Je moet altijd anticiperen. En het anticiperen was een van de factoren om tijdig te remmen. Ook ervariingen uit het verleden met deze bocht speelt dan mee..
En de meeste ongelukken gebeuren bij de langzame bochten na een lang recht stuk met hoge snelheden.
Je moet dan altijd marge overhouden.
En er was al voor het harmonica effect gewaarschuwd en het is verstandiger om schuins achter jouw voorganger deze hairpin te naderen. Dan maakt het niet uit of je zelf later remt.
Je hoefde niet recht achter mij te rijden tijdens het naderen van deze bocht.
Ik liet bewust genoeg ruimte over om jouw auto rechts naast mij te zetten tijdens het aanremmen van deze bocht.
Tevens was er genoeg tussenruimte (ONGEVEER 50 METER als het niet meer was) tussen onze auto's om voor mij de beslissing te maken om niet agressief & later voor de bocht te remmen.
Ik remde in ieder geval aan het begin van de remzone van de braking-line assist.
Als jij twee of drie wagenlengtes dichter achter mij had gereden dan had ik zelf bewust mijn auto naar de rechterzijde van de baan gestuurd om te anticiperen dat ik niet vanachteren wordt aangereden.
Ik heb het idee dat jij gewoon schrikt en eerst remt en blijft remmen in plaats van eerst uitwijken en dan remmen.
Dan was het gewoon een klassieke uitremmanoeuvre geweest in de ruimte die ik rechts naast mij overliet.
Ook denk ik dat jij te veel op jouw eigen rempunt was gefocust (al dan niet met behulp van de braking-line assist) en daarom te laat op mijn auto hebt gereageerd.
Ik vraag mij uberhaupt af of je tijdig had kunnen remmen gezien de afstand waarover je doorschuift zelfs na de aanrijding achterop mijn auto.
Ook is het logisch om aan te nemen dat mijn rempunt niet jouw rempunt hoeft te zijn.
Ik heb helemaal geen gedeelde schuld.
Ik ben van mening dat jij de volledige schuld draagt van dit ongeluk. Ongeacht wat mijn motieven en redenen waren om tijdig te remmen. Jij ben degene die achterop rijdt.
Mijn visie, No hard feelings.
P.s. ik reageerde op stukje van B Tender.
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om niet meer te reageren op race-incidenten.
Stom doe ik het weer en dan krijg je weer van dit soort discussies. Deja Vu. LOL.
Volgens mij is het gewoon ff wennen aan elkaars rijgedrag.
Het heeft wat races nodig en wat reacties/discussies/stoom afblazen op het forum en dan komt alles weer goed.
Ik zal proberen wat duidelijker te zijn en over de chat meer mededelingen te doen tijdens de heats.
Laatst bewerkt: 4 sep 2014