1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 28 jun 2014.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Goed om te horen man! :)

    Ik heb in de begin topic/startpost enkele apps die zeker de moeite waard zijn. (http://forum.xbw.nl/threads/windows-phone-deel-4.174030/)
    Betalingssysteem is paypal. Koppel je Paypal account aan je Windows Phone en je bent ready to go. Download de Paypal app en het werkt gelijk.
    Tiles zijn over het algeheel automatisch transparant, mocht er een app zijn die dat niet heeft (bijvoorbeeld Skype) dan zijn daar ook weer apps voor om je tiles allemaal transparant te maken.

    Daarnaast even de nieuwe game Age of Empires downloaden erg leuk spelletje!
     
  2. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan iemand die van een iPhone afkomt de ervaringen met Windows Phone vertellen? Ik mag over een aantal maanden verlengen en ik wil opzicht wel weer een nieuwe iPhone, maar ik wil ook wel iets nieuws proberen. Ben er alleen bang voor dat ik er spijt van ga krijgen en dan zit ik er toch 2 jaar aan vast.
     
  3. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Waar ben je bang voor dan?
     
  4. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat de gebruikerservaring toch niet zo goed is als dat ik met de iPhone ervaar.
     
    appie21 vindt dit leuk.
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Uhm ik kom van de iPhone 2g af... maar dat is dus al een poos geleden. Maarja als je indenkt dat je bij het upgraden van bijvoorbeeld een nieuwe iOS versie soms nadelige gevolgen merkt (sloom/traag of in zijn geheel niet kan updaten, Android?!). Mijn 920 is nu bijna 2 jaar oud en even snel als toen ik hem kocht en er zijn al meerdere updates geweest.

    Probeer het gewoon eens uit in de winkel. Ik heb een iMac en ook daar werkt mijn Windows Phone gewoon goed mee samen.
     
  6. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe zit het bijvoorbeeld met iCloud integratie? Want daarin staat mijn agenda en al m'n contacten en ik wil graag een vlekkeloze synchronisatie, zodat ik zowel vanaf m'n Mac als m'n telefoon alles kan beheren.

    Wat zijn nu de high end modellen? Want ik zie dan bijvoorbeeld een Lumia 930, maar ook bijvoorbeeld een Lumia 1520. M'n abonnement loopt in februari af, dus ik ben ook wel benieuwd of er de komende maanden nog wat interessant uit komt.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Voor informatie over het overzetten van contacten en agenda kan je hier kijken.

    De high-end is idd op dit moment de Lumia 930, HTC One M8 en de Lumia 1520.
    Een goed mid-range toestel wat eraan komt is de Lumia 830.
     
  8. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Die M8 is niet in Nederland he? Die vind ik namelijk wel interessant. Staat er de komende tijd nog wat interessants op de agenda om gereleased te worden?
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    De M8 kan je gewoon uit Duitsland halen, er is idd nog geen Nederlandse release. Ik had mijn HTC HD7 ook uit Duitsland.

    Nieuwe high-end toestellen zijn er op dit moment niet aangekondigd.

    Edit: Maar dat zal niet lang duren, zelf denk ik als straks Windows 9 uit de doeken wordt gedaan dat er wel wat nieuwe Microsoft Windows toestellen bekend worden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik wacht daarom ook nog wel even met het aanschaffen van een nieuwe mobiel, eerst wil ik weleens weten wat WP 9 gaat bieden.
     
  11. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Jongens ik heb een vraag! Op dit moment ben ik nog in het bezit van een Sony Xperia P waar de batterij bijna dood van is. Nu kan ik mijn contract verlengen en ben ik toch wel gecharmeerd van het Windows OS. Hierbij heb ik de Lumia 925 van Nokia op het oog en vroeg ik mij af hoe Nokia gemiddeld scoort op de accuduur van een telefoon?

    Tot slot vraag ik mij ook nog af hoe het gaat met het Windows OS? Ik heb het gevoel dat men er van af wil, in dit geval Nokia.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    De accu van de Lumia 925 gaat ongeveer even lang mee als die van de 920. Je zou er dus bij licht gebruik ongeveer een dag mee kunnen doen. Bij gemiddeld gebruik (lees: games, videos etc) zal je er denk ik een halve dag (6/8 uur) mee kunnen doen. Bij zwaar gebruik zal het zo rond de 4/5 uur zijn.

    Hoe het met Windows Phone gaat, tja het is nog steeds de derde grote mobiele OS. Maar of het goed of slecht gaat is niet echt duidelijk en wat ze voor de rest met WP van plan zijn ook niet. Er zit wel een re-branding aan te komen. Zo zal het geen Windows Phone meer gaan heten maar Microsoft Mobile. Dit gaan ze doen doordat ze ook bezig zijn met de Surface tablets en het op zich wel een logische verandering is alles wat mobile is onder 1 vleugel te doen. De tijd zal het leren wat er gaat gebeuren maar de 925 is sowieso een goede koop want wat er ook gebeurd bij MS jij zal gewoon je telefoon kunnen blijven gebruiken. :)
     
  13. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan 1.5 \ 2 dagen met de 925 doen als je hem ligt gebruikt. Af en toe een whatsapp enzo.

    Send with Tapatalk HD for Android
     
  14. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Dank jullie wel voor de info! Ik blijf de accuduur een vrij lastig punt vinden en vooral een erg belangrijke, nadat mijn Xperia P het zowat heeft begeven. Daarnaast ben ik niet op de hoogte of de accu van de 925 verwisselbaar is? (zonder te schroeven ed.)

    Ik zit een beetje in een dilemma. Enerzijds ben ik geneigd te zeggen dat het Windows OS mij veel meer ligt dan dat van Android en de bouw van de 925 goed is afgewerkt. Aan de andere kant kan ik ook kiezen voor een Galaxy S4 waarbij ik weet dat de specs hoger liggen en de accuduur eveneens. Heel erg lastig...
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    De Lumia 925 heeft geen verwisselbare accu. De 830 die eraan komt wel. Je moet je niet verkijken op specs alleen want alles draait heel soepel onder Windows Phone, zelfs op toestellen die low specs hebben. Het is net waar je prioriteiten liggen.
     
  16. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Aii... want dan ben ik wel bang dat ie wellicht na een tijdje snel op is net als bij mijn huidige phone. Hierdoor is een verwisselbare accu voor mij wel een hele grote pré. Verder vind ik de kwaliteit van het scherm erg van belang en gaat mijn voorkeur uit naar een wat kleinere telefoon, waardoor de Galaxy S4 mij net weer wat te groot lijkt. Ik ga nog maar even verder kijken en dan z.s.m. beslissen. In ieder geval bedankt voor de info!
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja had ik eerst ook hoor dat van de verwisselbare accu. De 920 heeft dat ook niet echt dacht echt van dat gaat echt klote worden na verloop van tijd, maar nee het gaat nu bijna anderhalf jaar later nog steeds goed.

    Geen dank, als ik jou was zou ik ze gewoon eens testen in een telefoon zaak kan je alles even rustig bekijken. :)
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    offtopic maar de nieuwe Sony's schijnen een goede accu te hebben! Kun je nog kiezen tussen compact ook zie: http://androidworld.nl/nieuws/eerste-indrukken-sony-xperia-z3-en-z3-compact/

    Of je moet perse WP willen
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169

    "Jij mocht willen dat dit bij jou merkje (MS/WP) mocht gebeuren! Maar daar dalen de cijfers alleen maar"

    http://nos.nl/artikel/607032-sony-schrapt-5000-banen.html
    http://www.gsmacties.nl/nieuws/2014/09/sony-verwacht-fors-verlies-te-lijden-door-mobiele-divisie/

    Wauw... :+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+ Wat zei je ook alweer?
     
  20. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    http://www.zdnet.be/nieuws/157586/huawei-keert-tizen-en-windows-phone-de-rug-toe/

    http://executive-people.nl/516231/zte-passeert-windows-phone.html
    Dat sony het zwaar heeft heeft toch niets te maken dat ik hem ook vraag om eens naar de nieuwe sony's te kijken (hij vraagt om een compact toestel met een goede accu)?

    Veel bedrijven hebben gewoon geen zin meer in WP
    http://www.telecompaper.com/nieuws/zte-zet-streep-door-gebruik-windows-phone--1034060

    http://www.nieuwemobiel.nl/084804/8366/Voorlopig-geen-nieuwe-Windows-Phones-meer-van-Huawei.html

    Zelfs nu het gratis is niet.
    En wil je toch bijv de navigatie. Het komt binnenkort allemaal beschikbaar voor IOS en Android. Het lijkt er op dat zelfs Microsoft het even niet ziet zitten! WP Zit gewoon in een dip

    En deze http://www.computerworld.com/article/2600445/smartphones/should-microsoft-kill-windows-phone.html

    En trouwens in oude topics zij jij dat WP aandeel zou stijgen, lees ik ook nergens meer iets van.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2014

Deel Deze Pagina