1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dishonored

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 20 mrt 2012.

  1. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgende week is de DLC 50 procent goedkoper in de Deal of the Week
     
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Moet zeggen dat de game me nog niet echt gepakt heeft tot op heden. Speelt heerlijk en ziet er tof uit maar zit er om de een of andere reden nog niet helemaal in. Vind het sneaken tof gedaan maar jammer dat als je sneaky kills maakt de game alsnog reageert alsof je als een maniac alles en iedereen vermoordt. Unconscious is toch niet hetzelfde... Denk dat ik er maar gewoon schijt aan heb en lekker doe wat ik wil, maar had dit graag anders gezien. Zo na werk maar weer eens verder en kijken of ik er een beetje meer in kom :)
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Als je echt totaal niet van stealthgames houdt, is deze game dan een aanrader?
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee.

    Ja het spel kan op de makkelijkere moeilijkheidsgraad ook wel aardig rambo doorheen, maar het spel is toch echt bedoeld om te sneaken en stealth te gebruiken.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Dan laat ik 'm liggen.
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Inmiddels uitgespeeld en moet toch echt 100% terugkomen op mijn eerdere scepsis _O_ Geweldige game met fantastische stealthtechniek! Vond het verhaal ook erg tof. Uiteindelijk meeste positieve einde mogelijk gehaald en moet nu eens verder met de DLC. Vooral die met Daud lijkt me erg tof :)
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben er nu ook bijna door heen en hij is echt tof inderdaad. Ik moest er wel in komen en sommige stukjes vond ik wat minder leuk om te doen. Maar dit is wel echt tof....

    Ik heb er nogal op los gemoord in de game, gewoon schijt aan levens en lekker slachten. Brengt die Samuel mij naar dat laatste gebied en hij verraad me gewoon. Hij zegt dat ik geen haar beter ben dan mijn vijanden. Volgens mij heeft mijn slachtpartij door de game ook gevolgen voor de staat van Dunwall in het algemeen he?
    . Nice stuff!
     
  8. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Just wondering, heeft iedereen die deze game nog niet heeft m al gedownload op xboxlive? Zou zonde zijn als je het vergeet.
    Ik geniet er met volle teugen van. Hoe vinden jullie deze game vergelijken met Bioshock?(die heb ik nooit gespeeld)
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vond bioshock veeeeeel gaver. Vooral de eerste. Dishonored voelt zo lomp aan en het verhaal en personages zijn zo oninteressant als het maar kan. Heb de game ook niet uitgespeeld en denk ook niet dat dat gaat gebeuren nog :p
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ben ik totaal niet met je eens. Dishonored is niet te vergelijken met Bioshock omdat het veel meer stealth is maar de wereld is ontzettend goed uitgewerkt, het word je alleen niet in je gezicht gedrukt, je moet goed alles lezen en beluisteren.

    Ik ben ook enorm fan van de art style en de geweldig gevarieerde combat waar je echt na een paar keer uitspelen nog beter in kan worden.

    Geweldige game, 1 van de beste 1st person stealth games die er zijn, zoniet de beste

    Allemaal downloaden en uitproberen als je hem nog niet gespeeld hebt
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
    Wat Delphiki zegt :thumbs:
     
  12. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Indeed.. Echt een toffe game
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En de wereld van Bioshock werd in je gezicht gedrukt?

    Ik had het meer over de gameplay mechanics die zo lomp zijn bij Dishonered en bij Bioshock Infinite for that matter ;) Ik kwam daardoor niet in het spel. Dat terwijl ik bij Bioshock van begin tot einde gefascineerd was. Tja meningen verschillen, maar waar we het wel over eens zijn is dat de games niet met elkaar te vergelijken zijn. Dishonered mag nog niet eens de schoenen poetsen van Bioshock :+ (1 dan, de rest vond ik toch een heel stuk minder)
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee daarom snap ik ook niet waarom je Dishonored qua verhaal niet leuk vind, qua manier van vertellen lijkt het best op Bioshock. Hier is de wereld en zoek het maar uit verder. En hoe meer je je verdiept hoe meer kleine dingetjes qua optionele objectives je vind en hoe meer je te weten komt over de personages en de wereld

    Qua combat heeft het ook dat vleugje tactiek in het voorbereiden wat Bioshock ook heeft. Eerst even dit of dat hacken, even zorgen dat dit en dat losse mannetje weg zijn en even goed kijken wie je hoe uit wilt schakelen. Alleen dan wel echt met stealth als basis, dat maakt het anders

    Daarnaast vind ik de melee in Dishonored goed aanvoelen, werkt de stealth enorm goed (qua duidelijk maken wanneer je zichtbaar bent, wanneer er een alert is en dat soort basis dingetjes van stealth games die best vaak mis gaan) en krijg je altijd meerdere tools , opties en manieren om iets aan te pakken. No kills is een optie, goed voorbereiden en iedereen uitmoorden ook.

    Level design staat het ook allemaal toe en geeft je die vrijheid en dat werkt alleen bij games die goed in elkaar zitten..

    Maar goed, als het je ding niet is is het je ding niet, wil alleen niet dat mensen die het nog nooit geprobeerd hebben de game negeren want ik heb me er echt heel goed mee vermaakt, echt verassend goed.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  15. Sneltje

    Sneltje It Pays to Play

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    4
    Geweldige game, ik vermaak me uitstekend.
    Deed me gelijk denken aan Bioshock alleen beter. En her en der heeft en leuke steampunk trekjes.
    De manier hoe je de game kan spelen is redelijk veelzijdig wel met de nadruk op stealth, run & gun heeft geen zin dat overleef je niet.
    Dus voor mensen die van CoD houden kunnen deze game maar beter laten liggen.

    Ik denk dat ik ongeveer halverwege ben met de game moet nu naar een gemaskerdebal toe.
    Denk dit weekend weer even wat tijd er aan te besteden, sfeer en uiterlijk in deze game zijn gewoon zeer goed.

    Kan me niet voor stellen dat mensen, die van gaming houden, deze game niet zullen waarderen, denk als ze gewoon even tijd er insteken zij hier veel plezier aan zullen beleven.

    Ik vind het toch wel een van de betere games van de laatste tijd.

    Chop!!
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Eindelijk gestart met deze topper. Ik hou van Arkane games, dus ik verwacht dat ook deze titel mij goed zal bevallen. Niet verder kunnen spelen dan de eerste 10 minuten, maar de sfeer die deze game nu al uitstraalt vind ik geweldig. Een moord in Corvo's aanwezigheid, maar niet door zijn hand. Maar door wie dan wel? Dishonored, but not forgotten. De zoektocht begint...

    Prachtige grafische stijl en ook het geluid is goed vertegenwoordigd. Corvo Attano beweegt zich als assassin erg soepeltjes door de stad van Dunwall. Arkane world building op z'n best. Dit wordt weer genieten.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2021
    Nol vindt dit leuk.
  17. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dankje. Zag dat het een lang filmpje is, dus kijk het wel een andere keer. Arkane Games heeft een goede neus voor world design. Elke nieuwere game van deze studio deed het op dat punt weer net iets beter. Je kunt veel over Prey zeggen, maar dat ruimte station was top notch uitgedacht.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Net bovenstaande docu bekeken. Dit bevestigt eigenlijk weer hoe goed Arkane is in environmental storytelling en level design. Twee elementen in games die ik beiden erg belangrijk vind. Kijk vooral eens naar de uitleg van twee levels in Dishonored 2, "The Clockwork Mansion" en "The Crack in the Slab" (vanaf 33:30 tot 51:50 minuten). Voor "Crack" bouwde Arkane twee parallel lopende levels in verschillende tijdzones, waarin de speler continue naar heden en verleden kan teleporteren om problemen op te lossen. "Clockwork Mansion" is simpelweg een pareltje. Zoveel bewegende mechanische onderdelen in deze rubix puzzle van een villa, en 99% geen trucage! Dat spreekt van talent wanneer devs zichzelf op deze manier durven uit te dagen.

    Bijna Dishonored 1 uitgespeeld, al heb ik nog wel twee DLCs voor de boeg. Dishonored 2 ga ik zeker ooit nog spelen (mij zie je geen Arkane Studios game meer overslaan). Ik hoop dat Deathloop ook zoveel talent laat zien.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2021
    ageQned vindt dit leuk.
  20. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik vind deel 1 en 2 echt hele goede games en ben nog steeds van mening dat de games eigenlijk wat onder gewaardeerd zijn door de gamers.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina