nieuwe harddisk illegaal?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door OPL, 1 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Van de week was ik in zuidafrika en daar verkochten ze in een winkel waar ze xbox spullen verkochten een hardeschijf die speciaal goed voor de xbox zou zijn. Ik heb toen getwijfeld om hem te kopen maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik niet wist of het illegaal is om een nieuwe te plaatsen. Dus mijn vraag is of dit illegaal is :cool:

2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ach wat is illegaal.

MS heeft het standpunt dat je Xbox openschroeven al over the limit is. Maar dit is mi onzin.

Het is meer wat je met je harde schijf gaat doen wat illegaal kan zijn (stop er een 120Gb harde schijf in met 55 spellen en we kunnen toch spreken van schending van auteursrechten :D )

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Voor MS is het openschroeven van je Xbox niet illegaal, maar je verkloot er wel je garantie mee :)

4. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    harddisk illegaal of nie

of die extra harde schijf illegaal is of niet ligt volgens mij aan :
    of hij het merk teken heeft van microsoft en of hij ingeplugt wordt of erin word gezet in je xbox, want dan is het volgens mij eigenlijk gewoon ombouwen en das dus illegaal.

maar Ik denk dat wij wel hadden gehoord van een extra harde schijf die je in je xbox kon laten plaatsen en ik heb van meerdere mensen gehoord dat als je je xbox omlaat bouwen je een extra harde schijf krijgt om al je gedownde en gekopieerde spellen op op te slaan. dus volgens mij illegaal.

5. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dit ging om een hardeschijf met 20 gb en die sneller zou zijn. Het is dus alleen om meer op te slaan en een snellere harderschijf. Verder weet ik niet echt hoe het zit want die gast wist er weinig van en aangezien xbox nog iets heel kleins is daar (er zijn daar behalve de launch games nog maar 4 andere spellen uit) moest hij alles importeren. Dus wat hij uitlegde over waarom die harde schijf zoveel beter was weet ik niet maar ik vraag me gewoon af of zoiets illegaal is en wanneer je dat doed of dan bijv je access tot live geblokt wordt.

6. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Het gaat erom wat je der mee doet...

Maar aan je slechts 20 Gb grote schijf zou ik niet teveel geld besteden :)

Zodra je meerdere schijfen in je Xbox gaat plaatsen zal je op zn minst me een soldeerbout aan de gang moeten.

7. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    t idee was vervangen volgens de handleiding....

8. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou je een nieuwe schijf willen? Ik heb 20 spelen en heel veel muziek op mijn harde schijf staan en die is nog lang niet vol (nog steeds +50000 blocks) En als hij bedoelt is om gekopieerde spelen op af te spelen (waarschijnlijk wel) dan is hij dus illegaal

9. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee ik speel geen gekopieerde spellen en ik denk dat het tog uiteindelijk bedoeld zou zijn voor dat, ik heb nu ook effe op het forum doorgezocht en gelezen dat je inderdaad heel veel ruimte hebt 270 tot 300 duizend bloks en dan vind ik het inderdaad overbodig...

10. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wie koopt dat zobiezo al in zuidafrika wat nou als het bedrog is?

11. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Jouw Xbox heeft minimaal 8 Gb. Dus 20 is niet veel meer. Iig te weinig voor een reeks spellen. De overdrachtssnelheid kan wel hoger liggen (die is bij de standaard beperkt), maar of je daar geld aan uit wil geven :{

12. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou heb dus wel spellen die geimporteerd waren gekocht en die doen het perfect. Als het azie was geweest had ik het niet gedaan want die mensen zijn handig in dat soort dingen maar in afrika weten sommige van die verkopers amper hoe internet werkt. Het inresseert hun simpelweg niet, de spullen die ze dus hebben zijn echt ( oh en de winkel was ook een toys 'r' us die een game afdeling had die spellen over heel de wereld importeerde dujs je moest wel opletten of het pal was)...

en om even te reageren op Cole trickle, je hebt volkomen gelijk en ben blij dat ik hier me geld ook niet aan uitgegeven heb. Maar stel je 8 gb hardeschijf raakt compleet vol is het dan mogelijk om er legaal een 2e bij te doen of is het dan aan te raden om te beginnen met wissen?

13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ombouwen is sowieso niet illegaal....wat jij er mee doet moet je zelf weten..tis jou apparaat al gooi je m door je huis heen.

Tis alleen niet legaal om software er op te zetten waar je geen auteursrechten voor hebt betaald...wil je er je eigen muziek Halo of wat voor software dan ook die je hebt gekocht erop zetten omdat dit op de HD nou eenmaal sneller is dan is dat geheel jou recht.

Maar zoals gezegd valt je garantie dan wel weg....

Greetz

14. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    k heb m al sinds 14 maart toen hij uitkwam dus die garantie heb ik toch al niet meer. Maar iedereen tog bedankt voor de info :) ik denk dat ik het nu wel snap.

15. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heh, een grotere harde schijf in je xbox als je er niks illegaals mee gaat doen heb je toch niks aan aangezien de xbox zelf altijd maar 8gb zal blijven gebruiken. Dit weet ik omdat er mensen zijn in de wereld die een 10gb harde schijf hebben (microsoft verscheepte eerst xboxen met 10gb) maar ook daarvan gebruikt de xbox 8gb dus als je zo'n harde schijf neemt heb je eigenlijk 12 gb over die je nooit ergens voor gebruikt.

16. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aha, dat is best slim van MS want dan heb je dus niet gauw dat mensen een nieuwe harddisk er in doen tenzij ze echt dingen gaan veranderen en dat zou dan tog wel weer verboden zijn?

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

Je hebt niets aan een grotere hardeschijf als je je xbox niet ombouwd en die hogere doorvoersnelheid is ook onzin, in de xbox zit slechts een ATA 33 controller. dus een snellere schijf heeft totaal geen nut.

en nog iets, die harde schijf zou niet eens werken als je je xbox niet om hebt gebouwt, xbox zou dus ook niet meer starten:)

vraag beantwoord, case closed - omdat we al in het donkergrijze gebied zitten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina