geraakt van de Philips 55 inch Ambilight reeks, maar wacht no op IFA 2014.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    42" is best klein. Ik zit op iets van 2,5 meter van mijn 50" en dat kijkt heerlijk.

    Curved OLED 55" van LG voor 3000:

    http://tweakers.net/nieuws/98151/lg-brengt-curved-oled-hd-tv-uit-voor-2999-euro.html

    Nice!
     

Deel Deze Pagina