1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    nou! gaaf hoor. complimenten.
     
  2. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    @han, jij toch redelijk in de PES wereld ingevoerd. Verwacht jij online soepele gameplay (met name als je tegen vrienden speelt met goede internetverbindingen?)
     
  3. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Lekkere diving header om filmpje mee te beginnen:

     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Bedoel je dan dat jij tegen 1 vriend speelt? Dat zou moeten lukken. Speel je met 2 vs 2 dan is het koffiedik kijken omdat ik ook nog maar weinig van de nieuwe online modes heb gezien. Ik zou bij 1 vs 2 of meer in de 11 vs 11 mode gaan spelen omdat die mode werkt met dedicated servers, wat soepeler loopt dan peer to peer.
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Waarom heb ik zo'n zin in deze game. Ik weet gewoon dat ik teleurgesteld ga raken en binnen de korste keren allerlei shit ga tegenkomen. Nah ja, we zien het wel. Ben benieuwd naar de licenties eigenlijk, hoop op Liverpool, Chelsea en Dortmund en Bayern Muchen. En natuurlijk de gewone shizzle Nederlandse, Spaanse, Italiaanse en Franse gehele competitie. Het lijkt er wel op dat ze weer een groter aantal landenteams hebben dit jaar. Ook wel fijn.
     
  6. 7Quaresma

    7Quaresma A.F.C. Ajax

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    1
  7. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Schoten vliegen er wel gemakkelijk in vind ik...Het is natuurlijk maar en compilatie maar er zitten schoten in die de keeper gerust kan houden
     
  8. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    speel 1 vs 1, 2 vs 1 en max 2 vs 2
     
  9. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, dat is het probleem met compilaties. Het lijkt allemaal zo easy. Ik vind ook dat de schoten er wel gemakkelijk in gaan, maar goed, ik speel ook Fifa 2014 en daar is schuin op de goal aflopen in de zestien bijna altijd een goal als je schiet. Het filmpje ziet er verder wel lekker uit, alleen die keepers lijken me weer ruk, maar dat zijn alle keepers in alle footies. Maak je ze te goed, dan worden we ook niet blij. Ik vind het overigens wel triest als een keeper uit komt en een hoek van hier tot Tokyo openlaat. Dat gebeurt ook heel, heel vaak in PES. Ik haat dat echt.
     
  10. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    jij speelt fifa 14 dus niet manual
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nope, en ik kan niet zien in de filmpjes van PES of die spelers dat wel doen. Daarom is het op basis van een filmpje, in beide games, niet te voorspellen of het te makkelijk is om te scoren.
     
  12. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Als die hard PES fan maakte ik zo'n 7 jaar geleden de overstap naar Fifa omdat ik deze destijds realistischer vond spelen. Heb Fifa 08 t/m 14 heel veel gespeeld, maar toch heb ik bij een potje Fifa nooit echt dat pure voetbal gevoel gehad als bij PES 5-6. Het is lastig om uit te leggen, maar echte kenners snappen volgens mij wel wat ik bedoel. Nu ik de gameplay beelden van PES 2015 keer op keer heb bekeken en bestudeerd (en dan met name onderstaande filmpje), raak ik er steeds meer van overtuigd dat PES 2015 mij een veel realistischere voetbalbeleving gaat laten bezorgen dan Fifa 15. Hoe mooi Fifa er ook ziet, hoe compleet dat spel ook wordt, hoe goed de servers ook zijn, alles begint en eindigt voor mij bij de gameplay! En qua gameplay lijkt PES 2015 gewoon veel dichter tegen een echte wedstrijd aan te zitten dan Fifa. De opbouw van achteruit, de passing, het tempo, de tijd aan de bal, de strijd op het middenveld, het moeten blijven breien om een gaatje te vinden, de unieke manier van scoren, het dribbelen, de herkenbare identiteit van zowel spelers als teams, de tactische diepgang. Dat is wat PES vroeger was, en het nu weer lijkt te worden. Ook al heeft het spel een aantal verbeterpunten zoals keepers (op bepaalde momenten), gebrek aan licenties, sfeer, animaties die niet vloeiend in elkaar lopen, denk ik toch dat PES 2015 dit jaar een veel betere voetbal simulatie gaat zijn dan Fifa 15. Bij Fifa lijkt het gewoon nog steeds het bekende heen en weer counteren (d.m.v ping-pong passing) zonder enige strijd op het middenveld. Ook de übereffectieve hoge steekbal lijkt weer DE manier te worden om doelpunten te maken. Scoren is vrijwel altijd op dezelfde manier. In plaats van de gameplay eens goed aan te pakken gaan ze bij EA tijd besteden aan bewegende cornervlaggen, doellijntechnologie, etc.. Dit jaar sla ik Fifa 14,5 maar over en ga volledig voor PES! Kan niet wachten tot 17 september!!

     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Leuk filmpje! Alleen een beetje verkeerd camerawerk ;)
    Wel bovengemiddelde spelers. Ik heb wel mindere spelers gezien.
     
  14. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    leuk je enthousiasme hoor, en ik ga ook weer terug naar PES na paar jaartjes FIFA (ivm paar hele slechte PES-edities), 'maar breien om een gaatje te vinden'???? Heb je wel goed naar die filmpjes gekeken zonder roze PES bril? Het is consequent open huis lijkt het met 50% van de steekballen alleen voor de keeper
     
  15. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja ik heb heel goed naar die filmpjes gekeken. En geloof me, ben op een leeftijd dat ik beide spellen geheel objectief kan beoordelen. Dus daarover geen zorgen.

    Consequent open huis? Dat lijkt toch echt af te hangen van wie er speelt vind ik. In veel filmpjes is het hotseknots voetbal waarbij men na 2-3 passes een doelpunt probeert te maken. En zodra ze de bal niet hebben lopen ze als losgelaten dieren te jagen om de bal zo snel mogelijk te kunnen veroveren zonder daarbij na te denken wat ze achter laten. Totaal geen sprake van het juiste moment afwachten of timen. Maar als je goed naar dat laatste filmpje van mij hebt gekeken zul je zien dat daar toch echt meer en verstandiger gevoetbald en met name veel beter verdedigd wordt. Dat is voor mij een echte pot voetbal. Zo heb ik meerdere vermakelijke 0-0 wedstrijden gezien.
     
  16. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind ook dit niveau niet echt heel goed, hoewel ze wel wat beter zijn dan die amateurs die je vaak in dit soort filmpjes ziet. Maar ook hier zie ik veel ongeduld en slechte passing. Maar goed, ik ben gewend aan toernooispelers, misschien is dat het verschil. Ik hoop alleen dat je als betere speler niet tegengewerkt gaat worden, je kent het wel. Ben je vele malen beter, kom je lachend op 2-0 en plots lukt niks meer. Dat was in PES 2014 wel heel erg. Een maat van mij, die droog ik altijd af met 5-0 of meer, maar niet in PES2014. Niet omdat hij goed was in die game, maar omdat mij het spelen vaak plotseling onmogelijk werd gemaakt. In het begin van de wedstrijd (en dan ook echte elke wedstrijd) is hij nergens, ik kom 1 of 2-0 voor en dan plots werkt niets meer. Ik hoop zo dat dat eruit is in PES2015. Het mag best spannend zijn, maar het moet niet spannend gemaakt worden door de game. Dat haat ik, als ik veel beter ben, dan moet ik ook elke wedstrijd ruim winnen, uiteraard kan het bij mijzelf wat minder gaan hoor, en dat is prima. Maar het moet dan wel aan mij liggen en niet dat Robben plots wordt ingehaald door de traagste verdedigers.
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Net wat ik ook zei: Bovengemiddeld: Geen topspelers; ze gaan met wat meer overleg te werk en ze lopen geen kilometer om dan de bal in te leveren, dat soort dingen.
    Ik ben niet zo een topspeler als jij dus mij overkomt dat minder. Ik moet van het begin af aan al hard werken ;) Maar ik hoop met jou dat PES 2015 minder hoeft vals te spelen ( lees: slechte AI door slechte scripting ) , maar dat weten we pas als we wat meer filmpjes zien waar human tegen CPU speelt en dan met name tegen game-modes zoals ML, want daar kwam dat het meeste voor.
    Het kwam ook voor in multiplayer matches, maar daar werkte het alleen maar tegen vanuit je eigen CPU-gestuurde medespelers. Met modes waar de CPU de hele tegenpartij bestuurde werkte het dus van twee kanten tegen....
     
  18. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    De keepers aan het werk!



    Daar hoeven we dus ook niet meer over te klagen ;)
     
  19. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Nice... Benieuwd hoe de demo's gaan spelen van zowel Fifa als PES. Hier hetzelfde verhaal van jaren PES waarna overstap naar Fifa is gemaakt. Ook dit jaar staat Fifa 15 in de pre order maar wordt PES 2015 ook absoluut gehaald wanneer de demo goed speelt of de recensies positief zijn. In elk geval zijn de huidige ontwikkelingen alleen maar goed en wordt vooral de persoonlijke ervaring straks doorslaggevend per persoon lijkt mij. Ik zie nu hier veel dezelfde personen voorbij komen en heb al een aantal voorkeuren gelezen. Maar wie gaat PES voor de PS4 halen?
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik!

    Met Fifa ben ik echt klaar inmiddels en ik wil toch wel een voetbalgame hebben.
     

Deel Deze Pagina