1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sony maakt details draagbare Playstation bekend

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 3 aug 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik weet niet of het al eerder bekend was:


    Sony heeft details bekendgemaakt van zijn nieuwe handheldcomputer, de Playstation Portable (PSP). Volgens Sony wordt de PSP ´de walkman van de 21e eeuw´ en zit de handheld boordevol nieuwe technieken.

    De PSP heeft twee processoren (32-bit MIPS R4000), één voor het geluid en één voor de 3D-beelden. Het tft-scherm meet 4,5 inch en is in het bekende 16: 9 breedbeeld formaat. Deze processoren hebben een tien keer hogere snelheid dan de Playstation 1 en dezelfde rekenkracht als de Playstation 2. Het interne geheugen van de game-handheld is 8 MB.

    De grafische chip heeft 2 Mb Vram geheugen aan boord en kent een datadoorvoer statistiek van 5,3 gbps, wat zorgt voor 33 miljoen polygonen per seconde. Het geluid is 3D en voldoet aan de 7.1 standaard. De PSP is te voorzien van nieuwe firmware en kan ook audiobestanden in mp3-, AAC-, en ATRAC3-formaat afspelen.

    De spelletjes zullen geleverd worden op dvd-schijfjes van zes centimeter groot die 1,8 GB aan data kunnen bevatten. Deze media kunnen ook mpeg4 videobestanden opslaan waardoor er twee uur video op een schijfje past. Alle spelletjes en voorbespeelde schijfjes zijn voorzien van een versleuteling die het illegaal kopiëren tegen moet gaan.

    Voor communicatie met de buitenwereld is de PSP voorzien van wireless lan, infrarood en USB 2.0. Op de E3 spelletjesbeurs in 2004 zal het eerste prototype van de draagbare Playstation getoond worden, inclusief enkele spellen. De PSP moet eind 2004 op de markt komen, de prijs is nog onbekend. Het apparaat moet de concurrentie aangaan met de Nintento Gameboy Advanced.

    Specificaties Sony PSP:

    PSP CPU Core
    MIPS R4000 32-bit core
    128-bit bus
    333MHz
    8MB eDRAM main memory
    2.6Gbps bus transfer rate
    FPU, VFPU (2.6 billion flops)
    3D graphics extended instructions
    1.2V
    PSP Media Engine
    MIPS R4000 32-bit core 128-bit bus
    2MB eDRAM submemory
    90nm CMOS manufacturing process
    1.2V
    PSP Graphics Core
    2MB VRAM
    5.3Gbps bus transfer rate
    3D curved surface and 3D polygon engine
    Support for compressed textures, hardware clipping, morphing,
    bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS)

    Sound Core
    VME (Virtual Mobile Engine)
    Reconfigurable DSP engine
    166MHz
    128-bit bus
    5 billion operations per second
    CODEC capabilities
    3D sound, 7.1 channels
    Synthesizer, effecter, and other abilities
    ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio

    Media
    UMD (Universal Media Disc)
    60mm-diameter disc
    660nm laser diode
    1.8GB capacity (dual-layered disc)
    11Mbps transfer rate
    AES crypto system
    Unique disc ID
    Shock proof

    16: 9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color)
    MPEG4 AVC decoder
    Wireless LAN (802.11)
    IrDA (Infrared Data Association) USB 2.0
    Memory Stick
    AV in/out
    Lithium ion battery



    bron: zonnet
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2003
  2. Arkyde

    Arkyde Evangelion

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    jammer dat ik er geen hol van snap maaru, tlijkt me wel vet om ff Vampire Hunter D:Bloodlust te checken op me school:D
     
  3. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    zal wel bak geld kosten om dat allemaal in een klein ding te proppen.
     
  4. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt me wel een vet ding worden, denk dat ik er wel één ga aanschaffen. :)
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    alleen als hij niet te duur is
     
  6. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Word waarschijnlijk de eerste handheld die kan vastlopen...
     
  7. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    M2 M2... En dan voel je je bijna verplicht om een PS3 te kopen... of niet?


    En 7.1 geluid op een handheld.............:cool:
     
  8. ICT-Boy

    ICT-Boy Vinc

    Berichten:
    366
    Leuk Bevonden:
    0
    wat heb je aan 7.1 geluid op een handheld 8)
     
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    7.1 channels is iets anders dan Dolby 7.1 heur :+
     
  10. TheRealMcenzy

    TheRealMcenzy Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    ze kunnen dit ding moeilijk te duur maken. handhelds horen niet duur te zijn. anders kan het nooit de concurentie met nintendo aan. wat zowiezo al lastig word.

    ik wil zeker wel zon PSP
     
  11. gaming4ever

    gaming4ever bla bla bla

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een gba sp gekocht, maar het duurt toch nog wel een tijdje voor ie uitkomt. En misschien heeft nintendo dan ook weer wat nieuws. (tuurlijk hebben ze dat, ze douwen nu al bijna iedere maand een nieuwe gameboy op de markt) Maar die dvd disc's zijn wel een groot voordeel.
     
  12. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Nintendo is idd al bezig aan een nieuwe handheld. Best wel gaar eigenlijk omdat ze net met die SP op de proppen komen. Maar de nieuwe Game BOy word sterker als de N64 zeggen ze. Eerst zien dan geloven.
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als xBox met een handheld komt weet ik wel dat ik weer baggy pants ga dragen :+
     
  14. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    woeiii hier heb ik op zitten wachten, eindelijk concurrentie in de handheld industrie, Microsoft gaat er ook een maken had ik gehoord? Nintendo, Microsoft, Sony, let's get it on! Dat de beste mogen winnen! (en in mijn zak mag belanden 8))
     
  15. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    hehe idd. Maar ik vind dat nokia zich er niet mee moet bemoeien. Vind hem echt uber gaar die N-cage (zo schreef je dat toch?).

    En MS die er ook een gaat maken? Dacht dat ze dat juist niet gingen doen. Maarja zou best kunnen hoor. Hoop het.
     
  16. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    @Chupacabra: tis N-gage

    Mja, ik vind dat microsoft moet afwachten, eerst zien wie er het sterkst uitkomt, het wordt veel te druk op die handheld markt.
    Bovendien zijn ze nog maar net met consoles begonnen, het is nog te vroeg om nu al een Handheld uit te brengen.


    Die psp wordt volgens mij reteduur en eerder iets voor de mensen die de psx gaan kopen
     
  17. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    Als microsoft zich ook gaat mengen in de handheld oorlog shit, dan krijg je meer concurrentie, betere kwaliteit, lagere prijzen, en das weer beter voor ons :cool:
     
  18. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Hmmm jammer dat dat nog lang zal gaan duren, de PSP lijkt voorlopig monopoly-positie te hebben in handhelds (de GBA valt in het niet bij de features van de PSP).

    Als MS het doet moeten ze het wel goed doen, ik verwacht op z'n minst een geïntegreerde Iswitch modem en dan Liven in de trein! 8)
     
  19. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou neej hoor, kheb al een GBA, kspeel er NOOIT mee! Kben verzot aan de PC en xbox, nie aan de GBA :p Dus kzal denk ik geen psp kopen... denk ook niet dat dat zo verstandig is als je al een GBA hebt (ondanks datie veel slomer is enzo)

    - CF -
     
  20. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Tsjah je moet er wel tijd voor hebben. Ik zit zelf redelijk vaak in de trein en dan is het wel leuk om ff een half uurtje te gamen ofzo. :)
     

Deel Deze Pagina